پژواک نامه هاىخوانندگان


 

 پژواک ( نامه هاى خوانندگان) 

 

به تازگى با ماهنامه پربار شما آشنا شده ام, قصد دارم براى بخشهاى ((قصه هاى شما)) و ((سرود فردا)) مطالبى ارسال کنم. امیدوارم با توصیه ها و نظرات سازنده شما بتوانم در آینده پله هاى پیشرفت را طى کنم. پیشنهاد مى کنم در مجله بخشى را براى مسابقه ادبى اختصاص دهید و یک خواهش دارم و آن اینکه من انتظار ندارم همه آثار در مجله به چاپ برسد ولى علاقه مندم که نظرتان را در مورد تمامى نوشته ها و سروده هاى فرستاده شده بدانم. یک سوال هم دارم, آیا شما شاعر یا نویسنده افتخارى انتخاب مى کنید؟الهام هوشمند 17 ساله ـ شوشتر

 

دوست عزیز, به خاطر اینکه به استعدادها و تواناییهاى خود ارج مى نهید, باید به شما تبریک بگوییم. مطمئن باشید که ما تمامى آثار رسیده را در مجله بررسى خواهیم کرد و دوستانى که نشانى پستى خود را دقیق روى پاکتهاى پستى نوشته باشند حتما نامه اى جداگانه نیز برایشان ارسال مى کنیم. در مورد مسابقه ادبى هم منتظر باشید چرا که در شماره هاى سال آینده قصد داریم چنین رقابتهایى را براى مخاطبان جوان مجله ترتیب دهیم. در ضمن شما مى توانید تمامى آثار خود اعم از شعر, داستان, قطعه ادبى, خاطره, گزارشاتى کوتاه از مجامع ادبى و هنرى شهرتان را برایمان ارسال کنید تا در صورتى که مناسب چاپ بودند, آنها را در بخشهاى مربوط به خودشان چاپ کنیم.موفق باشید.

 

O قصد مزاحمت من خدمت شما این بود که مى خواستم برایتان نوشته اى ارسال کنم تا اگر امکان دارد آن را در مجله پیام زن چاپ کنید. من فرزند شهید هستم و به خاطر سرود و مقاله اى که در اردوى شمال ارائه داده بودم, قرار شد این مجله را براى ما ارسال کنند. در حال حاضر دو جلد از مجله به دستم رسیده است. نوشته هاى بسیار جالبى در آن دیده مى شود و من خیلى افسوس مى خورم که چرا تا به حال مشترک این مجله نبودم ...

سمیه نادرى ـ اراک

خواهر خوب ما, موفقیتهاى ادبى و ورزشى شما را در طول سالهاى تحصیلى تان تبریک مى گوییم و امیدواریم بتوانید به قول خودتان به این روش پدرتان را از خود راضى و خشنود کنید. یکى از آثارتان براى چاپ در مجله انتخاب شده است و مى توانید دیگر قطعات خود را براى ما ارسال کنید.

 

O قبل از هر سخنى سپاس و تقدیر بسیار مرا به سبب لطفتان که همیشه شامل این حقیر شده است پذیرا باشید. آن گونه مرا شرمنده لطف خود کرده اید که گاه احساس مى کنم اگر روزى این ارتباط عرفانى که قرار است مرا به درجه علم و کمال برساند قطع شود بهترین دوست و یاور خود را بعد از خداى منان و تبارک و تعالى از دست داده ام. در مجله تان تغییرات بسیارى مشاهده کردم ولى متإسفانه تغییرى که مرا دگرگون کرد, حذف بخش ((مشاور شما)) بود. امیدوارم که دوباره این بخش را در صفحات آتى مجله بیاورید.

منیره مقدم زاده ـ چابکسر

از لطف شما بى نهایت سپاسگزاریم. اما در مورد بخش ((مشاور شما)) باید گفت این بخش از مجله حذف نشده است, البته ممکن است گاهى به موقع آماده نشود که امیدواریم عذر ما را بپذیرید. در ضمن پس از این سوالات مذهبى, حقوقى, اعتقادى, عاطفى و ... نوجوانان در صفحات جدیدى به شکل داستان پاسخ داده خواهد شد.

 

O چند شعر و قطعه برایتان مى فرستم و امیدوارم چاپ شوند.

