پژواک نامه هاى خوانندگان


پژواک
کلام آخر

نوجوانى 15 ساله هستم که مشترک مجله ((پیام زن)) مى باشم. چون به نویسندگى علاقه خاصى دارم و دوست دارم نوشته هایم مورد توجه قرار گیرد, از شما خواستارم در گوشه اى از ورقهاى وسیع مجله نوشته هایم را به چاپ برسانید. با تشکر از زحمات بى کران شما عزیزان.
الهام شهیدى, کلاس سوم راهنمایى ـ کرج
دوست عزیز, از اینکه به استعدادهاى خود توجه مى کنید و دلتان مى خواهد کسى حرف دلتان را بخواند, خوشحال هستیم. یکى از آثارتان ملغمه اى از مقاله و قطعه ادبى است و مناسب چاپ نیست ولى متن ادبى کوتاهى نیز دارید که ما آن را به پاس حضور قلبتان در ادامه مىآوریم.
((بیایید با هم به قبله رو کنیم و ((قامت)) عشق ببندیم. بیایید در باغ ((سوره حمد)) را بگشاییم و تا منتهاى شدت عشق او برویم و با ((رکوع)) و ((سجده)) به خاک تعظیم کنیم تا برسیم به سبزه زار تربت پاک او و از تمام غنچه هاى گلزار ((قل هو الله)) یک تاج گل بسازیم و با ((قنوت)) دستهایمان را از چشمه پاک کوثر او پر کنیم و سرمان را بر بالین پر محبت او بگذاریم تا دمى راحت بیاساییم. بیایید بر سر ((سجاده)) نور بنشینیم و یک ((تشهد)) بابت عشق به او بخوانیم. بیایید ((سلامى)) بدهیم و آغوشمان را براى قد و قامت همچون سرو ناز او باز کنیم.
گل نثار یادش, خنیاگر عشق; عشق, فاطمه نیست, فاطمه عشق است.))

از زحمات شما و کلیه مسوولین محترم مجله پیام زن به خاطر مطالب جذاب و آموزنده مجله تشکر و قدردانى مى کنم. پرسشهایى نیز دارم که تقاضا مى کنم پاسخ دهید. اجرکم عندالله.
حوریه بزرگ ـ کاشان
خواهر گرامى ما نیز از لطف و توجه تان نسبت به مجله خودتان سپاسگزاریم و امیدواریم جواب سوالهایتان را که طى نامه اى برایتان ارسال کرده ایم به دستتان رسیده باشد.

نمى دانم چه کسى اسم مرا به اشتراک مجله داده است که تا به حال یک سال تمام ((پیام زن)) به در خانه ما مى رسد ولى من در طول این همه مدت فقط دو برگ از مجله را خوانده ام و اصلا از آن خوشم نیامده است چون که مطالبش سنگین و خسته کننده مى باشد و اصلا به درد دختران جوان نمى خورد.خانم محسن زاده, دیپلمه ـ اصفهان
خواهر گرانقدر از آن جایى که برخى از مقالات مجله تخصصى مى باشد لذا از نثر و بیان سنگین ترى برخوردار است. توصیه مى کنیم این بار تا آخر مجله را ورق بزنید, شاید مطلبى بتواند توجه تان را جلب کند و از آن استفاده کنید. ضمنا نمى دانیم چه کسى بانى ارسال مجله براى شما شده است!

مى خواهم درد دلى براى شما بنویسم, شاید این سخن من از طریقى به مقام معظم رهبرى برسد و آلام درد دل من التیام یابد و دوباره شاهد رونق و پیشرفت در کارهاى کشورمان باشیم. درخواست من این است که رهبر معظم انقلاب و مسوولین نظام بار دیگر از استعداد و نبوغ ریاست تشخیص مصلحت نظام چون گذشته در پروژه هاى صنعتى و عمرانى یارى بگیرند تا خاطر ما جمع شود.
اکرم نجاتى ماسال, دبیر آموزش و پرورش ـ ماسال

((پیام زن)) مجله خوب و پرمحتوایى است. قسمت مشاوره خوب است. موضوع ازدواج در قبایل مختلف هم خیلى جالب است, فقط داستانها را کمى بیشتر کنید.
حدیثه.ت, دانشجوى کارشناسى حسابدارى ـ تهران
امیدواریم بتوانیم در آینده داستانهاى بیشترى چاپ کنیم تا هم شما و هم دیگر علاقه مندان به بخش ادبى راضى شوند.

هدفم از نوشتن نامه ارسال قطعه اى ادبى براى بخش ((کلمه نخست)) مى باشد که امیدوارم مورد توجه تان قرار بگیرد. در ضمن از زحمات بى وقفه شما در جهت سازماندهى و رسیدگى به اوضاع اجتماعى کشور و به خصوص جوانان سپاسگزارم.
منیره مقدم زاده, 18 ساله ـ چابکسر
همراه هر دو نامه اى که پشت سر هم از شما به دستمان رسید قطعات بسیار کوتاهى ضمیمه بود که مناسب بخش ((کلمه نخست)) نبود. امیدواریم با مطالعه و پرورش استعدادهاى ادبى خود در آینده قطعات زیباترى برایمان بفرستید تا بتوانیم از آنها استفاده کنیم. البته قطعه ((همسفر)) را به خاطر قدردانى از زحمات و توجه شما به جوانان در همین بخش چاپ مى کنیم.
((چشمان مهربانت را بر روى بیشه سبز عشق باز کن. شاید آفتاب مهربان شادى را در دستان پینه بسته خورشید یافتى. شاید سکوت بى پرواى آسمان را که چلچله ها نوازنده گیتار آن و شقایقها زینت بخش محفلش هستند, دریابى. تا مهر, مهربانى کن و یادت باشد مهربانى طلوعى است بر منتهاى غروب. سیاهى را پاره پاره کن و بر پیچک دلبستگى ها انگشت نما باش و به یمن دل لاله همه شهر عشق را شکوفه باران کن. امید آنکه نگاهت هزار هزار عشق کاذب را زمین بیندازد. به رسم دین و شرف ریشه جوانى ات را آبیارى کن.))

در مجموع مى توان گفت مطالب این مجله بسیار سنگین است. به طور مثال هر کسى نمى تواند این مجله را مورد استفاده قرار دهد. در حال حاضر که من 17 ساله هستم نمى توانم بعضى از مطالب مجله را درک کنم.منا.الف ـ قم
خواهر ارجمند, همان طور که مى دانید ((پیام زن)) در دو سطح عمومى و تخصصى و با محور قرار دادن مسایل زنان و خانواده چاپ مى شود. لذا مسلم است که تمامى نوجوانان و جوانان نتوانند از تمامى مطالب آن استفاده کنند. البته نظر شما کاملا درست مى باشد و ما امیدواریم که بتوانیم مقالاتمان را با زبان ساده ترى چاپ کنیم. جمعى از خوانندگان محترم مجله نیز کسانى هستند که در زمینه هاى یاد شده داراى مطالعه هستند و جزء صاحب نظران به شمار مى روند. طبیعى است آن بخش مى تواند مورد استفاده این عزیزان قرار گیرد.