اخبار


  اخبار

 

 

زنـدان ویژه 12 سـالگـان در انگلیـس تـاسیـس شـد
اولین دارالتإدیب مخصـوص نـوجـوانان بیـن 12 تا 14 سال در شهر میدوى انگلستان افتتاح شـد. در ایـن مکان که تـوسط یک شرکت خصـوصـى اداره مـى شـود, 40 تـن از بزه کاران جـوان و خطرناک نگهدارى مى شـوند. ایـن پروژه در زمان دولت محافظه کار آغاز شد و از سـوى حزب مخالف کارگر به عنوان یک مدرسه بالقـوه براى آموزش جرم و جنایت به شدت مـورد انتقاد قرار گرفت. اما با تـوجه به سرمایه گذارى کلانى که روى آن انجـام شـده بـود سـرانجـام مـورد بهره بـردارى قـرار گــرفت.
نشان طلا براى فرزند سوم!
شهردار یکى از شهرهاى جنوبى ژاپـن تصمیـم گرفت تا به فرزندان سوم هر خانواده, هنگام رفتـن به مـدرسه یک نشان طلا اهدا کنـد. به گفته مقامات رسمـى, ایـن طرح براى ترغیب خانـواده ها به داشتـن فرزند بیشتر به اجرا درمىآید. آنان گفتند که نشان طلاى یکصـد گرمى که از ایـن پـس به فرزنـد سـوم خانـواده ها اهدا مـى شـود, یک هزار و صـد و بیست دلار (معادل 3360000 ریـال) ارزش دارد. مقامهاى دولت مرکزى ژاپـن نیز پیشتر گفته بـودند که سالانه بخشى از مالیات هر خانـوار داراى بیـش از دو فرزند, بخشوده مى شـود. آمارهاى رسمى نشان مى دهد که جمعیت ژاپـن در پـایان سال گذشته به 126 میلیـون و 170 هزار نفـر رسیـد که فقط 288 هزار نفـر بیشتر از سال پیش از آن بود. هـم اکنون 19 میلیون و 760 هزار نفر از جمعیت ایـن کشـور را افراد بالاتر از 65 سـال و 19 میلیـون و 370 هزار نفـر را افـراد زیـر 14 سـال تشکیل مـى دهند.
خشـونتهاى خـانـوادگـى, فـراگیـر در میـان خـانـواده هـاى انگلیســى
افشاى گستـردگى و عمق خشـونتهاى داخلـى خانـوادگـى و ضـرب و شتـم زنان به دست همسرانشان در انگلیس, باعث حیرت و شگفتى کارشناسان امور اجتماعى در ایـن کشور شـده است. به نـوشته یک هفته نامه چاپ لندن, این اولیـن بررسـى آمارهاى گسترده ایـن معضل اجتمـاعى در سطح ایـن کشـور محسـوب مـى شــود. در ایـن بررسى آمارى که براى یک برنامه تلویزیونى انجام گرفته است, با 400 زن از بخشهاى مختلف جامعه این کشـور مصاحبه شـده است. تهیه کننـدگان ایـن برنامه مى گویند: تمام این افراد فاش مى کنند مـورد ضرب و جرح همسران خـود قرار گرفته اند و ایـن امرى واقعا تکان دهنده است. دو سوم از این افراد گفتند که همسرانشان حیـن کتک زدن سعى کرده اند آنان را خفه کننـد. ایـن مطالعه آمارى نشان مـى دهد حـداقل 20 درصد از این زنان با چاقو مورد حمله همسران خـود قرار گرفته اند و همیـن تعداد نیز از سوزانده شدن بدن خـود با استفاده از سیگار یا موارد مشابه خبر مى دهند. عوارض ناشـى از باردارى و زایمان, هر روز 1600 قربانى مـى گیرد روزانه دست کـم 1600 زن در سراسر جهان از پیامـدهاى حاملگـى یا زایمان فـوت مـى کنند. ایـن دو عامل بزرگتریـن دلیل مرگ و میر, بیمارى و معلولیت در میان زنان در سـن بارورى است. سازمان بهداشت جهانـى اعلام کـرده است: مـرگ و میر مادران همچنان یک عامل بى عدالتى و رنج و عذاب در جامعه است. ایـن سازمان با تقبیح ایـن وضع افزود که تنها با سه دلار هزینه بـراى هـر نفـر مى تـوان در بسیارى از کشـورهاى فقیر جهان, مراقبتهاى پزشکى کافـى براى مادران فراهم کرد. ایـن سازمان اعلام کرد: در حالى که در کشورهاى شمال اروپا آمار مرگ و میر زایمان زنان کمتر از 12 نفر در هر صد هزار مورد است, ایـن آمار در برخى از کشورهاى شرق و غرب آفریقا به بیش از هزار نفر مى رسد که میانگین جهانى ایـن آمار 430 نفر در هر صد هزار مورد است.
