اخبار


 

اخــبــار

 

 

زنـان و مـردان تـوانـاییهاى یکسـانـى نـدارند
دکتر شیرازى, استاد دانشگاه علوم پزشکى ایران در دومیـن همایـش ((جایگاه زن در سرپرستى خانواده)) با بررسى مقایسه تـواناییهاى روانى زنان و مردان افزود: خلقت زن طـورى برنامه ریزى شده که در طـولانـى مـدت قـدرت بهره دهـى روانـى داشته بـاشد.
وى همچنیـن گفت: مدیران زن دیرتر فرسـوده مى شوند, زنان مدیر در مقام مقایسه با مردان مـدیر, بیشتر تقسیـم کار و قـدرت مـى کنند ولـى مردان مدیر به سلسله مراتب اهمیت بیشترى داده و رسمى تر با کارمندان رفتار مى کنند. زنان بیشتر تبسـم مـى کننـد, کمتـر صحبت دیگران را قطع مى نمایند و بیشتـر به شـوخـى دیگران مـى خندنـد و حـرکـات غیـر کلامـى را بهتـر از مـردان تشخیص مـى دهنـد.
دکتـر شیرازى در ادامه تإکیـد کرد: بینـش و نگرش زنان و مردان در مقـوله هاى اجتماعى, سیاسى, فرهنگى, آموزش و امـور اجرایى با هـم فـرق مى کنـد و به نظر مـى رسـد که زنان و مردان تـواناییهاى یکسانـى در کلیه امـور ندارنـد و تفاوتهاى گاه چشمگیـر دارنـد. ایـن در حالـى است که تحقیقات نشان داده مـردان پنج تا هفت سال طول عمر کمترى نسبت به زنان دارند و ایـن کاهش ناشى از استعمال دخـانیات, مصـرف الکل, تصـادفات, چـاقـى و تغذیه ناسـالـم است. در ادامه دکتـر انصارى اضافه کرد: حـدود 3 میلیـون خانـواده را زنان سرپرستـى مـى کنند که متـوسط حداکثر سـن آنها, بالاى 50 سال است. ایـن در حالـى است که 70 درصـد زنان نانآور در خانـواده ها فقیرند و دو سوم نیز بى سـواد مى باشند, در صـورتى که نرخ اشتغال مـردان نسبت به زنان 85 به 15 است.

طـرح بیـن المللـى آمـوزش دختـران شـاغل اجـرا شد
طرح بیـن المللى آموزش دختران شاغل زیر 18 سال با همکارى یونیسف و نهضت سـوادآمـوزى در 6 استان کشـور به اجرا گذاشته شد. تمامى هزینه هاى اجـرایـى این طرح نیز از سـوى صنـدوق یـونیسف تإمیـن مى شود.
مدت زمان آموزش در ایـن طرح 2 برابر سایر کلاسهاى معمـولى است و شرکت کنندگان مـى تـواننـد در کلاسهاى ویژه ایـن طرح از آمـوزشهاى جنبـى نظیـر خیـاطـى و گلـدوزى نیز استفـاده کنند.

زنان محیط زیست را نمىآلایند
خانـم رهنورد رییس دانشگاه الزهرا در همایش ((زن و محیط زیست)) گفت: زنان در طول تاریخ در رابطه با محیط زیست نقـش درجه اول و مثبتـى را ایفا کـرده اند. زنان کاشف کشاورزى, ریسنـدگـى و سفال بـودند و همـواره در تمدن بشرى نقـش مبتکر و سازنده اى داشتند و هیچ گاه محیط زیست را با تـولیـدات خـود آلـوده نکـرده انـد. وى افزود: هدیه زنان به محیط زیست, آواى زیباى کـودکانى است که با به دنیا آمـدن خـود, دنیا را زیبا مـى کننـد. در حالـى که مردان صداى بوق و ماشیـنآلات کشنده را به جهانیان عرضه کرده و محیط را آلوده مى کنند.
خانـم راکعى دبیر همایـش نیز طـى سخنانـى به بـررسـى نقـش زنان روستایى در حفظ سلامت زیست محیطى در خانـواده و اجتماع, پیشگیرى از عوامل تهدیـدکننـده محیط زیست, ارائه راهکـارهـاى علمــى در زمینه تـوسعه فرهنگ زیست محیطـى و پیامدهاى آلـودگـى محیط زیست بـراى زنـان در پیشگیـرى از تخـریب محیط زیست پرداخت.

