کتابخانه پیام زن


کتابخانه پیام زن

اویس قرنى
محمدرضا یکتایى
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى
نوبت چاپ: دوم ـ 1379
تعداد صفحات: 256 صفحه
قیمت: 10000 ریال
این کتاب, به شرح ولادت, زندگانى, مبارزات, مجاهدات و شهادت یکى از شخصیتهاى بزرگ صدر اسلام پرداخته است.
در سطورى از اوراق این کتاب مى خوانیم:
اویس مى گوید: شناخت خدا, شناخت همه هستى است. البته این بدان معنا نیست که دیگر زمین زمین نیست و آسمان, آسمان نیست. بلکه مفهوم آن این است که حقیقت وجودى زمین و آسمان, چیزى جز نور حضرت حق نیست که ((الله نور السماوات و الارض))

هدایت و سیاست در پرتو گفتگوهاى امیرالمومنین(ع)
 تهیه و تنظیم: مهدى عبداللهى
ناشر: انتشارات پیام امام هادى(ع)
نوبت چاپ: اول 1379
تعداد صفحات: 324 صفحه
قیمت: 8000 ریال
این کتاب که گزینشى است از گفتگوهاى امیر مومنان على(ع) با افراد گوناگون, از دوست و دشمن و خویش و بیگانه, در زمینه ارشاد و هدایت و بیان روش حکومت و سیاست راهگشاست.
در سطورى از این کتاب آمده است:
امام حسن(ع) مى گوید: هنگامى که ابن ملجم به امیرالمومنین ضربت زده بود و حضرت در حال تسلیم جان بود, نزد وى رفتم. ناراحت شدم و بى تابى کردم.
حضرت فرمود آیا بى تابى مى کنى؟ گفتم چگونه نکنم که شما را به این حال مى بینم؟
فرمود: آیا چهار چیز تو را آموزش ندهم که اگر آنها را حفظ کنى سعادتمند مى شوى و اگر ضایع گردانى دنیا و آخرت از دست تو مى رود؟
فرزندم هیچ بى نیازىاى بزرگتر از عقل, و هیچ فقرى همانند جهل, و هیچ وحشتى شدیدتر از خودپسندى, و هیچ زندگى اى گواراتر از حسن خلق نیست.

خیر الاثر در رد جبر و قدر
 آیت الله حسن حسن زاده آملى
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى
نوبت چاپ: چهارم ـ 1379
تعداد صفحات: 208 صفحه
قیمت: 9000 ریال
کتاب, داراى سرفصلها و عناوین ذیل مى باشد, در رد جبر و قدر آمده است. اختیار و اراده و قدرت, تحقیقى در اراده و اختیار و قدرت, سخن در جبر و تفویض, رإى قائلان به تفویض و ...
در سطورى از این کتاب آمده است: اختیار و اراده و قدرت چیست؟ مختار و مرید و قادر کیست؟ آیا هر یک از آنها, در خلق و خالق, چنان است که معانى الفاظ در عالم ماده, چون به عالم وراى ماده سفر کند, مطابق سلسله طولى موجودات و ضعف و شدت مراتب وجودات, مثل اراده از ((جدارا یرید ان ینقض)) تا ((فإراد ربک)) تطور و تشإن طولى مى یابند, یا در هر عالم به وجهى خاص مثلا به اشتراک لفظى مستعملند؟ .. .

چشمه سار کوثر
 مهدى عبداللهى
ناشر: انتشارات پیام امام هادى(ع)
نوبت چاپ: اول ـ زمستان 79
تعداد صفحات: 180 صفحه
قیمت: 6000 ریال
این کتاب, شامل شش خطبه از دختران پیامبر(ص) در مقام احتجاج و بیان حقایق است که در موقعیتهاى بسیار حساس ایراد نموده و راه سعادت و حقیقت را چون روز روشن کرده اند و براى کسى عذرى در کوتاهى و ناآگاهى باقى نگذاشته اند.
در نخستین خطبه, خطبه فدکیه, دومین خطبه, سخنان آن حضرت در جمع زنان مهاجر و انصار, سومین خطبه از زینب کبرا(س), چهارمین خطبه نیز از زینب قهرمان کربلا, خطبه پنجم از ام کلثوم(ع) و آخرین خطبه از دختر امام حسین(ع) است که خطاب به مردم کوفه سخن مى گویند.

مصونیت قرآن از تحریف
O نویسنده: آیت الله محمدهادى معرفت
O مترجم: شهید محمد شهرابى
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى
نوبت چاپ: دوم ـ 1379
تعداد صفحات: 256 صفحه
قیمت: 9500 ریال
کتاب, با بررسى و پژوهشى دقیق و عالمانه به رد مهمترین دلایل قایلان به تحریف قرآن پرداخته و پرده از روى حقیقت ((تحریف ناپذیرى قرآن)) برداشته است. در بخشى از مقدمه آن آمده است: در این کتاب گوشه اى از مهمترین اتهامات دشمنان اسلام و بدخواهان ـ و به دنبال آنها نادانان ـ به اسلام و مسلمانان در باره قرآن کریم, مطرح و پاسخ مناسب آن داده شده است و در این مورد از کلى گویى پرهیز شده بلکه موارد اتهام به طور مشخص و جزیى مورد بررسى قرار گرفته است.

