پژواک نامه هاى خوانندگان



پژواک


O در بخش خانه دارى مجله فقط به آموزش قلاب بافى, خیاطى و یا آشپزى مى پردازید, در حالى که امروزه خانمها باید با علوم جدید و مخصوصا کامپیوتر آشنا باشند. خوب است در زمینه آموزش کامپیوتر, برنامه هاى مختلف آن و سایتهاى اینترنتى نیز فعال باشید.
خانم؟ دانشجوى روان شناسى ـ قم
خواهر عزیز و نکته سنج ما, از دقت و حسن سلیقه شما سپاسگزاریم. نظر شما صحیح است و چنانچه بتوانیم, بخشى را نیز به رایانه و علوم مربوط به آن و سایتهاى خاص زنان اختصاص خواهیم داد.

O با توجه به آنکه قشر عظیمى از جامعه در سنین نوجوانى و جوانى قرار دارند و امکان و شرایط اقتصادى, شغلى, تحصیلى, روانى, اجتماعى, سنتهاى غلط خانوادگى و .. . را ندارند لذا نمى توانند ازدواج بکنند, از سویى دیگر غرایز جنسى آنها بیدار شده و مشکلات بسیارى برایشان ایجاد مى کند. مى خواهم بدانم چه کسى و چه نهادى پاسخگوى ترور جنسى کودکان و نوجوانان و جوانان پسر و دختر این جامعه است. آیا باید براى این مسإله در ایران اسلامى عزادارى کنیم؟ چرا مسوولین از جمله مقام معظم رهبرى و روساى سه قوه براى این مسإله اساسى و فورى تدبیر عملى ندارند؟
محمدباقر صنارى ـ حوزه علمیه شهر قنوات قم
برادر گرامى, نامه بلندبالاى شما حکایت از یک درد اجتماعى داشت که براى درمان آن در ابتدا باید تک تک افراد جامعه در خود احساس وظیفه نمایند و ریشه فساد را بخشکانند و در رده بعدى, مسوولین و مجریان امور کشور هستند که براى تحقق جامعه اى سالم و اخلاق مدار تلاش مى کنند و ما امیدواریم این تلاشها ثمرى بهتر داشته باشد; چرا که این مسإله, ریشه اى عمیق دارد و طى مدت زمان کوتاهى در جامعه ایجاد نشده است که بتوان طى یک شب با آن و سنتهاى غلط و مشکلات ازدواج مبارزه کرد. ما نیز چون شما امیدواریم تمامى جوانان بتوانند با رعایت شوونات اخلاقى, عبادت و پرداخت به فعالیتهایى که مى تواند تا حدى هیجان غرایز جنسى را در آنها فروکش کند, در انتظار مرتفع شدن مشکلات ازدواجشان باشند. البته این را نیز مى دانیم که این پاسخ شما را قانع نخواهد کرد!

O من دخترى ده ساله هستم, با آنکه نوشته هاى مجله براى من قابل درک نمى باشد ولى بعضى اوقات دوست دارم تمام صفحات آن را مطالعه کنم که شاید در لابه لاى نوشته هایش نکته اى برایم قابل فهمیدن باشد. مثلا در یکى از مجلات, من اسم مادر حضرت امام زمان را یاد گرفتم و در انشایم از آن استفاده کردم. از عکسهایى هم که روى جلد مجله است, مى فهمم که مجله پیام زن طرفدار طبقه محروم و تهیدست مى باشد و مانند مجلات دیگر, عکس بچه ها را روى جلد مجله نمى اندازید.
آیدا گائینى ـ قم
دوست عزیز و کوچک ما, از اینکه نسبت به مجله لطف دارید متشکریم. امیدواریم بتوانیم در شماره هاى سال آینده بخشى را نیز به نوجوانان اختصاص دهیم تا شما و دیگر دوستان کم سن و سال لااقل بتوانند کمى بیشتر از مجله استفاده کنند.

O خداوند توفیقى داد تا با شما عزیزان بار دیگر مکاتبه بنمایم. قبل از هر چیز باید بگویم از نقدهایتان بى نهایت سپاسگزارم. نقد تخصصى مجله شما راهى است در سطح ارتقإ افکار و اندیشه هاى کسانى که تازه پا به عرصه ادبیات مى گذارند. امیدوارم باز از نقدهاى زیبایتان استفاده نمایم و شما با راهنمایى هایتان مرا خوشنود کنید.
لیلى صابرىنژاد ـ اندیمشک
نویسنده جوان و خوش ذوق ما, آرزو مى کنیم که نقد و نظرات هر چند اندک ما در بخش هنر و ادب, وسیله اى براى پیشرفت هنرى و ادبى شما باشد و بتوانید روز به روز به دروازه موفقیت نزدیکتر شوید و دوباره آثار زیباى خود را براى ما بفرستید.

O مجله تان خوب است, مخصوصا بخش مشاوره و داستان آن. اما بهتر بود هر شماره در باره ورزش بانوان هم مطالبى مى نوشتید. به فرض خانمها بیشتر از مردان دچار پوکى استخوان, کمردرد و ... مى شوند و خوب است ورزشهایى را به توصیه پزشکان در این مورد چاپ کنید. در ضمن احکام مربوط به زنان و همچنین حدیثهاى زیبایى را که مربوط به نماز و یا غیره باشد, چاپ کنید. البته سطح مذهبى این مجله نسبت به دیگر مجله ها بالاست ولى انتظار مى رفت در ماه رمضان, مطالبى در مورد این ماه ذکر مى شد.
فاطمه نورى ـ قم
خواهر محترم, از دقت نظر و علاقه شما نسبت به مجله سپاسگزاریم و امیدواریم بتوانیم در آینده موارد درخواستى شما را تهیه و چاپ کنیم. ضمنا تلاش مجله این است که از میان آن همه مطالبى که براى خوانندگان مى تواند مفید باشد, تنها به موضوعاتى بپردازد که تناسب با موضوع مجله و مخاطبان آن دارد و نه هر موضوع مفیدى.
O