پژواک نامه هاى خوانندگان



پژواک


از اینکه نوشته هاى مرا مطالعه کردید و پاسخ محبتآمیز خود را برایم ارسال کردید, نهایت تشکر را دارم. متإسفانه من در محیطى زندگى مى کنم که هیچ جلسه اى به عنوان شعر و قصه در آن برگزار نمى شود لذا از اینکه نظریات خود را مى نویسید و من از آنها استفاده مى کنم, از شما بسیار سپاسگزارم, همچنین از اینکه مسایل جامعه زنان را به گونه اى در عرصه اجتماع مطرح مى کنید, از همه شما تشکر مى کنم. بتول جغتایى ـ سبزوار
O ما نیز آرزوى موفقیت و پیشرفت براى شما و تمامى دوستان عزیزى داریم که در شهرستانهاى کوچک زندگى مى کنند و امکان دسترسى به جلسات ادبى و کتابخانه هاى تخصصى را ندارند. امیدواریم بتوانید با همت خود موفق شوید.

مقاله اى با عنوان ((حجاب مصونیت است نه محدودیت)) برایتان مى فرستم که امیدوارم چاپ شود. در ضمن دوست دارم به صورت افتخارى با مجله تان همکارى کنم لذا براى تهیه گزارش و تحقیقات خود احتیاج به وسایلى چون کارت خبرنگارى, ضبط و دوربین دارم.
فاطمه یاسینى ـ سبزوار
O دوست عزیز, متإسفانه مقاله شما از انسجام لازم برخوردار نیست و نمى توان آن را چاپ کرد. از طرفى دیگر شما مى توانید به همکارى خود با مجله ادامه دهید هرچند حجم مجله و ظرفیت کارى آن در حد یک روزنامه نیست که بتواند امکانات خبرنگارى را براى علاقه مندانى چون شما فراهم کند. خوب است در شروع کار به فکر پیشرفت ادبى کارتان باشید تا اینکه بخواهید با افراد مختلف وارد گفتگو شوید. پس در مرحله اول شروع به تمرین و نگارش مستمر بکنید و چنانچه آثار خوبى برایمان بفرستید حتما آنها را چاپ خواهیم کرد.
نمى دانم چگونه از شما به خاطر مطالب جالب و خوبى که چاپ مى کنید تشکر کنم ولى مطمئنم که خداوند به شما اجر و پاداشى زیاد خواهد داد. واقعا شما مستحق چنین پاداشى عظیم هستید چون جوانان را به راه راست هدایت مى کنید. من یکى از کسانى هستم که هر ماه مجله خوب شما را مطالعه مى کنم و از آن استفاده زیادى کرده ام, امیدوارم که باز هم بر مسإله جوانان و گمراهى هاى دوران جوانى بپردازید و چشم و دل این جوانان را در این زمانه اى که حتى انسان به چشم خود هم نمى تواند اعتماد کند, باز کنید. خواهش مى کنم اگر ممکن است گفته هاى مرا در مجله تان چاپ کنید تا دیگران از این سرگذشت تلخ و دردناک من درس بگیرند و خود را اسیر هوى و هوس دوران جوانى نکنند که اینها چیزهایى زودگذر هستند. امیدوارم سخنان مرا به گوش جوانان برسانید و نگذارید که جوانان دیگر به سرنوشت شوم من دچار شوند.ح.ل ـ قم
O دوست گرامى, از اینکه ما را امین خود دانسته اید و سرگذشت خویش را برایمان ارسال کرده اید, تشکر مى کنیم. همچنین بازگشت شما از راه گناه و گام برداشتن در مسیر تقوا و توبه را تبریک مى گوییم. در آینده و در بخش ((سنگ صبور)), بخشى از نامه شما همراه با نظرات کارشناس مربوطه چاپ خواهد شد که امیدواریم بتواند چشم برخى از دوستان ناآگاه و غافل را باز کند.