ز ملک تا ملکوت
O اسدالله بقایى
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى
نوبت چاپ: دوم ـ 1380
تعداد صفحات: 191 صفحه
قیمت: 7500 ریال
این کتاب, سفرنامه اى است از سفر ملکوتى حج. در صفحات اول کتاب در مقدمه اى که از دکتر محمد شفیعى آمده است, این گونه نگاشته شده که: آنچه مرا به خواندن دوباره این اثر وا داشته, نثر شیواى عاشقانه اى است که این تلاشگر عاشق براى به تصویر کشیدن امواج احساسات شاعرانه خود از آن بهره جسته است و هم بدین سبب است که من به هنگام قرائت اغلب صفحات این کتاب, تصویر مولف را در لباس سپید احرام با وضوح کامل در برابر دیدگان خود دیده ام. وقتى از ورود به بقیع سخن مى گوید ...
این کتاب, با ظرافت خاصى, گاه از گلهاى شب بو در حریم مسجد شجره و نیز به شرح و تفصیل اصطلاحات و نامهاى این سفر روحانى از قبیل: عرفات, مشعر, منا, رمى جمرات, قربانى, سعى صفا و مروه, طواف نسإ و ... مى پردازد و نیز در زمینه بعد سیاسى حج به قرائت آخرین خطبه پیامبر(ص) که به منشور بزرگ اسلام تعبیر شده اشاره دارد.
در صفحاتى از این کتاب در باره عرفات و مشعر مى خوانیم:
یک قلعه تاریخى استوار و محکم, یک باغ خوش اندیشه و خرد, یک صفه مسحور تفکر و معرفت, یک رواق به گودى نشسته هزار توى تشنه تجسس و تفحص و عرفات سرزمین معرفت الله است. از ازل میقات شناخت آدم بود...

سیماى پرفروغ
O سیداصغر ناظم زاده قمى
ناشر: انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى
نوبت چاپ: اول ـ 1379
تعداد صفحات: 367 صفحه
قیمت: 18000 ریال
این کتاب شمه اى از فضایل آن سیماى پرفروغ را با استفاده از آیات و احادیث به رشته تحریر در آورده است.
در بخشهایى از این مجموعه, منزلت على(ع) نزد پیامبر(ص), توصیه هاى پیامبر(ص) پیرامون على(ع), على(ع) در عرصه علم و دانش, معجزات و کرامات على(ع), على(ع) در عرصه ایمان و اخلاق و منزلت, على(ع) در سراى واپسین مى توان نام برد.

مدیریت اسلامى
O محمدحسن ابراهیمى
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى
نوبت چاپ: دوم ـ 1379
تعداد صفحات: 191 صفحه
قیمت: 7500 ریال
کتاب با دیدگاه اسلامى که بر مباحث آن حکمفرماست به بررسى شرایط, ویژگیها, ضرورتها, مهارتها, تعاریف و ... در مدیریت پرداخته است. از آن جمله به ویژگیهاى اخلاقى مدیر, جایگاه مدیر, عوامل سقوط مدیر, فلسفه مدیریت, مدیریت در قرآن و جایگاه مدیریت در توسعه و رشد مى پردازد.
در سطورى از کتاب مى خوانیم:
یکى از ویژگیهاى مدیریت, عدالت است, ((عدالت, صفتى است که بقاى هر نظامى به آن بستگى دارد و هر چه شخص مسوول منصبش بالاتر باشد, انتظار رعایت عدالت از او بیشتر است. مدیر اگر عدالت او بیشتر است. مدیر اگر عدالت پیشه باشد, ضوابط ادارى را مقدم بر روابط مى داند و هر کس را در پست مناسب, ابقا و با مراجعان به شیوه عادلانه رفتار مى کند. و درجاى دیگر آمده: ((رإس السیاسه استعمال الرفق;
مهمترین رکن سیاست, به کارگیرى رفق و مدارا[ با مردم] است.))

