کتابخانه پیام زن


 

کتابخانه پیام زن
کتابهاى رسیده

 

 

الگـوى اجتمـاعى, پـایگـاه و نقـش زن مسلمـان
فاطمه صفرى
نـاشـر: مـرکز چـاپ و نشـر سـازمـان تبلیغات اسلامـى
نوبت چاپ: ششم/ 1374
تعداد صفحات: 266
قیمت: 3500 ریال

ایـن کتاب بر اساس دیدگاه حضرت امام خمینى با هدف نمایاندن نقش موثر زن مسلمان در ابعاد مختلف, در فصولى چـون: الگوى اجتماعى, پایگاه و نقش زن مسلمان دکتر احمد بهشتـى نقـش سیاسـى, اجتماعى زنان, نقـش زنـان در امـور پشت جبهه و صحنه دفـاع نظامـى, نقـش اقتصـادى زنان مسلمان در جـامعه اسلامـى, نقـش زنان (مادران) در تعلیـم و تـربیت کـودکـان و ... به رشته تحـریـر در آمـده است.

بیا کتاب بخوانیم
جواد محدثى
ناشر: انتشارات مدرسه
نوبت چاپ: اول/ 1377
تعداد صفحات: 40
قیمت: 1200 ریال

هدف نـویسنـده در ایـن کتاب ایجاد انگیزه, شناخت و شـوقآفرینـى عموم نسبت به کتابخـوانى است. رهنمودهایى چـون کتاب درمانى, نظم و مطالعه فعال از راهکارهاى نویسنده است. در بخشى از ایـن کتاب مـى خـوانیـم: ((خـوراک روح و فکـر انسـان, ((مطـــالعه)) است.
((کتـاب)), سفـره اى است که غذاهـاى گـونـاگـون را در اختیـــار خوانندگان قرار مى دهد.
بیا کتاب بخـوانیـم جـواد محـدثـى ((نـویسنـدگان نیز, به صـورت تولیـدکننـده و عامل تهیه و تـوزیع و عرضه فرآورده هاى فکرى, در ایـن میان سهیمند. ولـى ... آیا همه آنچه مى نـویسند, ... .))


خدا و مسإله شر
محمدحسـن قدردان قراملکى
ناشر: مرکز انتشارات دفتـر تبلیغات اسلامـى
نـوبت چـاپ: اول/ 1377
تعداد صفحـات: 296
قیمت: 9500 ریال

(خدا و مسإله شر)) براى تـوضیح نظریات مختلف در ایـن زمینه, به نگـارش در آمـده است.
نـویسنـده پـس از اشـاره به اهمیت و پیشینه و تعریف مفهومــى و مصداقـى شر, در دو بخـش به تحلیل و بررسـى عقلانـى سیزده راه حل مى پردازد. در بخـش اول, راه حلهایى مـورد کاوش قرار مـى گیرد که با آمـوزه هاى دینى ناهمخـوانـى نـدارد. از میان ده نظریه ارایه شده, خدا و مسإله شر محمدحسـن قدردان قراملکـى هشت راه حل را, پاسخگـوى بخشـى از شبهات مـى داند. از نکته هاى شایان تـوجه ایـن بخش, نقـد نظریه نیستـى انگارى شـر و نظریه ارسطـو است. در بخـش دوم, به سه نظریه ارگانیسـم جهانى, تـوانمندى صفات خدا و ثنویت اشاره شـده که پذیـرفتـن آنها با مبانى دینى ناهمخـوانـى دارد.

جهنم چرا؟
محمدحسن قدردان قراملکى
نـاشـر: مـرکز انتشـارات دفتـر تبلیغات اسلامـى
نوبت چاپ: اول/ 1377
تعداد صفحات: 263
قیمت: 8000 ریال

کتاب حاضـر, عهده دار تبییـن و تحلیل نظریات مختلف در باره دوزخ و عذاب سرمدى است و به مباحث زیر مـى پردازد: یازده نظریه جهنـم چرا؟
محمـدحسـن قـدردان قـراملکـى در تـوجیه کیفـر اخـروى و تحلیل و ارزیابـى آنها, تبییـن چگـونگـى اصل عذاب از طـریق نظریه تجسـم اعمال, تحلیل و ارزیابـى دلایل طرفـداران عذاب سرمـدى و مخالفان آنها.

