کتابخانه پیام زن
کتابهاى رسیده

 

 

یک پلک تحیر
محبوبه زارع
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم
چاپ: اول / 1379
تعداد صفحات: 126
قیمت: 6/500 ریال
((یک پلک تحیر)) نگاهى نو و عارفانه و سرشار از تحیر به چشمه خورشیدگون و حقیقت ابدى ـ حضرت امیرالمومنین (ع) ـ مى باشد و ترسیم دلهایى که از این خورشید گرم شده است. این مجموعه شامل هشت فصل دو قسمتى است که در قسمت اول هر کدام, فردى با زبانى خاص با آستان حضرتش به گفتگو مى نشیند و قسمت دوم تمام فصلها, مولا گوینده اى بلیغ است که صداى آسمانى اش از نهج البلاغه برمى خیزد.

اخلاق معاشرت
جواد محدثى
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم
چاپ: اول/ 1379
تعداد صفحات: 328
قیمت: 14/000 ریال
این کتاب که پیشتر به صورت سلسله مقالات در مجله پیام زن منتشر شد, نوشتارى است در باب معاشرت و آداب آن که با عنایت به آیات و روایات, جلوه هاى زندگى مکتبى و معاشرت نیکو را بیان مى کند. در فصل دید و بازدید از این کتاب مى خوانیم: ((زیارت)) برادران دینى رفتن و ((دیدار مومنان)) محبتها را مى افزاید و هم کدورتها را مى زداید و هم خدا و رسول را خوشحال مى سازد و چه کار نیکى بهتر از این؟

گامى در مسیر
جواد محدثى
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم
چاپ: اول / 1379
تعداد صفات: 224
قیمت: 10/000 ریال
این کتاب که موضوع آن خودسازى و عرفان براى جوانان مى باشد با نثرى روان و شیوا, لحنى صمیمى و خودمانى در موضوعات متنوع با جوانان سخن مى گوید و معارف والا و ژرف دینى در زمینه خودسازى, سلوک و عرفان را بیان مى کند. هستى در نگاه عارفانه, در قلمرو دل, خودسازى, سلوک اجتماعى و منزل واپسین از عناوین این کتاب محسوب مى شوند.

اطلس بانو
رفیع افتخار
ناشر: موسسه فرهنگى هنرى نقش سیمرغ
نوبت چاپ: اول / 1379
تعداد صفحات: 104
قیمت: 6500 ریال
((اطلس بانو)) مجموعه اى از دوازده داستان کوتاه و قطعات داستانى است که قبلا در مجله پیام زن منتشر شده است و اکثر آنها به ماجراى خواستگارى, ازدواج و مشکلات بعد از ازدواج مى پردازد. در قسمتى از داستان ((عیان و بیان)) آمده است: ((خلاصه اش ازدواج ما سر مى گیرد و تا پنج بار از من نمى پرسند که: آقاى صولت آیا حاضرى به شوهرى دایم خانم آذر خانم در آیى؟ بله را نمى گویم. چرا که با بابا قرار گذاشته ایم تا نگوید ((اما رفته گل بچیند.)) بله را نگویم و بدین ترتیب چه حاجت به بیان است بختم باز شده, بله را مى گویم و با هزار امید و آرزو راهى خانه زنم مى شوم.

آشنایى با آداب و رسوم مردم کشورهاى آسیایى
بازنویسى و ترجمه: رفیع افتخار
ناشر: انتشارات خوشبین
نوبت چاپ: اول/ 1379
تعداد صفحات: 68
قیمت: 3500 ریال
این کتاب در قالبى داستانى به جشنها و مراسم سنتى کشورهاى آسیایى, اشاره دارد. در داستان ((سال نو)) از کشور ((سنگاپور)) آمده است: ((وقتى موزیک قطع شد شیرها نیز با یورتمه خارج شدند. همه کف مى زدند. آنها از تماشاى رقص شیر خوشحال بودند چون چینى ها اعتقاد دارند که اژدها, سمندر و شیرها موفقیت و خوشبختى مىآورند. شب رسیده بود که هسیااومینگ با پدر و مادر خود به خانه بازگشت. دیروقت اما خوابش نمىآمد. او به رقص شیر, ترقه بازى, بسته هاى قرمزى که هدیه گرفته بود و اوقات خوشى که گذرانیده بود, مى اندیشید.))

فوتبالیستها
رفیع افتخار
ناشر: انتشارات خوشبین
چاپ: اول / بهار 1379
تعداد صفحات: 72
قیمت: 4500 ریال
این کتاب شامل سه داستان کوتاه با عناوین ((فوتبالیستها)), ((دوستى آخر سر)) و ((تجربه بزرگ مى باشد که نویسنده با بیانى شیرین و جذاب آن را براى کودکان و نوجوانان به رشته تحریر در آورده است.
در داستان فوتبالیستها مى خوانیم: ((هنوز چند روزى به مسابقه مانده. همش توى فکر بازى هستم و از شدت فکر و خیال از خورد و خوراک افتاده ام. مدام دنبال راهى هستم تا از این وضعیت خودمان را خارج کنیم. عاقبت به این نتیجه مى رسم که وقتى بى روحیه باشیم و از پیش خودمان را بازنده بدانیم, دیگر باختمان رد خور ندارد. پیش خودم مى گویم باید روحیه مان را بالا ببریم و اگر هم شکست خوردیم سر افکنده نباشیم و مردانه و پایاپا بازى کنیم)).