باوفاترین زوج جهان
یک زن و شوهر فرانسـوى که هر دو 99 سال سـن دارند, به عنوان بادوام تریـن عشاق جهان انتخـاب شـدنـد. ایـن زن و شـوهـر در هشتـادمیـن سالگـرد ازدواج خـود به خبـرنگاران گفتنـد که بـا گذشت هشت دهه از ازدواجشان هنـوز چـون سـالهاى نخست همدیگر را دوست دارند و جزیـى تریـن خلل و نقصانـى در احساس آنها پـدید نیامده است. پیرمـرد مـى گـویـد: هشتاد سال پیـش مـن با اولیـن نگاه در روستاى ((باره دومـونت)) دلباخته همسرم شدم و بـىآنکه هنـوز نام او را بـدانـم از وى تقاضاى ازدواج کـردم و او نیز بـى درنگ پیشنهاد مـرا پذیرفت. در جـریان جنگ دوم جهانـى, شـوهر که فرمانـدهـى یک گروه مقاومت فرانسـوى علیه نازیها را بر عهده داشت, دستگیر و تـوسط آلمانیها محکـوم به اعدام شد, اما از بازداشتگاه گریخت و زنده ماند. در غیبت او همسرش فرماندهـى گروه مقاومت را بر عهده داشت. از طرف مطبـوعات فرانسه به این زن و شـوهر لقب ((باوفاتریـن عشاق جهان)) اهدا شده است.
یک هفته مـرخصـى, جـایزه مـردانـى که پـدر مـى شـونـد
بر اساس طرح جدید دولت انگلیـس, مردان مى توانند هنگام تـولد فرزندان خـود, از یک هفته مرخصى با حقوق بهره مند شوند. ایـن اقدام دولت انگلیس, ظاهرا در جهت تقـویت مبانى خانوادگى و تشـویق والدیـن به بر عهده گرفتـن مسـوولیت مشترک در قبال فرزندان انجام مـى گیرد. به نـوشته روزنامه هاى انگلیـس, در میان کشـورهاى اتحادیه اروپایـى تنها سه کشـور در اسکانـدیناوى, دو هفته یا بیشتر مرخصـى با حقوق براى پدران در نظر مى گیرند. در فرانسه و بلژیک, پدرانى که همسر آنها وضع حمل مى کند تنها از سه روز مرخصـى بـا حقـوق بـرخـوردارنـد. در اسپـانیا ایـن مـدت تنها دو روز است, اما مادران اسپانیایى مـى تـوانند چهار هفته مرخصـى با حقـوق خـود را به همسرانشان انتقال دهند. گفته مى شـود در کنار طرح مرخصى یک هفته اى با حقوق مردان انگلیسى که پدر مى شوند, سه ماه مرخصى بدون حقوق نیز براى والدیـن بچه دار در نظر گرفته مى شود.