معصومه عزیزپوریان ـ بروجرد

خواهر گرامى, متإسفانه آثار شما در بررسى هاى انجام شده براى چاپ مناسب تشخیص داده نشدند ولى با این حال مى توانید آثار جدید خود را براى بخش ویژه دختران جوان که تلاش مى شود از سال آینده به مجله اضافه شود بفرستید. در ضمن به خاطر نبود نشانى پستى شما نتوانستیم زودتر از این جواب نامه تان را بدهیم.

 

O از تمامى همکاران مجله به خاطر بخشهاى خوب آن, متشکرم. از طریق مطالعه پیام زن در کتابخانه روستایمان گفتگوى شما با خانم ((رخشان بنى اعتماد)) را خواندم. داستانى نوشته ام که دوست دارم به دست یک کارگردان برسد و آن را تبدیل به فیلم بکند. در این باره راهنماییم کنید.

سمیه سادات سیدپور ـ روستاى سن سن کاشان

واقعا باید جسارت و شهامت شما را ستود. اعتماد به نفس و ایمان به اثرتان چیزى است که هر کسى داراى آن نیست. اما در مورد تکنیک و شیوه پرداختى شما باید گفت اثرتان, فیلمنامه و یا حتى داستان نیست و البته ترکیبى از این دو را در خود دارد, ولى همین که توانسته اید در روستایى دورافتاده چنین پیشرفت کنید, جاى بسى خوشحالى است. متإسفانه سوژه انتخابى شما براى یک فیلم سینمایى مناسب نیست و فقط مى تواند در شکل یک داستان تکرارى و پر از تصادف داستانى, خودى نشان دهد. فیلمسازان نیز فقط فیلمنامه هاى حرفه اى را به روى پرده مى برند. البته گاه احتمال دارد که سوژه و یا ایده اى در یک اثر به ظاهر بى ارزش, در ذهن فیلمساز و یا نویسنده اى جرقه اى بزرگ ایجاد کند اما اثر شما حتى فاقد این جرقه مى باشد. در حال حاضر مى توانید با ما در تماس باشید و فعلا برایمان داستان بفرستید تا ما هم طى نامه بیشتر در مورد فیلم و فیلمنامه برایتان بنویسیم. در ضمن دفترتان را برایتان پست کردیم که امیدواریم به دستتان برسد.

موفق باشید.

 

دو سال است که با مجله شما آشنا هستم. چند وقتى است که از نظر درسى افت کرده ام و نمى توانم تصمیم درستى بگیرم. من در رشته علوم تجربى مشغول به تحصیل هستم و به زیست شناسى و شیمى علاقه زیادى دارم و در مقابل به نویسندگى و موسیقى هم علاقه وافرى دارم و نمى دانم کدام یک را انتخاب کنم. در حین درس خواندن چیزهایى به ذهنم مىآید که باید آنها را بنویسم و نمى توانم بر روى درسم تمرکز بگیرم.لاله کرمى ـ خمین

خواهر درس خوان و هنرمند ما, ادامه تحصیل و در کنار آن پرداختن به یک هنر, هیچ مشکلى را در پى نخواهد داشت. هنرمندان بسیارى بودند که توانستند علاوه بر کارهاى تجربى خویش, تحصیلات بالایى داشته باشند و یا تحصیلکرده هایى وجود دارند که در کنار کار طبابت, تحقیق و تدریس و ... نقاشى مى کنند و یا داستان مى نویسند و شعر مى سرایند. به طور طبیعى هر انسان صاحب ذوقى علاوه بر کار و تحصیل و روال معمول زندگى خویش, به یک هنر و یا سرگرمى که منشإ درونى و حسى دارد روى مىآورد. چنین شخصى توسط این هنر خویش اوقات فراغت خود را پر مى کند و براى دل خود چیزى خلق مى نماید. شما نیز در حین ادامه تحصیل مى توانید هر وقت سوژه اى به ذهنتان رسید آن را بنویسید تا ذهنتان از آن موضوع خالى شود و بتوانید با آرامش بیشترى به درستان برسید. اگر بخواهید با این استعداد و علاقه درونى خود مبارزه کنید و یا آن را کنار بگذارید, مسلما دچار بى حوصلگى و یا افسردگى مى شوید پس سعى کنید با تنظیم درست وقت خویش به هر دو کار بپردازید.