پژواک نامه هاى خوانندگان



پژواک


لطف کنید مجله تان این قدر تخصصى نباشد و در باره دختران جوان هم مطلب بنویسید. زندگینامه دختران نمونه صدر اسلام را هم بیاورید. ما دختران, مشکلات بسیارى داریم و من دوست دارم که یک مجله جهانى بود که همه دختران دنیا مخصوصا کشورهاى اسلامى در آن عضو بودند و مى توانستند با هم ارتباط برقرار کنند. در ضمن قیمت مجله تان و همچنین اشتراک آن گران است و اگر مى شود در باره زندگى بانو مجتهده امین مطلب بنویسید.
ربابه محمدزاده ـ محمودآباد
O دوست عزیز, ما نیز امیدواریم که تمامى دختران جهان, بخصوص دختران مسلمان بتوانند نشریه اى مشترک داشته باشند تا حرفهاى خود را در آن بزنند. اما در مورد قیمت مجله باید گفت, ((پیام زن)) نسبت به نوع کاغذ و چاپ از دیگر مجلات ارزان تر مى باشد. قیمت تمام شده یک مجله معمولا چند برابر قیمت روى جلد مى باشد و ما مجبوریم سالانه مانند دیگر نشریات قیمت مجله را اندکى افزایش دهیم. در مورد دختران جوان نیز مطالبى تهیه کرده ایم که امیدواریم در شماره هاى آتى چاپ شده و برایتان مثمرثمر باشد.
در مورد بانو مجتهده امین نیز قبلا مقالاتى در مجله چاپ شده است.

((این مهم نیست که زندگیم در رنج و سختى بگذرد, مهم این است که چگونه بیندیشیم و چه اثرى از خود بر جاى بگذارم.)) این مطلب از انیشتین برایم جالب است و آن را براى بخش ((قصه هاى شما)) تقدیم مى کنم, تقدیم به دستان مهربانى که دستان ناتوانم را یاراى حرکت بخشید.
فرشته سیفى ـ خلخال
O خواهر مهربان ما, از کارت پستال بسیار زیبایى که برایمان فرستاده اید و این جملات را روى آن نوشته اید, کمال تشکر را داریم و امیدواریم دستان شما آنقدر توانایى پیدا کند که بتواند زیباترین قطعات و آثار ادبى جهان را بنگارد.

دخترى 14 ساله و یکى از خوانندگان شما هستم. مى خواستم بگویم, محتواى مطالبتان خیلى سنگین است و حوصله آدم را سر مى برد. براى وقتى که بى حوصله هستم اصلا مناسب نیست و کمکى به رفع خستگى من نمى کند. لطفا کمى هم به فکر هم سن و سالهاى ما باشید تا بتوانیم از مجله اى که خاص زنان است استفاده کنیم. البته عکسهاى روى جلد زیبا هستند.
معصومه جعفرى ـ قم
O نوجوان کم حوصله ما, همان طور که خودتان هم فهمیده اید, مجله در سطح تخصصى چاپ مى شود و متعلق به اوقات فراغت و رفع خستگى نیست. البته ما واقفیم که یک نشریه باید بتواند از هر لحاظ تا حدى انتظارات خواننده را برآورده سازد. ما به شما حق مى دهیم که بخواهید مطالبى سرگرم کننده و جذاب بخوانید. امیدواریم بتوانیم تا طبق نظرات سازنده و انتقادى شما خوانندگان عزیز, مطالب مجله را طورى تنظیم کنیم که براى تمامى خوانندگان جذاب باشد. از دقت نظر و حسن توجه شما به ((پیام زن)) نیز کمال تشکر را داریم.

دانشجوى مهندسى کشاورزى همدان هستم و یکى از خوانندگان پر و پا قرص مجله. مى خواستم از تنوعى که جدیدا در مجله ایجاد کرده اید, چه از لحاظ شکل ظاهرى که شامل طرحها و عکسهاى جدید است و چه از لحاظ محتوا تشکر نمایم, خصوصا در مورد نقد فیلم. به لحاظ اینکه فرهنگ سینما و فیلم در برخى از شهرها جا نیفتاده است, وقتى شما این فیلمها را تعریف و نقد مى کنید, ذهنیت خوب و روشنى از فیلم به خواننده مى دهید. براى همین مى خواستم از دست اندرکاران مجله خصوصا بخش نقد فیلم تشکر شود.
محسن گلستان ـ همدان
O برادر گرامى, از توجه و موشکافى شما نسبت به بخشهاى مختلف مجله سپاسگزاریم و آرزو مى کنیم که بتوانیم با بخش نقد فیلم تا حدى هر چند اندک فرهنگ عمومى و فرهنگ فیلم و تصویر را در مخاطبان بافرهنگ خود افزایش دهیم.

مادرى هستم که مجله شما را مى خوانم ولى مى خواهم بگویم جاى بحثهایى که در باره زنان خانه دار باشد همیشه خالى است, زنانى که با بیشترین زحمت کمترین جایگاه اجتماعى را دارند و گاهى على رغم اینکه تلاش آنها چند برابر مردان است, تقدیرى از آنها به عمل نمىآید, و حتى در برخى موارد کسى در صدد حل مشکلات آنها نیست. البته من در زندگى مشترک خود مشکلى ندارم ولى وقتى زنانى را مى بینم که در زندگى مشکلاتى دارند, فکر مى کنم این مجله بهترین جایگاه براى طرح این مسایل است.
جهانگیرى ـ قم
O مادر عزیز, جا دارد که در ابتدا از شما و تمامى مادران گرامى ایران زمین تشکر کنیم و آرزوى زندگى موفق و فرزندان صالح را براى همه آنها داشته باشیم. نظر شما کاملا درست است و ما تا به حال آن طور که لازم است به این زنان نپرداخته ایم و بیشتر به زنانى توجه داشته ایم که در عرصه زندگى سیاسى و یا اجتماعى و هنرى خود موفق بوده اند. سعى خواهیم کرد در باره زنان خانه دار نیز مطالبى داشته باشیم و به موفقیتها و مشکلات آنها بپردازیم.