حلزون فضایى
شمسى وفایى
نـاشـر: مـرکز انتشـارات دفتـر تبلیغات اسلامــى
نوبت چاپ: اول/ 1377
تعداد صفحات: 48
قیمت: 2800 ریال

((حلزون فضایى)) داستانى مختص کـودکان است که سعى دارد آنها را با جذابتریـن شکل با منظومه شمسـى و مـوجـودات فضایى آشنا کند. حلزون فضایى شمسـى وفایى ((وطـن ما مریخ است, هـواى مریخ ما با زمیـن شما فرق دارد, انـدازه اش هـم نصف کره شماست, هـواى بسیار سردى داریـم, مى شـود گفت قطب شمال زمیـن شما مثل سیاره ما سرد است.))

عاشورا در فقه
سیدضیإ مرتضوى
نـاشـر: مـرکز انتشـارات دفتـر تبلیغات اسلامـى
نوبت چاپ: اول/ 1377
تعداد صفحات: 123
قیمت: 3800 ریال

((عاشـورا در فقه)) نگاهى دارد به نظرات آن دسته از فقیهانى که در مباحث اجتهادى خویـش, به قیام سیدالشهدا(ع) استناد جسته اند. اینکه در فقه از چه زاویه اى به حـرکت امـام(ع) نگـریسته شـده و فقه در چه قالبى مى تـواند به ارزیابى ایـن حرکت بپردازد و فقها در تحلیل خـود, کـدام چـارچـوب را پذیـرفته و بـر اســاس آن به ارزیابـى نشسته اند, مى تـواند به راحتـى نـوع نگرش آنان به ایـن حرکت تاریخى را نشان دهد.
عاشورا در فقه سید ضیإ مرتضوى سنجـش ایـن گفته ها با آنچه فقیه فرزانه, حضرت امام خمینى به عنوان دیدگاه روشـن اجتهادى و فقهى خـود در ایـن خصـوص ارائه کـرده, گـویاى سطح بینشها و تفاوت در ملاکهاى ارزیابـى فقهى عاشـورا است. ایـن کتاب با همیـن هـدف به بررسـى دیدگاه دیگر فقیهان و دیدگاه امام خمینى در باره استناد فقهى به عاشورا پرداخته است.

بهداشت و تغذیه مادر و کودک
محمد نوروزى
ناشر: پژواک اندیشه
نوبت چاپ: اول/ 1377
تعداد صفحات: 245
قیمت: 7000 ریال

کتـاب مذکـور گامـى در جهت ارتقإ خانـواده ها در خصـوص تغذیه و بهداشت مادر و کـودک است و مـى تـواند راهگشاى والـدیـن, مربیان تغذیه و بهداشت و پرستاران مادر و بهداشت و تغذیه مادر و کـودک محمـد نـوروزى کـودک باشـد. نـویسنـده در ایـن کتاب به مباحثـى پیـرامـون اهمیت بهداشت مـادر و کـودک, اطلاعات بهداشتـى قبل از ازدواج, بهداشت و تغذیه مـادر در دوران بـاردارى, بهداشت مـادر در زمـان زایمـان و پـس از زایمـان و ... پـرداخته است.