اشتغال زنـان انگلیسـى هزینه هـاى زنـدگـى را مـى کـاهـد
خانـم داوودى معاون دادگسترى استان تهران و معاون مجتمع قضایـى خانـواده در همایـش ((جایگاه زن در سـرپـرستـى خانـواده)) گفت: مسإله اشتغال زن در کنار مرد نه تنها مشکلآفریـن نبـوده, بلکه بار سنگیـن تحمل هزینه هاى زندگى را که از دیدگاه شرعى و قانونى بر دوش مرد خانـواده است سبک و آسان مـى نمایـد. وى افزود: علاوه بر ایـن نقـش مادر در خانواده به عنوان همسر و مدیر و کارگردان منزل و مربـى فرزندان, نگهدارى آنان و برآوردن نیازهاى عاطفى و روحـى افـراد خانـواده غیـر قابل انکار است. خانـم داوودى گفت: زنانـى که گرفتار همسـران بى تفاوت و بـى تـوجه به وظایف شـرعى و قانونى خـود مى شوند از جمله مصادیق زنان بدسرپرست محسوب مى شوند که مردان آنها بعضا یا قادر به تإمیـن معاش خانواده نیستند یا به دلیل پایبنـد نبـودن به اصـول اخلاقـى از طرق غیر شرعى و غیر قانـونـى ماننـد فروش مـواد مخـدر و کلاهبردارى به تإمیـن معاش خانـواده خـود اقـدام مـى کننـد. وى در مـورد جـواز اشتغال زنان بـدسـرپـرست از سـوى قانـون و اینکه آیا شـوهـران چنیـن زنانـى مـى توانند مانع اشتغال آنان شـونـد, تـوضیح داد: طبق ماده 1117 قانـون مدنى, شـوهر مـى تـواند زن خـود را از حرفه یا صنعتـى که منافى مصالح خانوادگى با حیثیات خـود یا زن باشد منع کند. ایـن به آن مفهوم است که زن شوهردار مى تـواند داراى شغل و کارى باشد مگـر آنکه شغل وى با مصالح خانـوادگـى شـوهر یا خـود زن منافات داشته باشد.

زنان سالخورده از آسیب پذیرترین قشرهاى جامعه اند
رییس افتخارى ((کنفرانـس بین المللى سالمندى در ایران)) طى ایـن همایـش گفت: وجـود نابـرابـریهاى اقتصـادى و عدم کفـایت خـدمات اجتمـاعى, مـراقبتهاى پزشکـى و غیـره سبب شـده تـا جمعیت زنـان سالخـورده در جهان از آسیب پذیـرتـریـن قشـرهاى اجتماعى باشنـد. خانـم ((زهره صادقى)) همسر رییس جمهورى همچنیـن افزود: در غالب جـوامع, زنان نسبت به مردان از عمر طـولانى ترى برخـوردارند و از همیـن رو بخـش اعظم جمعیت سالمندان جهان را زنان تشکیل مـى دهند. انزواى اجتماعى سالمندان, تلاش براى بهبـود وضع زنـدگـى و ایجاد محیطـى مناسب بـراى مشارکت آنان در فعالیتهاى اجتماعى, اقتصادى و سیاسـى در حال حاضر به یک نگرانى مشترک جهانى تبدیل شده است. وزیر بهداشت, درمان و آمـوزش پزشکـى نیز تصریح کرد: تا چند سال دیگر سالمندان بالاى 60 سال به رقمى حدود ده میلیون نفر خـواهند رسید.

بـرنـامه آتـى دفتـر امـور زنـان قـوه قضائیه تقدیم رییس این قوه شد

خانـم یزدى مدیر کل دفتر امور زنان قوه قضائیه طى گفتگویى خطوط کلـى برنامه پنج سال آتـى دفتـر را تشریح کرد و گفت: تلاش بـراى تـوسعه امنیت قضایى عادلانه و تإمیـن حقوق زنان در دادگاهها از طـریق بـازنگـرى قـوانیـن و پیشنهاد اصلاح آن در مـوارد لزوم از برنامه هاى آتى ایـن دفتر است. خانـم یزدى رفع خلاهاى قانـونى از طریق پیشنهادات لازم, رفع مشکلات اجرایى قـوانیـن, ایجاد رویه هاى واحـد قضایى, گسترش امکانات و استفاده از معاضـدت قضایـى را از جمله تلاشهاى ایـن دفتر براى رسیدن به توسعه امنیت قضایى عادلانه و تإمیـن حقوق زنان عنـوان کرد. مدیر کل دفتر امـور زنان قـوه قضائیه همچنیـن تلاش براى بالا بردن سطح آگاهـى عمـومـى در زمینه مسایل خـانـواده و جـامعه بـا استفاده از مطبـوعات و رسـانه هاى گروهـى را از اهـداف بـرنامه هاى پنج ساله ایـن دفتـر دانست. وى افزود: تمـرکز فعالیتهاى حقـوقـى در مسایل داخلى و بیـن المللـى بانوان در دفتر امور زنان به منظور جلـوگیرى از تشتت پیشنهادات و اقدامات و آگاهى و اشراف ایـن دفتر به امور مربوط به زنان در قـوه قضائیه بـا تـوجه به نظارت عالیه ریاست قـوه قضـائیه است.

