سال 81 سال بازشناسى حسین بن على و زینب کبرى علیهماالسلام



سال 81, سال بازشناسى حسین بن على(ع) و زینب کبرا(س)


آغاز و انجام سال 1381 همزمان با ایام سوگوارى شهادت بزرگ پرچمدار آزادىطلبى و عزت خواهى و حق مدارى و سید شهیدان عالم, حضرت حسین بن على(ع) است و ملت بزرگ ایران على رغم توجه خاصى که به زنده نگه داشتن سنتها و آداب ملى و اسلامى خود به ویژه عید نوروز دارد, به پاس جانفشانى سیدالشهدإ و یاران باوفایش در راه حفظ دین و کرامت انسانى, و در بزرگداشت خون به ناحق ریخته بهترین انسانهاى روى زمین و مصیبتهایى که خاندان و بستگان همراه آنان به ویژه حضرت على بن حسین(ع) و زینب کبرا(س) متحمل شدند, در سوگ خواهد نشست و حرمت این ایام را نگه خواهد داشت.
در رویارویى ملت انقلابى و مسلمان ایران با فزون خواهى و باج طلبى سران متکبر آمریکا که کرامت و شخصیت اسلامى و انسانى یک ملت بزرگ و انقلابى و سلطه پذیر را نشانه گرفته اند, چه سالى بهتر از سال 1381 که سال امام حسین(ع) است که آغاز و انجام آن به نام و به یاد کربلا و عاشورا مهر شده است, هرچند ((کل یوم عاشورإ و کل ارض کربلا)) شعار جاودانه همه کسانى است که ((دین)) و ((حیات)) و ((آزادى)) و ((حق)) را از منظر نگاه سیدالشهدإ تفسیر مى کنند. امید مى رود سال 81 سال بازشناسى منطق حسین بن على(ع) در برابر استبداد, سلطه طلبى, ستم و تجاوز زورمندان و قانون گریزان بین المللى باشد که وى در عین مسالمت جویى و پرهیز از جنگ طلبى و خشونت, کرامت انسانى و شخصیت اسلامى خویش را فداى چند روز زندگى بیشتر نکرد و کشته شدن در راه آرمانهاى مقدس و شرافت انسانى و آزادى اسلامى را خوشبختى دانست و زندگى تحت سلطه و آقایى متجاوزان و ستم پیشگان را ننگ و ذلتى شمرد که به بهاى جانهاى پاک خود و یارانش و اسارت عزیزانش از آن فاصله گرفت.
سال بازشناسى شخصیت الهى و معنوى و ایمانى و عرفانى حماسه ساز کربلاست که ((حماسه)) و ((عرفان)) را یکجا درس داد و فاصله دعاى صحراى عرفات او و بدن غرقه به خونش, یک جمله بیشتر نیست: ((الهى رضى بقضإک و تسلیما لامرک, لا معبود سواک یا غیاث المستغیثین)).
سال بازشناسى شخصیت انسانى و الهى زن مسلمان که از ازل همچون مرد, بارگاه نفخه ربانى بوده است و روح ربانى, توانسته است بارقه خشم و مهر الهى را در کربلا در چهره و زبان و دل و دستان بزرگ بانویى جلوه گر سازد که به مصداق ((فقعوا له ساجدین)) مسجود همه بانوانى است که در پى دستیابى به ارزشهاى وجودى خوداند و باید همه آدمیان در مقابل عظمت وى کرنش کنند. آرى سال بازشناسى دختر حق و فرزند پاک فاطمه(س) حضرت زینب کبرا سلام الله علیهاست.
پیام زن ضمن ارج نهادن به آغاز سال 1381 و آرزوى سلامتى و خوشبختى براى همه ملتهاى آزاده و مسلمان به ویژه مردم شریف ایران, ایام سوگوارى محرم و شهادت سیدالشهدإ(ع) و یاران بزرگوارش را تسلیت مى گوید.

با انتشار این شماره مجله, به توفیق الهى, پیام زن دهمین سال انتشار خود را پشت سر گذاشت. علاوه بر پیش شماره اى که در آغاز راه در دىماه 1370 منتشر ساختیم, آماده سازى و انتشار بى وقفه 120 شماره مجله مرهون توفیق الهى, همت همکاران محترم و لطف و همراهى خوانندگان گرامى و نیز حمایت و همراهى مسوولان محترم دفتر تبلیغات اسلامى است که امیدواریم همچنان مشمول آن توفیق و این همراهى و همکارى باشیم.
با توجه به تإکید برخى از همراهان و خوانندگان محترم و نیازى که به گشودن بخشى ویژه دختران جوان بود, از این شماره و در آغاز یازدهمین سال انتشار, با افزودن 16 صفحه به صفحات مجله, بخش ((دختران بهار)) را گشوده ایم و امیدواریم به لطف حضرت حق و همراهى خوانندگان محترم به ویژه مخاطبان اصلى این بخش و على رغم محدودیت صفحات آن, بتوانیم بخشى از خواسته هاى خوانندگان محترم به ویژه جوانان عزیز را برآورده سازیم. بى شک انتقادات, نظرات و پیشنهادهاى تکمیلى شما خوانندگان باوفا و همراهیان تازه اى که به جمع خوانندگان خواهند پیوست, دستمایه ارزشمندى در بهبود مجله و کاهش کاستى هاى آن خواهد بود. آرزو مى کنیم با دیدگاههاى خود, هرچند کوتاه, ما را یارى کنید. ان شإالله.
((سردبیر))