اخبار



اخبار


ارتقاى نقش زنان در آموزش عالى کشور نیازمند پشتوانه هاى قانونى است

دکتر معین وزیر علوم, تحقیقات و فناورى در پاسخ به پرسش فاطمه حقیقت جو نماینده مجلس شوراى اسلامى, در خصوص جایگاه زنان در نظام آموزش عالى کشور, ضمن ارائه تصویرى از وضعیت زنان در آموزش عالى گفت: در حالى که فقط 2 / 49 درصد کل جمعیت کشور, زن هستند, با این وجود تعداد دانشجویان زن در سال گذشته 4 / 61 درصد بوده است. در برابر این تحرک دانشجویى, رشد تعداد اعضاى هیإت علمى زن از شتاب مناسبى برخوردار نبوده و بر اساس آخرین آمار حدود 4 / 19 درصد از اعضاى هیإت علمى دانشگاهها را زنان تشکیل مى دهند.
وى افزود: ارتقاى نقش زنان در حوزه آموزش عالى و تحقیقات کشور و اجراى راهبردهاى مناسب در این زمینه نیازمند عزم ملى, مساعدت عرصه هاى قانونى, اصلاحات قانونى و پشتیبانى سایر بخشهاست. رفع موانع ثبت نام زنان در سطوح مختلف آموزش عالى, توجه به حربه جنسیتى در برنامه هاى درسى و رفع گرایشهاى اجتماعى مزاحم براى مشارکت زنان در فرآیند تصمیم گیرى, از جمله عوامل لازم براى تصدى زنان در مشاغل مدیریت آموزش عالى است.
دکتر معین گفت: در حال حاضر ارتقاى سطح برخوردارى زنان از آموزش عالى, برخوردارى از فرصتهاى برابر آنها با مردان براى ورود به دانشگاه, تقویت زمینه هاى اشتغال دانشآموختگان زن, توسعه مشارکت زنان در امور آموزش و پژوهش دانشگاهها و مدیریتهاى دانشگاهى و مراکز پژوهشى و نظایر آن از جمله راهبردهاى مهم وزارت علوم به شمار مى رود.
وى ضمن ترسیم چشم انداز آینده نقش زنان در آموزش عالى گفت: روند رو به رشد عضویت زنان در هیإت علمى به 20 درصد خواهد رسید. روند رو به افزایش پذیرش دختران در دانشگاهها و نیز افزایش مشارکت در مدیریت و مسوولیتهاى اجتماعى, فرهنگى و علمى در آینده از جمله مشخصه هاى اصلى وضعیت آینده هستند که مى توانند در تحولات اجتماعى کشور موثر باشند.

طراحى بناى مدارس دخترانه تغییر مى کند

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان, اجراى برنامه هاى متناسب سازى مدارس دخترانه با توجه به وجود 9 میلیون دانشآموز دختر را ضرورى دانست.
نتایج حاصل از اجراى طرح ((سنجش ساختار قامتى دانشآموزان دختر کشور)) نشان مى دهد که دختران از نظر ساختار قامتى دچار ضعفهاى عضلانى, به دلیل فقر حرکتى هستند که خود زمینه ساز ابتلا به پوکى استخوان در سالهاى آتى زندگى است. طرح مناسب سازى فضاى آموزش ورزشى مدارس مى تواند درصد قابل توجهى از امکانات لازم بهداشتى, پرورشى را فرا روى دانشآموزان دختر به عنوان مادران فرداى جامعه قرار دهد.
خانم تندگویان از بخشنامه اى که سال گذشته از طرف این سازمان به کلیه استانها صادر شده است و مبتنى بر کاربرى طرحهاى عمرانى در ساخت فضاهاى آموزشى با ویژگیهاى جنسیت مى باشد, گفت: بر اساس این بخشنامه باید الگوى ساخت مدارس دخترانه متناسب با ویژگیهاى جسمى و روانى آنها طراحى و اجرا شود. طرح مدارس ((حیاط مرکز)) از جمله طرحهاى سازمان نوسازى, توسعه و تجهیز مدارس کشور است. بر اساس این طرح, تیپ ساختمان مدرسه به گونه اى طراحى مى شود که کلاسهاى درس در محیط اطراف و حیاط در وسط آنها محور واقع مى شود. این طرح با توجه به فرهنگ ساخت و ساز سنتى ایران مرسوم بوده و به دلیل ایجاد امنیت براى خانواده, در طراحى منازل مسکونى کاربرد داشته است.
مدیر کل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش اظهار امیدوارى کرد که با نگاهى ویژه به شرایط حضور دختران و انتظارات آنان از این وزارتخانه, اهتمام جدى در تإمین نیازهاى دختران که منجر به حفظ سلامت جسمى و نشاط روحى آنان مى گردد, انجام شود.
خانم تندگویان, ایجاد شرایط لازم براى ورزش دختران, تحرک, نشاط و شادابى مستمر در محیط آموزش و آزادى بیشتر در کلاسها با رعایت ارزشهاى اسلامى و موازین شرعى را از نیازهاى دختران جوان ذکر کرد.

