سفره ماه

نویسنده


 

سفره ماه
منصوره تقدسى

 

 

بیسکوییت لوله اى
مواد لازم:
سفیده تخم مرغ, 2 عدد
شکر, 13 پیمانه
خلال بادام, 14 پیمانه
کره مارگارین, 3 قاشق
آرد, 23 پیمانه
اسانس بادام, یک قطره
وانیل, کمى
طرز تهیه:
سفیده تخم مرغ را کمى زده بعد شکر را کم کم به آن افزوده و با همزن بـرقى مرتـب هم بـزنید تـا حالت ابـرىشکل شود. آرد را الک نموده کم کم بـه سفیده ها بـیافزایید. سپس وانیل, اسانس بـادام, خلال بادام و کره مارگارین را به حالت دورانى به مواد بالا اضافه کنید. سینى فر را با کاغذ روغنى چرب شده بـپوشانید و بـا قاشق و به فاصله از مواد بالا در سـینى بـگذارید. سـپـس سـینى فر را در حرارت 350 درجه به مدت 10 دقیقه بپزید تا طلایى رنگ شود. بـعد از اینکه از فر خارج شد از کاغذ جدا نموده و همان طور گرم, گرم آن را دور یک شىء اسـتـوانه اى مانند وردنه بـپـیچـید و لوله کنید. شیرینى ها را بـعد از خـنک شـدن در ظرف دربـسـتـه نگهدارى کنید.

کیک ساده

مواد لازم
آرد سفید, 13 پیمانه
آرد ذرت, 14 پیمانه
شکر, 23 پیمانه
سفیده تخم مرغ, 5 عدد
کرم تارتار, 14 قاشق چایخورى
بکینگ پودر, یک قاشق چایخورى
وانیل, 14 قاشق چایخورى

طرز تهیه:
سفیده تخم مرغ را کمى زده, کرم تـارتـار را افزوده و بـاز, هم بـزنید. بـعد شکر را کم کم اضافه کرده و بـه زدن ادامه دهید تا سفیده ها کاملا سفت و ابرىشکل شود.
آرد ذرت و سفید و بـکینگ پـودر را داخل الک ریخته و کم کم بـه سفیده ها اضافه کنید. یک قالب 25 سانتـیمتـرى را چرب نموده مایع کیک را درون قالب ریختـه و قالب را بـه مدت 30 دقیقه در فر 350 درجه فارنهایت که از یک ربع قبل گرم بوده قرار دهید. کیک را پس از خنک شـدن از قـالب خـارج کرده و رویش پـودر قـند بـپـاشـید.