فراخوان ارسال آثار


 

فراخوان ارسال آثار

 

 

ویژه نامه پیام زن همزمان با یکصدمیـن سال ولادت حضرت امام خمینى خـوانندگان عزیز, صاحبان قلـم و اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامى, حضـرت آیت الله خـامنه اى, امسـال را ((سـال امـام خمینـى)) نـام نهاده انـد. ایـن ابتکـار و اقـدام ارزنـده پیـش درآمـــد تلاشهاى گسترده اى است که در سال جارى به انگیزه تکریـم شخصیت حضرت امام خمینى و تبییـن و بازشناسى اندیشه هاى آن بزرگـوار صـورت خـواهد گـرفت. مهرماه سال جارى در هفته بزرگـداشت مقام زن و همزمان با ولادت فرخنده صدیقه کبرا, حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها, کشـور اسلامـى ما یکپارچه شاهد بزرگداشت یکصـدمیـن سال ولادت بنیانگذار جمهورى اسلامى حضرت آیت الله العظمـى امام خمینى خـواهد بـود. به همیـن مناسبت و در همـراهـى بـا خیل مشتـاقانـى که در مـراکز و نهادها و نشـریات مختلف, براى بـرگزارى ایـن مناسبت فرخنـده در سطحـى گسترده و پـر بار تلاش خـواهنـد کرد, مجله پیام زن نیز به تـوفیق الهى و با همراهـى و شرکت شما خـوانندگان عزیز و صاحبان قلـم و انـدیشه, ویژه نامه اى وزیـن و متنـوع را به همیـن مناسبت منتشـر خـواهـد ساخت. ایـن ویژه نامه در حجمـى حـدود سه بـرابـر شماره هاى جـارى مجله و به عنـوان نـود و یکمیـن شمـاره پیام زن انتشار خـواهد یافت و شامل موضوعهاى مختلف و مطالب متنوع در دو محور مى باشد:
1ـ زندگى و شخصیت حضرت فاطمه(س)
2ـ شخصیت و اندیشه حضرت امام خمینى محـور نخست شامل مـوضـوعاتى چـون بررسـى و شرح ابعاد مختلف زنـدگـى و شخصیت حضرت فاطمه(س), تحلیل و شرح سخنان حضرت(س), الگـوهاى تربیتـى و اخلاقـى در سیره عملـى آن حضـرت(س), شـرح فـرازهایـى از خطبه فاطمه(س), بـازتاب شخصیت حضرت(س) در شعر فارسـى, و الگـوسازى زندگـى حضرت(س) براى زن معاصر خواهد بود.
محـور دوم شامل موضوعاتى چـون بررسى و شرح ابعاد گوناگون زندگى و شخصیت حضرت امام, بررسـى و تحلیل اندیشه هاى تربیتـى, فرهنگى, سیاسـى و فقهى امـام, نقـش امـام در احیـا و حضـور سـازنـده زن مسلمـان, زن و نظام جمهورى اسلامـى, امـام و نسل جـوان, امـام و مبانى تعلیـم و تربیت, امام و پدیده غربزدگى, سلـوک اخلاقى امام و مسایلى از این دست خواهد بود.
ضمنا بخشـى از ویژه نامه در هر دو محـور یاد شده, به آثار ادبـى رسیده اختصاص دارد.
کلیه پژوهشگران, نویسندگان و علاقه مندان مى توانند آثار خویـش را در زمینه هـاى متنـاسب بـا دو محـور یـاد شـده ارسـال کننــــد. مجله پیام زن از کلیه آثار پذیرفته شـده قدردانـى خـواهد کرد و علاوه به آثـار بـرگزیـده جـوایزى نیز تقـدیـم خـواهـد نمـــود. لطفا در تهیه و ارسال آثار خـود به ایـن نکات عنایت فـرماییـد:
1ـ مقـالات و آثـار بـا خط مناسب و تنها بـر یک روى ورقه نـوشته شود.
2ـ حـداکثـر حجـم مقـالات 30 صفحه آ 4 بـاشد.
3ـ آخـریـن مهلت دریـافت آثـار 15 تیـر مـاه 1378 مـى بـاشـــد.
4ـ آثار خویـش را به نشانى قـم ـ صندوق پستى 165, مجله پیام زن ـ بـا قیـد ((ویژه نـامه)) ارسـال فـرمـایید.
5ـ نشـانـى کامل خـود را جهت مکـاتبـات بعدى مجله درج نماییـد.
6ـ از ارسـال آثـارى که قبلا منتشـر شـده است خـوددارى گـــردد. آرزو مـى کنیـم با تـوفیق الهى و عنایت حضرت صدیقه کبرا(س) و با استعانت از روح ملکـوتـى حضرت امام خمینـى و همراهى شما عزیزان بتـوانیم ایـن ویژه نامه را در سطحى مطلوب و حجمى شایسته تقدیـم کنیم.