برگزارى نمایشگاه هنرهاى دستى زنان در کیش

به مناسبت روز جهانى صنایع دستى, موسسه امور زنان کیش اقدام به برگزارى نمایشگاهى از هنرهاى دستى زنان نمود.
در این نمایشگاه, صنایع گلیم, قالى, جاجیم, گلهاى چینى, چرمى, ایتالیایى, بلندر, معرق, قلم زنى, نقاشیهاى آبرنگ, رنگ روغن, سیاه قلم, سفال, قلاب بافى, سوزن دوزى, پارچه هاى قلم کارى و دست بافت و همچنین تابلوهاى نقاشى برجسته, مجسمه هاى فرفوژه, نقاشى روى چرم و سفال و ... کار دست بانوان جزیره و زنان دیگر نقاط کشور, به نمایش گذاشته شد.
یکى از دست اندرکاران برگزارى این نمایشگاه, هدف از عرضه صنایع دستى بانوان را یک فرصت مناسب براى نشان دادن توانایى هاى شخصى بانوان در خلق آثار اصیل و بدیع دانست که مى توان علاوه بر این, تعریف مناسبى از استفاده بهینه از اوقات فراغت نیز ارائه داد.
برپایى نمایشگاه صنایع دستى بانوان به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) از دیگر فعالیتهاى نمایشگاهى بانوان در طول جشنواره تابستانى کیش خواهد بود. زنان هنرمند مى توانند براى شرکت در این نمایشگاه و جشنواره, هنرهاى دستى خود را به این موسسه در سازمان منطقه آزاد کیش ارسال کنند.

زنان ایران در حال فتح پلکان قدرت هستند

جمیله کدیور, نماینده مجلس شوراى اسلامى, در سومین هفته فرهنگى ((زن در تحولات عصر جدید)) در دمشق گفت: امروز زن ایرانى در عین درخشش در حوزه هاى فرهنگى همچون کتاب, مطبوعات, سینما, موسیقى, تئاتر و ادبیات, در عرصه سیاست نیز بسیار فعال است.
وى حضور دو زن در هیإت دولت, 12 زن در مجلس شوراى اسلامى و صدها زن در شوراهاى اسلامى شهر و روستا را نشانه هایى از گسترش فعالیتهاى سیاسى زنان ایرانى بعد از پیروزى انقلاب اسلامى دانست.
نماینده مردم تهران در عین حال با تإکید بر اینکه زن ایرانى بر پایه فرهنگ اسلامى, ایرانى محور اصلى آرامش در خانه است, افزود: فعالیتهاى سیاسى و اجتماعى, هرگز مانع وظایف زن ایرانى در میان خانواده نمى شود و این مرهون همکارى و همدلى اعضاى خانواده, حمایت قانونى از زن و تسهیلاتى است که دولت و موسسات دولتى براى او فراهم کرده اند.
خانم کدیور, اختیار کردن حجاب توسط زنان ایرانى را از نشانه هاى مشارکت آنان در عرصه سیاسى کشور خواند و در باره محورهایى همچون ((تناسب فعالیت سیاسى با روحیات زنان)), ((نسبت فعالیت سیاسى زنان و شریعت اسلامى)), ((زن ایرانى و مشارکت سیاسى از بدو تاریخ تا پیروزى انقلاب اسلامى)) و ((مشارکت سیاسى زنان ایران بعد از انقلاب اسلامى)) به تفصیل سخن گفت.
وى در بخش دیگرى از سخنان خود خاطرنشان کرد که رشد شهرنشینى, بالا رفتن سطح بهداشت, افزایش سواد, گسترش دامنه نفوذ رسانه هاى گروهى, دسترسى بیشتر به تحصیلات عالى, افزایش تسهیلات زندگى ناشى از رشد تکنولوژى, جهانى شدن بسیارى از ارزشهاى مطلوب و بالاخره افزایش آگاهى زنان نسبت به حقوق خود و در نتیجه افزایش مطالبات آنان که نتیجه اى جز نارضایتى نسبت به وضع موجود و تلاش براى وصول به وضع مطلوب ندارد, از جمله تحولاتى است که جوامعى همچون ایران با آن مواجه هستند.