تنبیه کـودکـان در رفتـار خـانـوادگـى آنها در بزرگسـالـى تـاثیـر دارد
پزشکان متخصص اطفال مـى گـوینـد: تنبیه بـدنـى کـودکان نه تنها از سایر روشهاى تربیتـى مـوثرتر نیست, بلکه باعث مى شـود که آنها در دوران نـوجـوانى و بلـوغ, رفتارى پرخاشگرانه از خود نشان دهند. بر اساس دستورالعملهاى انجمـن طب کودکان آمریکا, پزشکان متخصص کودکان, باید والدیـن را از اعمال تنبیه بدنى کودکان به عنـوان یک راه تادیب و تربیت برحذر دارند. کـودکانى که تنبیه بـدنـى شـده اند, احتمال بـروز ناسازگارى و درگیرى با همسر و کتک زدن وى در دوران بزرگسالـى در آنها بیشتر است. احتمال اینکه ایـن افراد اقدام به تنبیه بـدنـى فرزندان خـود کنند, نیز بیشتر است. در بهتریـن حالت, تنبیه بدنى تنها وقتى مـوثر است که در مـوقعیتهاى انتخـاب شـده و نـادر استفـاده شــود. از تنبیه بدنى, عموما به عنوان یک راه تربیت استفاده مى شـود. 90 درصد والدیـن فـرزنـدانشـان را تنبیه مـى کننـد و تنبیه بـدنـى به طـور هفتگــى در یک چهارم خانـواده هاى طبقه متـوسط که هر دو والدیـن, حضـور دارند انجام مـى شـود. انجام تحقیقى در سال 1375 نشان داد بیـش از نیمى از نوجـوانان 13 تا 14 ساله به طور متوسط 8 بار در سال تنبیه مى شوند.
دیـدار مشـاور رییـس جمهور در امـور زنـان بـا آیـات عظام و مـراجع در قـم
خانـم زهرا شجاعى مشاور رییس جمهور و رییـس مرکز امور مشارکت بانوان به همراه جمعى از معاونین و مـدیران ایـن مرکز در دیـدارى با آیات عظام در قـم مـوقعیت بانوان کشور و مسایل و مشکلات آنها را بازگو کرد. در ایـن دیدارها آیات عظام و علمـاى اعلام رهنمـودهـایـى را ارایه فـرمـودنــد: حضرت آیت الله صانعى در بخشـى از سخنان خـود گفتنـد: باید براى ارزشهاى از دست رفته زنان تلاش کرد. بایـد معیارهاى ارزشـى زنان را از کتاب و سنت استخراج کرد و به آنها پرداخت. اگر ایـن معیارها را از کلینى تا خمینى(ره) استخراج کنیـم, آن وقت است که مـى فهمیـم ارزشهاى واقعى زنـان چقدر است. ایشان همچنیـن افزودنـد: روحانیـون معظم به جاى اینکه به مسایل دست و پاگیر و سـوال بـرانگیز بپـردازنـد, بـایـد ارزشهاى زنـان را بیـان کنند. آیت الله امینى نیز در بخشى از سخنان خود گفت: مـن خوشحالم از اینکه افرادى به فکر حل مشکلات خانمها هستند. مـن همیشه به مسایل بانوان علاقمند بـودم و همواره هـم در جریان مسایل آنان بـوده و هستم. زنها همواره در طـول تاریخ, مورد ستـم قـرار گـرفته انـد و عمـده ایـن ستمها هـم از نـاحیه مـردان بــوده است. ستمهایى که در خانواده بر زنان وارد مى شـود تنها در قالب قانون قابل حل نیست. حل مشکلات خـانـواده بـدون رعایت اخلاق امکـان نـدارد. حضرت آیت الله موسـوىاردبیلى با تقدیر از حضور خانمها در ایـن عرصه گفتند: اگر شما در این