سرمایه گذارى براى دختران, سـرمـایه گذارى بـراى تمـامـى جـامعه است
خانـم تنـدگـویان مشاور وزیر آموزش و پرورش در امـور زنان اعلام کرد: سرمایه گذارى براى دختران, سرمایه گذارى بـراى تمامـى جامعه است. حضـور دختران به عنوان نیمى از پیکره نسل جـوان در فرآیند رشد و توسعه جامعه و نیز نقـش محورى آنان به عنوان مادر و همسر آینده در کانون خانواده و هدایت نسل آینده مـوید ایـن نظر است. وى در ادامه افزود: بهتریـن عرصه اى که دختران مى توانند علاوه بر فعال کردن تـواناییها و استعدادهاى بالقـوه خـود, زمینه پیشرفت زنان و دختران نسل کنـونـى و آینده جامعه را نیز فراهـم کننـد, عرصه علـم و تحصیل و دانـش است. وى اظهار داشت: خـوشبختــــانه دختران دانـشآمـوز در کشـور, با وجـود برخى محرومیتها و کمبـود امکانات تـوانسته انـد با تلاش خـود پیشـرفتهاى چشمگیرى را دنبال کنند.

ستایش از بانوان ایرانى
تعدادى از بانـوان کشـورهاى اروپایـى که به همراه همسران پلیـس خـود در اجلاس ((اینتـرسنتـر)) شـرکت کـرده بـودنـد, در نشستــى فعالیتهاى اجتماعى, فرهنگى و سیاسى زنان ایران را مـورد ستایـش قرار دادند. بانـوان خارجى اظهار داشتند: با برخـوردهایى که طى اقامت خـود در ایران با زنان داشتیم, دریافتیـم که زنان ایرانى در صحنه هاى مختلف حضـور فعال دارنـد و جـامعه ایـرانـى هیچ وقت زنـان را از صحنه اجتمـاع کنـار نگذاشته است.
آنها همچنیـن افزودنـد: زنان در ایران بیشتـر به کار در خانه و خانواده مـى پردازند و این بدیـن دلیل است که خانـواده در ایران از اهمیت بسیارى بـرخـوردار است. در پـایان بانـوان خارجـى بـا اشاره به حجاب زنان ایرانى گفتنـد: زنان ایـرانـى خیلـى باهـوش هستند و حجاب را به عنـوان حربه اى بـراى حفظ خـود پذیرفته انـد. در واگذارى مسـوولیت به زنـان عدالت رعایت نمـى شـود
مشاور وزیر کشـور و مدیر کل امور زنان در همایـش اعضا و دبیران کمیسیـونهاى استان اردبیل گفت: به لحاظ اینکه اکثریت کارگزاران نظام جمهورى اسلامـى را مـردان تشکیل مـى دهنـــــــد در واگذارى مسـوولیتها به زنـان شـاهـد تبعیضهایـى هستیـم.
خـانـم ((اشـرف بـروجـردى)) همچنیـن افزود: به دلیل سیــاستهاى مجریان, بهره منـدى زنان از زوایاى مثبت انقلاب به مراتب کمتر از سهمـى است که آنان در پیـروزى انقلاب داشتنـد و کـارگزاران نظام بـایـد بـا دیـده احتـرام نسبت به مـدیـریت زنـان بنگـرند.