ایران در 20 سال گذشته پیشرفتهایى در رفع تبعیض جنسیتى کسب کرده است

مشاور رییس جمهور در امور زنان در مراسم بزرگداشت روز جهانى بهداشت با شعار ((تحرک, رمز سلامتى)) تصریح کرد: تبعیض جنسیتى با اینکه همچنان یک چالش جهانى است, اما زنان ایرانى طى بیست سال گذشته پیشرفتهاى مناسبى را در زمینه رفع این تبعیض به دست آورده اند. نگرشهاى سنتى و جانبدارانه جنسیتى در سراسر جهان, فرصتهاى آموزشى, بهداشتى و ورزشى مساوى را از زنان سلب مى کند.
خانم شجاعى, محو هر گونه تبعیض نسبت به زنان و مقابله با نگرش و عملکردهاى منفى فرهنگى را از جمله موارد موکد در راهبردهاى امور ورزشى دانست و گفت: فعالیت فیزیکى منظم زنان در کشورهاى توسعه یافته و رو به توسعه جهت کاهش استرس و پافسردگى دو برابر مردان برآورد شده است.
وى افزایش حمایتهاى قانونى از ورزش بانوان, اختصاص ساعتى از روز به عنوان ساعت اجبارى ورزش در کلیه سازمانها و نهادها, افزایش بودجه ورزشى کشور و جلب مشارکتهاى مردمى در ساخت اماکن ورزشى را از ضرورتها در جهت پیشرفت ورزشى بانوان عنوان کرد.

ابداع راه درمان ایدز در ایران توسط یک بانوى محقق

یک محقق از استان خراسان, فرضیه اى را ابداع کرده است که در آن رقیق کردن ترکیبات سلولى از راه شستشوى درون سلولى با استفاده از آب انجام مى شود.
این محقق که ((رباب فکرى)) نام دارد, تحقیقاتى در زمینه ویروسها انجام داده و اظهار مى کند: ترشحات و محصولات مضر ویروس ایدز موجب مسمومیت درون سلول و از کار افتادن سیستم دفاعى آن مى شود. رساندن آب بیشتر به درون سلولها به منظور رقیق کردن ترکیبات سمى و خارج کردن آنها از بدن از طریق دفع ادرار و یا دیالیز تنها راه درمان و کنترل بیماریهاى ویروسى, از جمله ایدز مى باشد.
خانم فکرى افزود: این عمل مانند شستشو در خارج بدن است. در صورتى که این روش بلافاصله پس از تشخیص مورد استفاده قرار گیرد, بیمارى در همان حد متوقف شده و پیشرفت نخواهد کرد. زیرا ترکیبات بعدى سایر موجودات فرصت طلب موجب بروز بیماریهاى مربوط نخواهد شد.

لایحه حمایت از حقوق کودک تصویب شد

طى تصویب کلیات لایحه ((حمایت از حقوق کودک)) که به تصویب اکثریت نمایندگان عضو کمیسیون حقوقى و قضایى مجلس رسیده است, اجبار به ازدواج پیش از بلوغ, پیگرد قانونى خواهد داشت.
همچنین طبق این لایحه, ممانعت از تحصیل کودک, واداشتن کودک به کارهاى سخت و طاقت فرسا و اجبار به ازدواج قبل از بلوغ جنسى و فکرى کودک, توسط مراجع قضایى قابل پیگیرى است.
یکى از نمایندگان عضو کمیسیون حقوقى و قضایى مجلس در گفتگو با خبرگزارى اعلام کرد: کودکآزارى شامل هر نوع عملى مى شود که باعث آزار و اذیت روحى و جسمى کودک شود. مطابق این قانون کسانى که از تخلفاتى در این زمینه آگاه هستند باید به اطلاع مراجع قانونى برسانند و قاضى به عنوان مدعى العموم مسإله را پیگیرى کند.