صحنه ها پیشقـدم نباشیـد, دیگـران مـىآینـد و ایـن مـراکز را اشغال مى کنند که بعضا صلاحیت هـم ندارند. تشـویق و حمایت شما در راه اهداف مقدس اسلام بسیار لازم است. ایشان در بخـش دیگرى از سخنانشان افزودند: حضور زنان در مجامع مختلف, چهره اسلام را از تهمتهاى نارواى دشمنـان و بـدخـواهان پـاک کـرده است. آیت الله موسـوىاردبیلى با اشاره به تبلیغات دشمنان اسلام در مـورد تضییع حقـوق زنان در ایران گفتند: شما باید با فعالیتهاى گسترده و عمیق خـود جـواب مناسبى را در زمینه رد تـوطئه آنـان بـدهیـد. ایشـان در همیـن حـال اظهار دانستنــد: متإسفانه گاهـى افـرادى به دفاع کردن از حقـوق بانـوان, ناخـودآگاه با سخنان مخالفین همسو مى شوند. آیت الله جـوادىآملـى نیز در دیـدار خانـم شجاعى و همراهان با ایشان گفت: اگـر انسان جام جهان نما شـد, انسان است که در اینجا سخـن از زن و مـرد مطـرح نیست. روح انسان نه زن است و نه مرد. آنچه در عالـم ملکوت است نه مذکر است نه مونث, فرشتگان نه مذکرند نه مونث, ما باید حقیقت خـود را دریابیـم. زن از آن جهت که انسان است, از هیچ کمالى محروم نیست. ایـن هیات دیـدارهایـى نیز با آیات عظام شبیرى زنجانى, نـورى همـدانـى, مکارم شیرازى و آیت الله جناتى داشتند.
با اصلاح قانـون مطبوعات, مجلـس استفاده ابزارى از تصاویر زنان در مطبـوعات را ممنوع مى کند
طرح الحاق یک بند به ماده 6 فصل چهارم قانـون مطبـوعات که در کمیسیون ارشاد و هنر اسلامى مردود شناخته شده است, در جلسه علنى مجلـس شـوراى اسلامى مورد بررسى قرار گرفت و در پـى بحثهاى نماینـدگان مخالف و مـوافق و با وجـود مخالفت وزیر فـرهنگ و ارشـاد اسلامـى, کلیـات آن به تصـویب رسیـد. بر اساس ماده واحده ایـن طرح: استفاده ابزارى از زن در تصاویر و محتوا, تحقیر و تـوهین به جنـس زن, ترغیب به تشریفات و تجملات, ایجاد تضاد بیـن زن و مرد از طریق دفاع خارج از مـوازیـن شرعى و قانونـى از حقـوق آن, ممنـوع خـواهـد شـد. کمیسیـون ارشاد و هنر اسلامـى تاکیـد کرده است که با تصـویب ایـن طـرح نه تنها امتیازى به دست نخـواهد آمد, بلکه مشکل حقوقى دیگرى بر مشکلات مطبـوعات افزوده خـواهـد شـد. ایـن کمیسیـون همچنیـن معتقــد است: عنوان ((استفاده ابزارى از زن)) در قانـون, تعریف حقـوقـى روشنى ندارد و حد و حـدود آن مشخص نیست. از این رو قانـون مـوجـود مطبـوعات, نظر طراحان را تامیـن مـى کند و هیچ گـونه خلإ قانـونـى مـوجـود نیست که با تصـویب ایـن طرح پر شـود. لازم به یادآورى است سـوءاستفاده برخـى مطبوعات بـویژه در ماههاى اخیر, در جهت جذب مشترى بیشتر و تـرویج مظاهـرى از عدم التزام به اخلاق دینـى و مسایل شـرعى زمینه اى شد تا اکثریت نمایندگان محترم مجلـس ایـن طرح را در دستـور کار خویـش قرار داده و به تصویب برسانند.