اخیرا در رونامه ایران خواندم که فردى از سال 59 تا 64, اقدام به قتل صد زن نموده و خود نیز در زندان خودکشى کرده است. اکثر قربانیان نیز زنان بى پناه و شکست خورده در زندگى بودند و یا به خاطر آزار و اذیت شوهران خویش از خانه فرارى شده بودند. با خواندن این خبر پیش خود گفتم, سرنوشت فرزندان این زنان چه مى شود؟
قاتل که خود داراى همسر و فرزند بوده, به علت نفرت از زنان به خاطر جدایى و بى وفایى همسرش دست به این اعمال جنایتآمیز زده است. خفاش شب و سعید حنایى در مشهد هم به همین دلیل, دست به قتل زنان زده بودند.
اگر زنى به علت فقر فرهنگى و اقتصادى و عدم حمایت جدى دولت از حقوق زنان, مجبور به ترک خانه اش شود و یا طلاق بگیرد و از بد حادثه پدر, مادر و یا کسى جهت حمایت و سرپرستى خود نداشته باشد, چه سازمان و ارگانى باید متولى نگهدارى از او و فرزندانش شود تا اسیر گرگ صفتان و افراد فاسد جامعه نگردد. جمهورى اسلامى ایران قصد داشت به زن ارزش دهد تا دیگر کسى به مثابه یک کالا از جسم و روح زن بهره بردارى نکند و در پى کسب لذت جسمى و جنسى نباشد; اما متإسفانه دستهایى نگذاشته اند تا این مهم کاملا عملى شود. ضرورى است که مراکزى براى پوشش این گونه افراد تإسیس شود. امیدواریم دیگر شاهد چنین حوادثى نباشیم.
شهرام حیدرى ـ اهواز
O برادر گرامى, به احساس وظیفه و حس مسوولیت شما باید تبریک گفت. ما هم امیدواریم که مراکز دولتى و غیر دولتى بیش از این به فکر ساماندهى زنان بى پناه جامعه باشند تا خداى نخواسته, آنان از سر اجبار به راههاى خلاف کشیده نشوند و سرنوشتى شوم چون زنان مذکور نیابند.
در ضمن نوشته اید که دارنده مقام نخست در رشته روزنامه دیوارى از سازمان ملى جوانان هستید و برنامه همایش ((کودک, جامعه, آینده)) را همراه بروشور پیام جهانى حقوق کودک در ارتباط با حقوق زن برایمان فرستاده اید که از این بابت از شما متشکریم.

چهار سال است که مجله شما را مى خوانم. تمام قسمتهاى آن خوب و پربار است. همیشه دلم مى خواست برایتان نامه بنویسم و از شما تشکر و قدردانى کنم, اما نمى دانستم چکار باید بکنم تا اینکه با قسمت ((پژواک)) آشنا شدم و دیدم آن چیزى که دلم مى خواست در مجله گنجانده شده است. چند پیشنهاد دارم, اول اینکه در قسمت ((فرهنگ و اندیشه)) زندگى نامه تمام بزرگان کشورى و لشکرى کشور نوشته شود. دیگر اینکه کاش ما مى توانستیم از کتابهاى معرفى شده در بخش ((کتابخانه پیام زن)) خریدارى کنیم, چون که امثال من که در روستا مى باشند دسترسى به کتابخانه هاى بزرگ و خرید کتاب ندارند. در نهایت از شما و تک تک افرادى که با این مجله همکارى دارند تشکر و قدردانى مى کنم و امیدوارم روز به روز در کارهایتان موفق و کامیاب باشید.
مریم محمدنژاد اقدم ـ ماکو
O خواهر عزیز ما, از اینکه با مجله خودتان تماس گرفته و برایمان نامه نوشته اید, متشکریم. در مورد زندگى نامه بزرگان کشورى و لشکرى باید گفت, چاپ چنین مطالبى خاص مجلاتى است که فقط اهداف سیاسى را دنبال مى کنند, در صورتى که ((پیام زن)) مطالبى را که در حوزه زنان و فعالیتهاى آنان باشد, در اولویت قرار مى دهد. لذا ما فقط مى توانیم از بزرگانى که به مسایل زنان پرداخته اند, مطالبى را چاپ کنیم.
براى خرید کتابهاى انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى نیز مى توانید مبلغ کتاب مورد نظر را به حساب جارى ((668 بانک صادرات شعبه چهارراه شهداى قم)) واریز کنید و فیش مورد نظر را به همراه برگ درخواست کتاب به نشانى ((قم, صندوق پستى 917, مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى)) ارسال نمایید.

با سلام خدمت سردبیر و تمامى همکاران و مسوولین و گردآورندگان این مجله مفید که هر روز بر کیفیت مطالب آن افزوده مى شود. من سپاس خود را از خاک پاک و سرسبز گیلان خدمتتان تقدیم مى دارم, به سبب آنکه نوشته هاى نوپاى مرا مطالعه کرده و با ارشاد و راهنمایى خویش به این جانب براى پیشرفت در نویسندگى کمک شایان توجهى مى نمایید. مطلبى از یک کتاب روانشناسى, همراه با سروده اى برایتان ارسال کرده ام که امیدوارم مورد قبول قرار گیرد.
منیره مقدم زاده ـ چابکسر
O دوست ارجمند, شما نیز سلام ما و تمامى دوستان مجله را پذیرا باشید. قطعه اى که از کتاب مورد نظر تهیه کرده اید, زیباست ولى استفاده آن به همین شکل موجود در مجله, وجهى ندارد. لذا شما مى توانید مفاهیم مورد نظر را در ذهن خویش جایگزین کنید و بر اساس آن دست به خلق یک اثر ادبى بزنید, در آن صورت اگر مطلب شما مناسب باشد, چاپ خواهد شد.
اما قصیده تان متإسفانه خالى از عبارات خیال انگیز و تصاویر شاعرانه است و مهمتر از همه, وزن و قافیه آن رعایت نشده و فقط از لحاظ شکل و فرم به قصیده شباهت دارد. با این وجود شعر شما در بخش ((سرود فردا)) بررسى خواهد شد.