سفره ماه طرز تهیه کیک میوه کوکوى کدوـ بستنى قهوه

نویسنده


سفره ماه

منصوره تقدسى

 

 

کیک میوه
مواد لازم:
کره, یک پیمانه
شکر, 12 1 پیمانه
آرد, 12 3 پیمانه
آب آناناس, یک پیمانه
تخم مرغ, 5 عدد
بکین پودر, یک قاشق مرباخورى
وانیل, 14 قاشق چایخورى
کمپوت آناناس, یک قوطى
جوش شیرین, 12 قاشق چایخورى

طرز تهیه:
کره و شکر را خوب مخلوط کنید تا کاملا لطیف و سفیدرنگ شود. سپس زرده تخم مرغها را دانه دانه به مواد اضافه کنید. براى معطر شدن کیک, وانیل را نیز به مواد بیافزایید.
بکین پودر و جوش شیرین را همراه با آرد, 3 بار الک کنید تا هوا داخل ذرات آرد شود و کیک پوک تر و با کیفیت بهترى گردد. سپس متناوبا آرد و آب آناناس را به مواد بیافزایید.
سفیده ها را بزنید تا کاملا حالت ابرىشکل به دست آید. بعد آن را به حالت دورانى به مواد بالا بیافزایید. در قالب چرب شده نیمى از مواد کیک را ریخته و سطح آن را با کمپوت آناناس بدون آب بپوشانید. مجددا مابقى مواد کیک را روى آناناسها ریخته و قالب را در فر 300 درجه که از قبل داغ شده است به مدت 45 دقیقه بپزید.

کوکوى کدو
مواد لازم:
کدو, نیم کیلو
تخم مرغ, 4 عدد
روغن, یک پیمانه
شکر, یک قاشق سوپخورى
پیاز سرخ شده, 3 قاشق سوپخورى
زعفران آب شده, 14 استکان
نمک و فلفل به میزان لازم
طرز تهیه:
ابتدا کدو را با پوست رنده کرده و در روغن تفت دهید تا رنگ آن طلایى شود. شکر و یک قاشق سوپخورى آب را به همراه پیاز سرخ شده مخلوط کدوها نمایید. (چنانچه از کدوى حلوایى استفاده مى کنید نیازى به افزودن شکر و یک قاشق آب نیست) مواد بالا را در صافى گذاشته تا روغن اضافى آن خارج شود. در ظرف دیگرى تخم مرغها را شکسته و با کمى نمک و فلفل مخلوط نمایید سپس زعفران را اضافه کنید.
بعد از اینکه کدوها کاملا سرد شد, تخم مرغها را به آن بیافزایید. کمى روغن ته تابه مناسبى ریخته تا داغ شود سپس مواد را روى سطح تابه پهن نموده حدود 6 ـ 5 دقیقه با حرارت زیاد روى شعله قرار بدهید. بعد درب تابه را گذاشته مدت 20 ـ 15 دقیقه با حرارت کم بپزید. زمانى که یک طرف کوکو سرخ شد برگردانید و طرف دیگر کدو را سرخ کنید. چنانچه کوکوى کدو را در فر قرار دادید مدت پخت آن 25 دقیقه با حرارت 350 درجه فارنهایت یا 175 درجه سانتیگراد مى باشد.

بستنى قهوه
مواد لازم:
تخم مرغ, 3 عدد
پودر قهوه, 2 قاشق سوپخورى
پودر قند, 112 گرم
خامه, 300 گرم
آب جوش, 3 قاشق سوپخورى

طرز تهیه:
ابتدا زرده و سفیده تخم مرغها را جدا نموده, زرده ها را با نیمى از پودر قند هم بزنید تا کاملا سفید و کش دار شود. بعد پودر قند را با آب جوش مخلوط کرده تا کاملا قهوه حل شود و سپس قهوه را به زرده ها بیافزایید. سفیده تخم مرغ را کمى زده تا روى آن حالت کف ایجاد شود, سپس مابقى پودر قند را کم کم به سفیده بیافزایید و مرتب سفیده را هم بزنید تا کاملا پف کرده و ابرىشکل شود. خامه را نیز در ظرف دیگرى جداگانه بزنید تا کاملا شکل بگیرد.
خامه را به زرده هاى زده شده بیافزایید. در آخر سفیده را به حالت دورانى, مخلوط مواد بالا کنید و آن را به مدت چهار ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا شکل بگیرد. بعد از چهار ساعت مى توانید مصرف کنید.