بهداشت و تنظیم خانواده
محمد نوروزى
ناشر: پژواک اندیشه
نوبت چاپ: اول/ 1377
تعداد صفحات: 254
قیمت: 6500 ریال

نـویسنـده کتاب مذکـور که در 10 فصل آن را تهیه و تنظیـم کـرده است, سعى دارد با زبانـى ساده ولـى علمـى و مستند, ضمـن بررسـى مسایل جمعیتى و مشکلات ناشى از رشد بى رویه جمعیت, مقـوله تنظیـم خانواده بهداشت و تنظیـم خانـواده محمـد نـوروزى و پیشگیـرى از باردارى را در بعدى وسیع مـورد سنجـش و ارزیابـى قـرار دهـد تا خانواده ها با اطمینان خاطر, بهتریـن روش را براى تنظیم خانواده و پیشگیرى از تـولد ناخـواسته و در نتیجه رشد و شکـوفایى جسمى, روانـى و عاطفـى فـرزنـدان خـود, شناسـایـى و به کـار گیـرنـد.

ابن حجاج
ناصر باقرىبیدهندى
نـاشـر: مـرکز انتشـارات دفتـر تبلیغات اسلامـى
نوبت چاپ: اول/ 1377
تعداد صفحات: 136
قیمت: 4200 ریال

ایـن کتـاب, شـرح حال, اوضاع اجتماعى و سیاسـى عصـر ابـن حجـاج, بزرگتریـن شاعر عصر آل بویه است که اشعار هزل و طنز وى در مسایل اجتمـاعى و مذهبـى, راهـى نـو پیـش روى آینـدگان گذاشت.

دهکده پرماجرا
محمد رزقى
نـاشـر: مـرکز انتشـارات دفتـر تبلیغات اسلامـى
نوبت چاپ: اول/ 1377
تعداد صفحات: 120
قیمت: 3700 ریال

ایـن داستان در باره اهالـى روستایى است که از روى ناآگاهـى به مسایل دینـى دچار مشکلاتـى مـى شـونـد و حاجآقاى حسینـى که مـردى داناست سعى دارد با مطالب خـود, مردم دهکده پرماجرا محمد رزقـى را راهنمایـى کند. وى در مراسـم مختلف مردم را در مسجد جمع مـى کنـد و از کرامات اهل بیت(ع) براى آنها صحبت مـى نماید و در آخر مجلـس لطیفه اى مناسب با موضـوع سخنرانى براى مردم بیان مى کند.

بانوى مهتاب
مرتضى دانشمند
نـاشـر: مـرکز انتشـارات دفتـر تبلیغات اسلامـى
نوبت چاپ: اول/ 1377
تعداد صفحات: 71
قیمت: 2500 ریال

کتاب مذکـور شامل داستانهاى مذهبـى مربـوط به گروه سنى ((د)) و ((ه)) کودک و نوجـوان است. نـویسنـده کـوشیـده با نثـرى ساده و روان, حکـایات مـربـوط به زمـان پیـامبـر اکـرم(ص) را به صـورت داستان, مکتـوب نماید. بانـوى مهتاب مرتضى دانشمند ((بلال, بسته خرما را جلـو پیامبـر(ص) گذاشت. در بسته را باز کرد. پسرک نگاه کرد. 21 دانه خـرماى تازه ـ یک رنگ و یک شکل ـ کنار یکـدیگر به او لبخند مـى زدند. پیامبـر(ص) با لبخنـد نگاهـش کرد. چهره اش را بـوسید و با مهربانى گفت: بیا پسرم, هفت دانه براى خـودت, هفته دانه بـراى خـواهـرت, هفت دانه هـم بـراى مادرت.))

جزیره خضرا در ترازوى نقد
سیدجعفر مرتضى عاملى
نـاشـر: مـرکز انتشـارات دفتـر تبلیغات اسلامـى
نوبت چاپ: سوم/ 1377
تعداد صفحات: 256
قیمت: 7000 ریال

ایـن نـوشتار مى کـوشد, کتابهاى بیان الائمه و جزیره خضرإ (مثلث بـرمودا) و نیز خطبه البیان را مـورد بحث و انتقاد علمـى قـرار دهد و خرافه ها و مطالب غیر واقعى و غیر مستندى که در ایـن خصوص منتشـر شـده است را به تیغ نقـد بکشـد.