نیمى از جمعیت زنان جهان در سن بارورى هستند

خانم شجاعى در مراسم بزرگداشت روز جهانى ((ماما)), آموزش, اشتغال, مشارکت سیاسى و برخوردارى از سطح بهداشت را از حقوق اساسى زنان دانست.
وى در این مراسم گفت: در حال حاضر حدود نیمى از جمعیت زنان در سنین بارورى قرار دارند که به دلایل مختلفى همچون کافى نبودن سطح معلومات بارورى, فقدان امکانات مناسب بهداشتى و وجود برخى آداب و رسوم مضر, با مشکلات متعددى مواجه هستند. هر سال 500 هزار زن در اثر عارضه هاى مربوط به باردارى جان مى سپارند و این در حالى است که در کشورهاى در حال توسعه از هر چهار زایمان, یک زایمان ناخواسته است.
مشاور رییس جمهور همچنین یادآور شد: در برخوردارى از حقوق زنان نباید تنها بر یکسان بودن حقوق با مردان تإکید کرد, بلکه باید به شیوه اى مناسب و رعایت نیازها, زنان از حقوق برخوردار شوند.
زهرا شجاعى, با تإکید بر پیشرفتهاى ایران در زمینه بهداشت بارورى, جوان بودن جمعیت, مشارکت ناکافى مردان در برنامه هاى بهداشت بارورى و مشارکت اندک بخش خصوصى در این زمینه را از جمله محدودیتهاى عمده دانست.

زنان بیشتر از مردان افسرده هستند

رییس جمعیت هلال احمر طى گفتگویى اعلام کرد: بیشترین زمان بروز اختلال افسردگى در سنین فعال 15 تا 24 سال در زنان و مردان است. بر اساس تحقیقات انجام شده در ایران, 06 / 24 درصد از زنان و 09 / 13 درصد مردان دچار افسردگى هستند که از این تعداد 27 درصد زنان خانه دار, 05 / 20 درصد افراد متإهل, 42 درصد به علت فوت همسر و 09 / 47 درصد بر اثر فروپاشى خانواده دچار اختلال روانى شده اند.
دکتر نوربالا در ادامه افزود: زنان 06 / 18 درصد از سالهاى عمر خود را با معلولیت روانى مى گذرانند که در مقایسه با مردان 09 / 13 درصد, رتبه اول را دارند.

براى نوزادان کارت مخصوص صادر مى شود

کارت جدید مراقبت از کودک از ابتداى سال جارى براى نوزادان تازه متولد شده, صادر شده و در اختیار مادران قرار مى گیرد.
براى الگودهى رشد بهتر کودک به مادر, جلب مشارکت مادران در زمینه ارتقا, رشد, تقویت نگرش مثبت کارکنان بهداشتى نسبت به مراقبت انجام یافته از کودک و تصمیم گیرى در خصوص تإمین حفظ و ارتقإ سلامت آنان, کارت مخصوص نگهدارى نزد مادر یا مراقب کودک قرار مى گیرد.
معاون بهداشتى دانشگاه علوم پزشکى در این باره گفت: با توجه به اختلاف وزن پسران و دختران کارت مراقبت کودک دختر و پسر به ترتیب با دو رنگ صورتى و آبى طراحى شده است و در این کارتها علاوه بر اطلاعات مربوط به تقویم واکسیناسیون, جدول راهنماى واکسیناسیون نیز گنجانده شده است. یکى از ویژگیهاى برتر این کارتها, تصویرى بودن راهنماى تغذیه شیرخوار و شروع غذاى کمکى است. تصاویر رنگى تغذیه تکمیلى, آموزش به مادر را آسان مى کند و علاوه بر آن مادر مى تواند با توجه به مواد غذایى موجود در منطقه, غذاى مورد نیاز کودک خود را تهیه کند.