بـرپـایـى نمـایشگـاه نـرم افزار علـوم اسلامـى در قـــم
پنجمیـن ((نمایشگاه سـراسـرى نـرم افزار علـوم اسلامـى)), در قـم برگزار شـد. غلامـرضا بهرامـى, دبیر ستاد بـرگزارى در ایـن باره گفت: مـرکز تحقیقات کامپیـوتـرى علـوم اسلامـى از سال 71 بـانـى برگزارى این نمایشگاهها شده است. قابل ذکر است ایـن نمایشگاهها تنها نمایشگاه تخصصـى نـرم افزارهاى علـوم اسلامـى در کشـور است. در پنجمیـن نمایشگاه, بسیارى از مـوسسه هاى نرم افزارى از سراسـر کشـور شرکت داشتنـد و دیسکهاى فشرده بسیارى در مـوضـوعات مختلف علـوم اسلامـى و انسانـى ارائه کردند که شامل صدها مـوضـوع چـون قرآن, تفسیر, تاریخ, لغت, حـدیث, آثار امام خمینـى, بـرنامه هاى آموزشى, مراسـم حج, کـودکان و نوجـوانان, اهل بیت, ایران شناسى, ادبیات, معارف اسلامـى, نهج البلاغه, اخلاق, اصـول عقایـد, فرهنگ و ادب, عاشـورا, حـوزه علمیه, فقه و اصـول, دروس آمـوزشـى حـوزه, آمـوزش زبـان انگلیسـى, شبکه هـاى اطلاع رسـانـى و ... بود.
همچنیـن به مناسبت جشـن نیمه شعبـان در زمان بـرگزارى نمایشگاه بـرنامه هاى نـرم افزارى پیرامـون شخصیت و مسایل مـربـوط به امام زمـان(عج), انتظار و علایـم ظهور و مهدویت ارائه شـد.
از برنامه هاى جنبـى ایـن نمایشگاه, کلاس رایگان آمـوزش اینترنت, بانک اطلاعاتى اینترنتـى, کنفرانسهاى علمى تخصصـى و چاپ خبرنامه بود.
همچنیـن اطلاعات نمایشگاه و دستاوردهاى آن, کنفـرانسها, مصاحبات و مشخصات مـوسسات شـرکت کننـده به صـورت روزانه روى شبکه جهانـى اینترنت قرار گرفت.

بـرپـایـى همـایـش ((زنـان و ریـاضیـات در ایران))
نخستیـن همایـش ((زنان و ریاضیات در ایران)) در استقبال از سال 2000, سـال جهانـى ریاضیات, به همت دانشگاه الزهـرا(س) بـرگزار خواهد شد.
هدف از برگزارى ایـن همایـش شناسایى متخصصان و نیروهاى توانمند زن کشـور در علـوم ریاضى و روشهاى دستیابى به شرایط مناسب براى انجام تحقیقات و کار گروهى در شاخه هاى مختلف علـوم ریاضـى است. بررسـى مـوانع رشد کیفیت علمى, پژوهشـى, تجزیه و تحلیل مشکلات و دستیابـى به راه حلها در این رشته از دیگر اهـداف بـرگزارى ایـن همایش خواهد بود.

خـانه مطبـوعات در استـان قـم افتتـاح شد
خانه مطبوعات استان قـم با حضور مدیر کل مطبـوعات داخلى و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامى استان افتتاح شد. از آن جایى که قـم پس از تهران داراى بیشتریـن مطبـوعات سراسرى و محلـى مـى باشد و در ایـن استان بیش از 60 عنوان نشریه چاپ مى شود لذا به همت معاونت مطبـوعاتى اداره کل ارشاد, ایـن خانه تإسیـس شد تا با هدف حفظ حقـوق و منافع مشروع و قانـونى, ایجاد امنیت شغلى و بهبـود وضع اقتصادى نـویسنـدگان, خبرنگاران, گرافیستها, طراحان, مترجمان و ... همچنیـن بسط آگاهیهاى تخصصـى و ارتقإ سطح کارآیى مطبـوعات به کار خود ادامه دهد.
در نشستى دیگر, اعضاى شـوراى مرکزى این خانه با حضور مسـوولیـن دفاتـر روزنامه ها, نـویسنـدگان, خبـرنگاران و اعضـاى تحـریـریه مطبـوعات محلى انتخاب شد و اساسنامه مرکز به تصویب همگان رسید.

تهدید زنان کارگر در جهان
سازمان بیـن المللى کار در بررسـى جدید خـود اعلام کرد خشـونت در کارگاهها به منزله تهدیـد امنیت کارگـران در سراسـر دنیا بـروز کرده و زنان را بیـش از مردان در معرض خطـر قرار داده است. بـر اساس ایـن بررسى, کشورهاى غربى از جمله آمریکا, فرانسه, انگلیس و کانادا بالاتـریـن میزان خشـونت را دارنـد که همـواره با مـرگ همراه نبـوده و طیفى از مبارزه و ضربه هاى فیزیکى تا آزار جنسـى و تهدید را شامل مى شود.
اخیرا بیست درصـد زنان کارگر در فـرانسه مـورد آزار جنسـى قرار گرفته اند و آدم کشى در آمریکا که با حـوادث شغلى در ارتباط است, عامل اصلـى مـرگ و میـر شغلـى زنـان به شمـار مى رود.

