اینجا توقف افکارمنفی ممنوع است


اینجا توقف ((افکار منفى)) ممنوع است!

 

 

 

تعداد زیادى از بانوان در مراقبت و مواظبت از دیگران و بخصوص اطرافیان خود مهارت و شایستگى هاى فراوانى دارند. بدین ترتیب که اگر بهیکى از همین افراد احساس نامطلوبى همچون آزردگى, تنهایى, بدبختى و ... دست بدهد, دقیقا و به خوبى مى دانند چگونه و به چه نحوى عمل کنند تا حال او رو به بهبودى گراید. آنان این افراد را به گردش مى برند, با حوصله و دقت به حرفهایشان گوش مى دهند, غذاهاى مورد علاقه شان را تهیه مى کنند, به آنان اطمینان مى دهند که اوضاع خوب خواهد شد و ...
اما زمانى که این خانمها خود دچار ناراحتى مى شوند, از درمان خود ناتوان بوده و نمى دانند براى تسکین خود چه بکنند و چه مراقبتهایى را به کار ببندند.
بسیارى از بانوان زمانى که در زندگى روزمره خود با مشکل یا مشکلاتى روبه رو مى شوند و از حل آن عاجز مى مانند دچار افکارى مى شوند که احساس بدبختى مى کنند! بر اثر این افکار مإیوس کننده و منفى فرد دچار خودخورى مى شود. افکار و جملاتى از قبیل ((من چقدر احمق هستم)), ((از خودم متنفرم)), ((چه آدم خرفتى هستم)), ((چه من بى عرضه ام)) و ((نمى دانم چرا نمى میرم)) و غیره زاده افکارى منفى هستند که به دنبال یک ناکامى و یا شکست حاصل مى شوند و نتایج زیانبارى را با خود به همراه دارند.
وقتى افکار و احساسات بد و ناخوشایند سر به شورش برمى دارند باید به ماهیت آنها توجه داشت. باید آنها را دور کرد و خاطرات خود و مطلوب را جایگزینشان ساخت.
افراد باید بدانند چگونه از خود مراقبت کنند تا احساس قدرت و توانایى بیشترى براى مواجهه با مشکلات داشته باشند. این مراقبت و مواظبتها براى تندرستى و سلامتى روانى افراد ضرورى است تا از خود همانند دیگران مواظبت نمایند.
براى متوقف کردن افکار شماتت بار و منفى باید افکار خوب و احساسات زیبا را جایگزین ساخت. براى انجام این کار مى توان یک خاطره خوب از اوقات خوش زندگى را به یاد آورد. مى توان لحظه و مقطع زمانى خاصى از زندگى را یافت که آن را بسیار دوست داریم و هرگز فراموشمان نخواهد شد.
باید با خود مهربان تر بود و همین باعث خواهد شد که افکار منفى را از خود دور و رنج عاطفى و فشار روحى کمترى را احساس بکنیم.
چنانچه دوست داریم وضعیتمان به لحاظ حسى و روانى بهتر و مطلوب تر شود باید به همان ترتیب که دوست داریم و از دیگران مواظبت مى کنیم, مواظب خودمان نیز باشیم.