زنان یزد راننده تاکسى هستند

مدیر عامل سازمان تاکسیرانى شهر یزد اعلام کرد: در حال حاضر از 800 راننده تاکسى در این شهر, 25 / 1 درصد از آنها, زن هستند.
وى افزود: این بانوان راننده, در حال حاضر کار جابه جایى دانشآموزان مدارس دخترانه را با استفاده از خودروهاى شخصى مدل بالا انجام مى دهند. همچنین درخواست ده نفر دیگر از بانوان براى جابه جایى مسافر در حال بررسى است که طبق قانون براى آنها دفترچه صادر مى شود.
مدیر عامل این سازمان هدف از موافقت با رانندگى این دسته از زنان را مشارکت این قشر در عرصه اجتماع و رفاه حال بانوانى که قصد مسافرت درون شهرى با رانندگان زن را دارند, عنوان کرد. همچنین این زنان آماده خدمات رسانى به بانوان شاغل در نهادها و سازمانهاى مختلف از جمله مراکز بهداشتى و درمانى مى باشند.

حجاب در آمریکا اهمیت پیدا کرده است

روزنامه ((واشنگتن پست)) نوشت بعد از حادثه 11 سپتامبر, حجاب در میان دختران دانشجوى مسلمان در ایالات متحده آمریکا, به عنوان هویت فرهنگى و دینى, اهمیت بیشترى پیدا کرده است. در آمریکا دختران و زنان جوان مسلمان به صورت عمیق ترى به مذهب خود جلب شده و خود را به زیور حجاب آراسته اند.
این روزنامه مى نویسد: در طول ماههاى هراس انگیز بعد از حملات تروریستى به مرکز تجارت جهانى و پنتاگون دختران جوان و مسلمان بیشتر به مسجد مى روند و به فراگیرى دروس قرآن همت مى گمارند.
این روزنامه تصریح کرد, پوشیدن حجاب توسط دختران دانشگاهى, تنها منحصر به ویرجینیا نیست, بلکه در ایالات نیویورک و کالیفرنیا نیز وضع به همین منوال است و دیدن دختران محجبه منظره اى است که روز به روز بیشتر با آن روبه رو مى شوید.

جنگ افغانستان
دو میلیون زن بى سرپرست بر جاى گذاشته است

معاون وزارت زنان دولت موقت افغانستان گفت: حدود چهار ماه از زمان تإسیس وزارت زنان مى گذرد و این وزارتخانه باید براى دو میلیون زنى که شوهرانشان را در جنگ از دست داده اند, ایجاد اشتغال کند.
وى افزود: اکنون جمعیت زنان افغانستان نسبت به مردان 5 / 1 برابر است و وزارت زنان علاوه بر اینکه باید براى زنان جوان فارغ التحصیل, فرصتهاى شغلى ایجاد کند, باید براى زنان بیوه که سرپرستهاى خود را از دست داده اند نیز در کوتاهترین زمان شغل فراهم کند. اکنون زنان بیوه در کوچه ها و خیابانها سرنوشت نامعلومى دارند و ما در انتظار کمکهاى جامعه جهانى هستیم تا کارى براى آنها انجام دهیم. خانم کاکر در ادامه گفت: افغانستان کشورى مسلمان است و اقدامات وزارت زنان نیز بر پایه و اساس اصول دینى استوار است. افتخار زنان مسلمان افغان در این است که با وجود فقر و تنگدستى هرگز از مقام عفت و پاکدامنى افول نکرده اند و با قبول کارهاى سخت و مردانه در جهت امرار معاش فرزندان خود کوشیده اند. زنان افغان از سلاح خسته شده اند و در پى آرامش و رشد و شکوفایى کشور و تربیت فرزندان خود هستند.

عربستان به کارگیرى زنان رادر مشاغل حقوقى بررسى مى کند

عربستان سعودى که سرگرم احیاى نظام قضایى اسلامى است در حال بررسى به کارگیرى زنان در حرفه حقوق براى رسیدگى به پرونده هاى مربوط به زنان است.
وزیر دادگسترى عربستان در این باره گفت: براى گشودن دفاتر حقوقى مستقل زنان یا شعبه هایى براى وکلاى زن در موسسات حقوقى کنونى که صرفا مردان در آن به کار اشتغال دارند اجازه مقامات بالاتر را گرفته است. این مسإله زنان عربستان را قادر خواهد ساخت پرونده هاى خویش را براى مشاوران حقوقى زن تشریح کنند.
وى در عین حال افزود: وکلاى زن اجازه نخواهند داشت در دادگاههایى که در آنها فقط قضات مرد به قضاوت مى پردازند, حضور یابند و آنها مى توانند لایحه هاى دفاعى خود را براى قرائت در دادگاه به مردان بدهند.
هم اکنون درخواستهایى از طرف زنان این کشور براى گشودن موسسات حقوقى تسلیم وزارت دادگسترى عربستان شده است.