زنـان عربستـان صـاحب شنـاسنـامه مـى شـونــد
براى نخستیـن بار براى زنان عربستان سعودى شناسنامه صادر خواهد شـد. تاکنون زنها در عربستان وابسته به خانـواده بـودنـد و نام آنها در کنار اسامـى شـوهران و وابستگان در شناسنامه مـردان به ثبت مى رسید.
اخیرا وضع زنان در عربستان دگرگـون شده و آنها از حقـوق بیشترى بهره مند شده اند و داراى تحصیلات عالیه هستند. برخـى از زنان نیز صاحب صنایع و املاک مـى باشنـد و در زمینه هاى فـرهنگـى, آمـوزشـى فعالیت مى کنند.

یک نویسنده و روزنامه نگار سورى, زن سال 1999 انتخاب شد
خانـم ((مهنا قنوت)) نماینده مجلـس ملى سـوریه به عنوان زن سال 1999 انتخاب شد. خانم ((مهنا قنوت)) ضمـن اظهار خشنودى از ایـن انتخاب, ابراز امیدوارى کرد که از ایـن طریق بتـوانـد مـواضع و پایـدارى سـوریه را در برابر چالشها به گـوش جهانیان بـرسانـد. ((مهنا قنـوت)) علاوه بـر نماینـدگـى مجلـس, رییـس دفتـر خارجـى اتحادیه زنان سـوریه, عضـو اتحادیه نـویسنـدگان و ادیبان عرب و نیز عضـو اتحادیه روزنامه نگاران عرب و استاد دانشگاه ((البعث)) در شهر حمص سوریه است.

مخالفت مقامات مذهبى فرانسه با تصویب قانون ضد ازدواج
پارلمان فـرانسه لایحه اى را به تصـویب رسانـده است که به زوجهاى ازدواج نکرده از جمله زوجهاى همجنـس باز مشروعیت مـى بخشـد. ایـن لایحه که ((پیمان مدنى همبستگى)) نام دارد و به تصـویب مجمع ملى فرانسه رسیده است, تا پیـش از سال 2000 به اجرا درنخـواهد آمد. به ایـن ترتیب, 5 میلیون نفرى که به صـورت زوجهاى ازدواج نکرده در فرانسه زندگـى مى کنند, مى تـوانند با امضاى ایـن پیمان در یک دادگـاه از کلیه امتیازات مـالیـاتـى و اجتمـاعى زوجهاى ازدواج کرده بهره مند شوند!
تصویب ایـن لایحه با مخالفت شدید و تإسف اسقفهاى فرانسه و دیگر مقامات مذهبـى سایر ادیان, در ایـن کشـور روبه رو شده است. آنها معتقدند ایـن قانون پایه هاى ازدواج و به طور کلى زندگى اجتماعى را سست مـى سازد و به قانون ازدواج و حمایت از خانـواده و کـودک صدمه مى زند.

علل طلاق در ایران
کارشناس دفتر امور زنان قـوه قضائیه طى گفتگـویى اعلام کرد: طبق برآورد آمارى این دفتر از میزان و عوامل منجر به طلاق, بالاتریـن درصد طلاق ناشى از سوء معاشرت همسر بوده است. طبق ایـن آمار عسر و حرج و سـوء معاشرت 12 درصد, عسر و حـرج به تنهایـى 12 درصـد, سوء معاشرت به تنهایـى 20 درصد, سـوء معاشرت و اعتیاد 8 درصد و تـرک زنـدگـى خـانـوادگـى 6 درصـد علل طلاقها عنـوان شــده است.
خانـم یاقـوتى در ادامه افزود: در سال 76 قانـون اختصاص تعدادى از دادگاههاى موجـود به دادگاه خانواده تصویب و در آن پیـش بینى شده که ((دادگاه خانـواده)) حتى المقدور با حضـور قاضى مشاور زن تشکیل شـود, ولـى هنـوز قاضـى مشاور شـرح وظیفه مشخصـى نـدارد.