مخـالفت بـا بـرپـایـى مسـابقه ملکه زیبـایى در بنگلادش
گروههاى اسلامـى و حتـى گروههایـى از زنان سکـولار در بنگلادش با برگزارى مسابقه ملکه زیبایـى در این کشـور مخالفت کردند. یک شرکت خصـوصـى, ایـن مسابقه را در داکا پایتخت بنگلادش برگزار کرده است. جماعت اسلامى که بزرگترین گروه اسلامـى در بنگلادش است ایـن مسابقه را ضد سنتهاى اسلامـى تـوصیف و اعلام کـرد. قبل از بـرگزارى ایـن مسابقه, دست به تظاهـرات در خیابانهاى داکا خواهد زد. مسلمانان, اکثـر جمعیت بنگلادش را تشکیل مـى دهنـد. در همیـن حال, گروههایـى از زنان سکـولار در بنگلادش با برگزارى ایـن مسابقه مخالفت و اعلام کرده انـد مسابقه ملکه زیبایى که به سبک غربـى صـورت مـى گیرد, شخصیت زن را به کالایى براى داد و ستد تبـدیل مـى کند. تا به حال در سه مسابقه ملکه زیبایـى جهان نمایندگانـى از بنگلادش شـرکت کرده انـد که حضـور آنان در ایـن مسابقه ها تظاهراتـى را به دنبال داشته است. گـرامیـداشت روز بیـن المللـى زن در سـازمــان ملل در جریان برپایـى مراسـم روز بیـن المللـى زن در سازمان ملل متحد, کـوفـى انان, دبیر کل این سازمان اعلام کرد: قصـد دارد بعد از ایـن, شاهـد تساوى بیشتـرى از تعداد کارمنـدان زن و مرد در سازمان ملل متحـد باشـد. در حال حاضر, ((لـوئیـس فیشت)) یکـى از بالاتریـن مقامهاى زن در سازمان ملل متحد است که اکنـون در سمت معاون دبیر کل, ایفاى نقـش مى کند. در ایـن مراسـم از کـوفى انان براى حمایت از نقـش زنـان در امـور اجتمـاعى, ستـایـش به عمل آمـد.
وزیـر آمـوزش و پـرورش: احسـاس مسـوولیت پذیـرى و پشتکـار در زنـان بیشتـراست
وزیر آمـوزش و پـرورش در همایـش مشاوران و دست انـدر کاران ایـن وزارتخانه در امـور بانـوان بـا تـإکیـد بـر لزوم تـوجه ویژه به بـانـوان در نظام ادارى و برنامه ریزى و مشارکت ایـن بخـش عظیـم جامعه افزود: حضـور زنان در انقلاب تفسیر کننده تـوان و ظرفیت بالاى آنهاست و همیـن حضور گسترده, احیاگر حقوق آنان است, ولـى در وهله اول ایـن زنـان هستنـد که بـایـد بینـش خـود را اصلاح کننـد و به خودباورى و اعتماد به نفـس در ایفاى وظایف خـود برسند. آقاى مظفر تإکید کرد: تجربه نشان داده است که احساس مسـوولیت پذیرى و پشتکار در زنان بیشتر و قـوىتر است و ایـن به لحـاظ عواطف و احسـاسـات مقـدس آنها است. وى افزود: در حال حاضر حدود 48 درصد از دانـشآموزان در دوره متوسطه را خانمها تشکیل مى دهند که این مهم در آموزش عالى به بیش از 50 درصد رسیده است, همچنیـن سهم آمـوزش دختـران نیز از 35 درصـد به 75 درصـد افزایـش یافته است. افزایـش 2 / 3 درصـدى سهم زنان در فعالیتهاى اقتصادى طـى 10 ساله اخیـر آمارهاى تـوزیع شاغلان در بخشهاى اقتصادى در سال 1375 و در مقایسه بـا 1365 خـورشیـدى, حاکـى از رشد 2 / 3 درصدى سهم زنان شاغل در کشـور است. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران, مقایسه سهم مردان و زنان به تفکیک در بخشهاى عمـده فعالیت نشان مـى دهد طـى دو ده 75 ـ 1365 در بخـش کشاورزى سهم مردان 7 / 6 درصد و سهم زنان 9 / 9 درصد کاهـش داشته و در بخـش صنعت سهم مردان 7 / 4 درصد و سهم زنان 6 / 11 درصد افزایـش داشته است. قسمتى از کاهـش سهم بخـش کشاورزى در ایـن دوره مى تـواند مربـوط به کاهـش سهم زنان در ایـن بخش و افزایـش سهم بخـش صنعت, مربوط به زنان باشد. در بخش خدمات سهم مردان 2 / 2 درصد افزایش یافته ولى در ایـن بخش, سهم زنان تغییرى نکرده است. بر اساس ایـن گزارش در سال 1375 از کل شاغلان 10 ساله و بیشتر 9 / 87 درصـد (8 / 12 میلیـون نفر) را مـردان و 1 / 12 درصـد (8 / 1 میلیـون نفـر) را زنان تشکیل داده انـد که در مقایسه بـا سـال 1365 سهم مـردان شاغل از 1 / 91 درصـد به 9 / 87 درصد کاهـش یافته و در مقابل آن سهم زنان شاغل از 9 / 8 درصد به 1 / 12 درصد افزایش یافته است.
نشست یک روزه بـراى تـرغیب زنـان به صـرفه جـویـى و قنـاعت بـرگزار شــد
نشست یک روزه 40 تـن از نماینـدگان دستگاههاى اجرایـى کشـور تـوسط مرکز امـور مشارکت زنان ریاست جمهورى با هـدف نگرش و اصلاح باورهاى جامعه نسبت به مـوقعیت و تـوانایى هاى زنان و چگونگى ترغیب زنان به امر صرفه جـویى و قناعت برگزار شد. خانـم زهرا شجاعى, رییـس دفتـر امـور مشارکت زنان ضمـن اعلام ایـن مطلب افزود: ضرورت و اهمیت حضـور زنان در خانـواده و جامعه, راهکارهاى عملى براى رسیدن به وضعیت مطلوب و چگونگى افزایـش مشارکت و اولویتهاى آن از دیگر اهداف ایـن نشست یک روزه بود.
تـولیـد یک مـاده صنعتـى تـوسط یک محقق زن ایـرانى
براى نخستیـن بار در کشور ماده سدیـم کربوکسى متیل سلولز (سى ـ ام ـ سى) توسط یک محقق زن تولید شد. خانـم مهنـدس طاهره آقامحمـدى صاحب ایـن طرح در گفتگـو با خبرنگاران در مـورد کاربرد ایـن ماده گفت سدیـم کربـوکسـى متیل سلـولز در گل حفارى (چاههاى نفت), رنگها, صنایع نساجـى, کاغذسازى, مـواد غذایى و دارویـى, بهداشتـى و آرایشـى و غیره کاربرد دارد. وى خاطرنشان کرد که ایـن طرح ابتدا در سطح آزمایشگاه بررسى و سپـس اقـدام به طراحـى و ساخت ماشیـنآلات و تـولیـد نیمه صنعتـى آن شـد و با استفاده از ماشیـن آلات فـوق, مطالعات و طراحى براى تـولید انبـوه آن به انجام رسید. وى افزود: تولید انبـوه محصول فوق با استفاده از ماشیـنآلات و دانـش فنى صـد در صـد داخلـى انجـام گـرفت و محصـولات آن بـا کیفیت مـرغوب و مطـابق بــا استانداردهاى بین المللى است.