دوستى در کلام امیر مومنان(ع)
O جعفر شیخ الاسلامى
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى
نوبت چاپ: اول ـ 1379
تعداد صفحات: 71 صفحه
قیمت: 3000 ریال
در این مجموعه, از میان انبوه روایات ارزنده امام على(ع) در باره دوستى ـ که در نهج البلاغه و غررالحکم و سایر منابع آمده ـ به انتخاب پرداخته و از آن میان 170 روایت دلنشین و ارزنده در هشت بخش تنظیم شده است.
در بخشى از این کتاب مى خوانیم:
آینه, هم خوبیها را نشان مى دهد و هم بدیها را دوست خوب نیز چنین است. آینه خوبى و بدى را به همان مقدار که هست نشان مى دهد, دوست خوب نیز چنین است.
و نیز از سخنان گوهربار امام على(ع) نیز آمده است که:
((هر کس تو را به سوى سراى جاوید آخرت بخواند و به کار کردن براى آن یارىات کند پس او دوست مهربان تو است[ دوستى اش را از دست مده].))

عقاید اسلامى در پرتو قرآن, حدیث و عقل
O آیت الله جعفر سبحانى
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى
نوبت چاپ: اول ـ 1379
تعداد صفحات: 616 صفحه
قیمت: 35000 ریال
کتاب, براى تبیین عقاید اسلامى که از طریق خاتم پیامبران و فرزندان پاک او و در پرتو عقل و خرد به دست ما رسیده است, نگارش یافته و مسایل اعتقادى را در صد و بیست درس عرضه مى نماید.
بخشهاى این کتاب شامل: خدا و نظام آفرینش, خدا و صفات جمال و جلال, خدا و پیامبران آسمانى, خدا و پیامبر اسلام, خدا و امامت و خدا و معاد مى باشد.
هر یک از این بخشها شامل بیست درس است. از دیگر ویژگیهاى این کتاب ساده نویسى و قلم روان نویسنده آن است.

حکایت پس از مرگ
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى
نوبت چاپ: نهم ـ 1379
تعداد صفحات: 203 صفحه
قیمت: 8300 ریال
در کتاب حاضر مباحث زیر مطرح شده است: در آستانه ورود; برزخ چیست؟ برزخ از دیدگاه قرآن; برزخ از دیدگاه سنت; ترسیمى از حیات برزخى; برزخ کجاست؟ تجسم علمى; پرسشها پاداشها, کیفرها; در آستانه خروج.
در سطورى از این کتاب آمده است: مرحوم مجلسى در ((بحارالانوار)) اصالت بقاى روح را چنین بیان مى کند: ((هنگام خواب, جسم ضعیف مى گردد; اما ضعف جسم, موجب ضعف نفس[ یعنى روح] نمى باشد; بلکه, نفس نیرومندتر مى شود; به گونه اى که بر مشاهده احوال و اطلاع از امور غیبى نیز تواناست. بنابراین مرگ جسم موجب مرگ روح نمى شود. ))

قاعده مقابله به مثل در حقوق بین الملل از دید اسلام
O محمدحسین اسکندرى
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى
نوبت چاپ: اول ـ 1379
تعداد صفحات: 302 صفحه
قیمت: 15000 ریال
کتاب زوایاى مختلف و مصادیق گوناگون قاعده مقابله به مثل را در سه بخش مطرح کرده است.
بخش نخست: در مفاهیم و کلیات است و در چند فصل به بیان مفهوم و ریشه فطرى فلسفه قاعده مقابله به مثل پرداخته است.
بخش دوم: به ادله فقهى قاعده مقابله به مثل پرداخته و آیات و روایات و دیدگاههاى فقها و اندیشمندان و محدودیتهاى آن را بررسى مى کند.
بخش سوم, مجارى قاعده مقابله به مثل را مطرح کرده و این قاعده را بر موارد جنگ, صلح, عهد و اسرا تطبیق مى کند.

قصه هاى بى بى (3)
O رفیع افتخار
ناشر: موسسه فرهنگى هنرى نقش سیمرغ
نوبت چاپ: 1380 / اول
تعداد صفحات: 160
قیمت: 10000 ریال
پیش از این همکار مجله آقاى رفیع افتخار سومین کتاب قصه هاى بى بى را منتشر ساخت. قصه هاى بى بى به صورت کتاب اول و دوم به چاپ رسیده بود و حال کتاب سوم این مجموعه پیش روى علاقه مندان است.
بى بى نمادى از یک مادربزرگ سنتى ایرانى است که در هر داستان به همراه نوه خود, ماجراهاى مختلفى را پشت سر مى گذارد. در یکى از یازده قصه این کتاب به نام ((فرش زندگى)) آمده است: آن روز در کلانترى بى بى خدا بیامرز با کلى آیه و حدیث و خیلى متین و منطقى با خانواده هاى بوداغى زاده و انگشتانه به گفتگو مى نشیند و مى گوید نباید در زندگى جوانهایشان دخالتهاى بى مورد و اختلاف برانگیز داشته باشند. بر عکس باید کمکشان کرد تا وضع زندگیشان روز به روز بهتر و خوشبخت تر شوند. بالاخره بى بى موفق مى شود صلح و صفا را برقرار بکند و هما و هوشنگ مى خواهند از خوشحالى پر در بیاورند.