سالانه 600 هزار زن قربانى تولد فرزندانشان مى شوند
سـالانه 600 هزار زن در طـول دوران بـاردارى یـا زمـان تـولـــد نـوزادشان جان خـود را از دست مى دهند. 98 درصد از ایـن زنان در فقیرتریـن کشـورهاى جهان از جمله افغانستان و سیرالئون زنـدگـى مـى کنند. بر اساس آمار بـدست آمـده, از 133 میلیـون تـولـدى که سالانه در جهان انجام مى شود, 50 درصد بدون برنامه ریزى قبلى و 50 درصدبدون حضور پزشک مى باشد. 15درصد زنان باردار یعنى 20 میلیون نفر سالانه به دلیل خـونریزى و یا عفونت نیاز مبرم به پزشک حاذق دارند. مـوسسات سازمان ملل و بانک جهانـى اعلام کردند که دولتها باید با فراهـم کردن احتیاجات زنان باردار مانع مرگ و میر آنها شوند.

کـاهـش ازدواج در میـان زنـان آمـریکـایـى
آمار نشان مـى دهد در سال 1965 تقریبا 90 درصـد زنان بیـن 25 تا 29 سال در آمریکا متإهل بـودند, ولـى در سال 1996 فقط 56 درصد از زنان ایـن گروه سنى حاضر به ازدواج شده اند. طبق آمار مزبور, هر چه میزان تحصیلات و اهداف شغلـى زنان بالاتر باشد, تمایل آنان به ازدواج و داشتـن خانـواده در سنیـن زیر 35 سال کمتر مى شـود.

یادگیرى کامپیوتر به استعدادهـاى کـودکـان ضـرر مـى رسـاند
به مـوجب تحقیقات تازه قرار دادن کـودکان خردسال پشت دستگاههاى کامپیوتر به جاى بردن آنها به بـوستانها و پارکها به ایـن معنا است که بچه ها در همان دوران خردسالـى بخـش مهمـى از استعدادهاى ضـرورى خـود را از دست مـى دهنـد. پژوهشگرانـى که در باره رابطه کامپیـوتر و کودکان پژوهـش به عمل آورده اند به والدیـن کـودکان هشدار جدى مى دهند که جاه طلبـى نشاندن کـودکان پشت کامپیـوترها, به جاى حـرف زدن و بازى کـردن با آنها, نه تنها به درک بهتـر و روشنتـر آنها از دنیـاى پیـرامـون کمک نخـواهـد کـــــرد, بلکه استعدادهـاى درخشـان و در عیـن حـال ظریف و آسیب پذیــر آنها را آزرده و در مـوارد بسیارى استعدادها را به جاى بـارور کـردن از بین مى برد.

تهدید زنان کارگر در جهان
سازمان بیـن المللى کار در بررسـى جدید خـود اعلام کرد خشـونت در کارگاهها به منزله تهدیـد امنیت کارگـران در سراسـر دنیا بـروز کرده و زنان را بیـش از مردان در معرض خطـر قرار داده است. بـر اساس ایـن بررسى, کشورهاى غربى از جمله آمریکا, فرانسه, انگلیس و کانادا بالاتـریـن میزان خشـونت را دارنـد که همـواره با مـرگ همراه نبـوده و طیفى از مبارزه و ضربه هاى فیزیکى تا آزار جنسـى و تهدید را شامل مى شود.
اخیرا بیست درصـد زنان کارگر در فـرانسه مـورد آزار جنسـى قرار گرفته اند و آدم کشى در آمریکا که با حـوادث شغلى در ارتباط است, عامل اصلـى مـرگ و میـر شغلـى زنـان به شمـار مى رود.
در واگذارى مسـوولیت به زنـان عدالت رعایت نمـى شود
مشاور وزیر کشـور و مدیر کل امور زنان در همایـش اعضا و دبیران کمیسیـونهاى استان اردبیل گفت: به لحاظ اینکه اکثریت کارگزاران نظام جمهورى اسلامـى را مـردان تشکیل مـى دهنـــــــد در واگذارى مسـوولیتها به زنـان شـاهـد تبعیضهایـى هستیـم.
خـانـم ((اشـرف بـروجـردى)) همچنیـن افزود: به دلیل سیــاستهاى مجریان, بهره منـدى زنان از زوایاى مثبت انقلاب به مراتب کمتر از سهمـى است که آنان در پیـروزى انقلاب داشتنـد و کـارگزاران نظام بـایـد بـا دیـده احتـرام نسبت به مـدیـریت زنـان بنگـرند.