تحلیلى اجتماعى از صله رحم
سیدحسین شرف الدین
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم
چاپ: اول1378/
تعداد صفحات: 391
قیمت: 17500 ریال
کتاب حاضر با تبیین و تشریح دیدگاههاى اسلام در مورد صله رحم و شناخت آسیبها و موانع اجراى درست این فریضه حقوقى ـ اخلاقى به رشته تحریر در آمده است. ابعاد فقهى صله و قطع رحم, صله و قطع رحم در آیات و روایات برخى ادیان دیگر, نقش صله رحم در ایجاد و تحکیم روابط اجتماعى و ... از مباحث این کتاب است.

الگوى کامل
همت سهراب پور
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم
چاپ: اول1377/
تعداد صفحات: 96
قیمت: 3800 ریال
این کتاب با استفاده از آیات و روایات به بحث در باره شخصیت فردى و اجتماعى پیامبر اکرم(ص) پرداخته است. زهد و ساده زیستى, احترام به بانوان, آرایش ظاهرى, مشارکت در مشکلات دیگران, حیا و عفت, رعایت حقوق دیگران و ... از مباحث این کتاب به شمار مى رود.

دوست نماها
آیت الله جعفر سبحانى
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم
چاپ: دوم1378/
تعداد صفحات: 79
قیمت: 3400 ریال
این مجموعه, شرح و تفسیر سوره منافقون است که با روان شناسى دقیق, پرده از چهره منافقان خیانت پیشه و دسیسه گر برمى دارد و آثار شوم و توطئه خطرناک منافقان را بیان مى کند. خصوصیات سوره منافقان, نفاق و دورویى, آثار شوم نفاق, منافقان و مسإله استغفار و ... از جمله فصول مختلف این کتاب است.

مهماندارى در اسلام
نورمراد محمدى
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم
چاپ: اول1378/
تعداد صفحات: 96
قیمت: 4000 ریال
کتاب حاضر با عنایت به زمینه هاى اجتماعى و دینى مهماندارى در جامعه ما, به بررسى و بیان ابعاد فردى و اجتماعى این عمل اخلاقى با استفاده از روایات و حکایات پرداخته است.

شبى در برزخ
حسن عسگرىراد
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم
چاپ: دوم1379/
تعداد صفحات: 255
قیمت: 10/000 ریال
این کتاب, داستان نوجوان دانشآموزى است که تا سال سوم دبیرستان بسیار کوشا و فعال است, ولى به دلیل غفلت خانواده و ... به دام اعتیاد مى افتد و در این راه بسیار پیش مى رود تا آنجا که شبى در برخوردى وقیحانه با پدر و مادرش, به آنها توهین مى کند. سپس همان شب در رویا, روح ناآرامش به دنیاى مردگان سفر مى کند و با مشاهده گوشه اى از مناظر هولناک بزرخ و انواع عذابهاى برزخیان, اسرارى را از آن سوى مرگ کشف مى کند. همین رویا باعث مى شود که تحولى شگرف در او ایجاد گردد و سرنوشتش به گونه اى دیگر رقم خورد.

اسوه هاى قرآنى و شیوه هاى تبلیغى آن
مصطفى عباسى مقدم
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم
چاپ: اول1379/
تعداد صفحات: 448
قیمت: 22/000 ریال
قرآن در دعوت به حق, شیوه هاى متنوعى ارائه مى دهد. یکى از شیوه هاى برجسته تبلیغى قرآن, چهره پردازى و معرفى اسوه هاى حسنه و هادیان جامعه است که نویسنده در این کتاب به بررسى و بیان این چهره ها و اسوه ها و راهکارهاى تبلیغى آنان مى پردازد.
در بخش پیامبران اولوالعزم, اسوه هاى برتر از این کتاب آمده است: ((از جمله راهکارهاى اساسى تبلیغ رسول گرامى اسلام, فعالیت پى گیرى و ابتکار عمل مدام در ایجاد فرایندهاى تبلیغى با دامنه ها و وسعت هاى مختلف است, پیامبراکرم (ص) با بهره گیرى از روحیه شاد و فعال و با روى گشاده و پذیراى همگان, همواره در صدد یافتن دوستان و معاشران جدید یعنى شکار دلها بود.))

اسلام و مسلمانان در آمریکا
محمود خداقلى پور ـ فهیمه وزیرى
ناشر:مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم
چاپ: اول / 1379
تعداد صفحات: 416
قیمت: 23/000 ریال
کتاب حاضر در صدد است شناختى شایسته از وضعیت اسلام و مسلمانان در آمریکا, از جمله فرقه ها و سازمانهاى اسلامى, وضعیت فعلى و چالشهاى فراروى مسلمانان این کشور, دلایل اجتماعى و انسانى گرایش به اسلام و... به دست دهد.
پیشینه ورود مسلمانان به آمریکا, سازمانها و تشکل هاى اسلامى در آمریکا, شیعه در آمریکا, زندگى و مشارکت در جامعه آمریکا, قوانین اسلام, آداب اسلامى و فرهنگ آمریکایى و... از مباحث این کتاب به شمار مى رود.