رییس موسسه زنان افغانستان:
زنان افغانى قربانیان توحش قرن بیستـم در شرایطى که زنان جهان بهسازى و تعالى نقـش و رسالتهاى خانـوادگى و اجتماعى خـویـش را ارتقإ مى بخشند, متإسفانه زن افغان با فقر و تهیـدستـى, ماتـم, فقـدان امکانات علمـى و فرهنگـى و ناملایمات اجتماعى دیگر دست و پنجه نرم مـى کنـد. رییـس مـوسسه زنان افغانستان گفت: اگـر بربریت و وحشت در برابر زنان افغانستان آنگونه که بایسته است به گـوش جهانیان مى رسید و یا مجامع جهانى به آن گوش فرا مى دادند, کشـورهاى پاکستان, عربستان و امارات متحده عربى جرإت نمى کردند توحش قرن بیستـم را به رسمیت بشناسند. خانم قـدریه ابراهیـم یزدان پرست که در همایـش جامعه زن افغان فریاد بـى پاسخ, در شهر مزارشـریف سخـن مى گفت, افزود: زن افغان بهت زده است, وقتـى مـى نگـرد که جامعه جهانى و نهادهاى حقـوق بشر گاهى به خاطر یک زندانى تبلیغات به راه مى اندازند, اما در برابر پایمال شدن حقـوق انسانى میلیونها زن افغانى سکوت اختیار مى کند. وى با اشاره به نقض اساسى تریـن حقوق زنان و دختران در مناطق تحت کنترل طالبان از شـوراى امنیت ملل متحـد, کشـورهاى اسلامـى, سازمان حقـوق بشـر اروپـا و همه کشورهاى صلح دوست جهان خـواست طالبان را به دلیل نقض صریح حقوق بشر محکوم و از هـرگـونه ارتبـاط بـا ایـن گـروه خـوددارى کننـد.
انگلیـس مجـازات مزاحمیـن نسبت به زنـان را تشـدیـد مـى کنـد
دولت انگلیـس در نظر دارد قوانیـن خـود را علیه مزاحمان خانمها شدیدتر کند تا اطمینان حاصل کند که ایـن گـونه افراد قبل از معالجات روانپزشکى آزاد نشـوند. هـم اکنون مذاکراتى بین وزارت کشور و وزارت بهداشت این کشـور در ایـن مـورد در جـریان است تا راهـى براى بـرآوردن خـواست عمومـى مردم در مـورد عدم آزادسازى مهاجمان و بیماران جنسى یافت شـود. در این قانـون مجازاتهاى نامعیـن پیـش بینى خـواهد شـد و بدیـن معنـى است که مزاحمان خانمها حتـى با زنـدان ابـد, روبه رو خـواهند بـود. پیـش بینى دیگر دولت انگلیـس, انجام معالجات روانپزشکى در مـورد مزاحمـان بیمـار بـا اختلالات شخصیتـى خـواهـد بود.
قـوانیـن جـدیـد در حفـاظت از امنیت زنـان و کـودکــان در بنگلادش
دولت بنگلادش قـوانیـن سخت جدیدى را تصـویب کرده است که از آن جمله مجازات مرگ بـراى جنایت علیه زنان و کـودکـان و تشکیل دادگاههاى ویژه بـراى اجـراى سـریع احکام است. ایـن لایحه که بایـد به تصـویب پارلمان بنگلادش برسـد, براى جنایتـى مـاننـد هتک حـرمت از زنـان, مجـازات مـرگ را در نظر گـرفته و به مـوجب آن به قربانیان باید غرامت نقدى پرداخت شـود. همچنیـن محافظت از امنیت زنان قربانى, قانونى شده است و محل محافظت از آنها دیگر مانند سابق در زندان نخـواهد بـود. فعالان حقـوق زنان از ایـن تغییرات استقبال کرده اند, اما مى گویند احتیاج شدیدى به پنـاهگـاههاى امـن بـراى زنـان وجــود دارد. براى مقابله با روند رو به گسترش اسیدپاشى بر روى صـورت زنان, اکنون کسانى که اقـدام به فـروش اسیـد کننـد, جـریمه و زنـدانـى مـى شـوند.