نخستین زن افغانى که نامزد ریاست دولت شد

دکتر مسعوده جلال که به عنوان نخستین زن افغان براى ریاست دولت آینده افغانستان نامزد شده بود نتوانست آرإ را نصیب خود کند. این زن پیش از به قدرت رسیدن طالبان, استاد داروسازى در دانشگاه کابل بود و با رسیدن قدرت به دست آنان و به دلیل نداشتن اجازه کار, همکارى خویش را با سازمان ملل آغاز کرد.
این داروساز که در برنامه جهانى غذا در سازمان ملل فعال است, گفت که با نامزد شدن براى ریاست دولت آینده, فعل جدیدى در تاریخ سیاسى افغانستان گشوده است. اگرچه او هیچ شانسى براى شکست حامد کرزاى و ریاست دولت انتقالى را نداشته ولى خواسته با این کارش برابرى حقوق زنان و مردان را در افغانستان مطرح کند.
وى نامزدى مستقل بود که به هیچ حزب و جناحى وابسته نبود. با این وجود مردان بسیارى با اعلام نامزدى او مخالفت کردند. حتى برخى از مردان دولت گفتند این زن و حتى دیگر زنان نباید در جلسات حضور داشته باشند زیرا از نظر هوشى ضعیف هستند و آرایشان باید توسط مردان بررسى شود.

50 میلیون نفر در جهان شناسنامه ندارند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل اعلام کرد: تولد میلیونها کودک در سرتاسر جهان به ثبت نرسیده است و آنان فاقد هویتى رسمى, نام و یا ملیت خاصى هستند.
بر اساس جدیدترین آمار یونیسف, تولد 50 میلیون نوزاد و یا 41 درصد از کل متولدین جهان در سال 2000 به ثبت نرسیده است. در برخى از کشورها حداقل 60 درصد از کودکان زیر پنج سال فاقد شناسنامه هستند. کسانى که شناسنامه ندارند نمى توانند براى شغل درخواستى خود اقدام کنند و یا یک حساب بانکى و یا همچنین عقدنامه اى داشته باشند و یا بتوانند رإى بدهند.
مدیر اجرایى یونیسف گفت: شناسنامه مهمترین اوراقى است که یک فرد مى تواند داشته باشد و کودکانى که تولد آنها به ثبت نرسیده است فاقد حفاظت اساسى در برابر سوء استفاده و استثمار هستند و یک کالاى جذاب ترى براى یک قاچاقچى کودک و شبکه هاى غیر قانونى فرزندخواندگى و دیگرانى مى باشند که به دنبال امتیازگیرى از وضعیت آنان هستند. در جهان امروز, جابجایى گسترده جمعیت و قاچاق سازماندهى شده کودکان و تإثیر فزاینده مناقشات مسلحانه بر روى کودکان, ثبت تولد کودکان را بیش از هر زمان دیگر اساسى تر مى سازد.


ازدواج دسته جمعى کودکان در هند ادامه دارد

اگرچه قوانین هند, سن ازدواج را براى دختران 18 و براى پسران 21 سال تعیین کرده است, اما ازدواج کودکان در بسیارى از نقاط این کشور به صرف مطلق فشارهاى اجتماعى و سنتى همچنان ادامه دارد.
چندى پیش در یک مراسم جشن هندوها در ایالت مرکزى ((چاتیسگار)) سه هزار کودک هندى بین 4 تا 13 سال به طور دسته جمعى ازدواج کردند. این در حالى است که این کودکان حتى نام شریک زندگى خود را که با آنها پیوند زناشویى مى بندند را نمى دانند.
یک سازمان مدافع حقوق بشر مرسوم به ((همایش براى حقیقت یابى, مستندات و حمایت)) که شاهد این ازدواج دسته جمعى بود, گفت: دختران هندى به هنگام رسیدن به سن بلوغ بلافاصله به منازل خانواده هاى همسرانشان فرستاده مى شوند.