پژواک نامه هاى خوانندگان



پژواک


این حقیر دانشجوى پزشکى هستم و وقتى نشریه تان را خواندم به این مطلب پى بردم که ((پیام زن)) مى تواند سطح اطلاعات بنده را در عرصه روانپزشکى و پزشکى بالا برده و بر پربارتر شدن من بیفزاید. علاوه بر این با انتشار مطالب علمى, داستانى و خبرهاى پیرامون زنان و ... نشریه اى ممتاز دارید. چند سوال از شما دارم که امیدوارم پاسخگوى آن باشید.
1ـ چرا ((پیام زن)) را در هر دو هفته یک بار چاپ نمى کنید؟
2ـ چگونه مى توانم خبرنگار افتخارى این نشریه باشم؟
3ـ آیا مى توانم در عرصه داستان, شعر, نقد سینمایى و مطلب پزشکى با شما همکارى کنم یا نه؟
4ـ ستون طنز و مسایل مذهبى در مجله موجود نیست.
ابوالفضل صمدى رضایى ـ مشهد
O برادر گرامى, از اینکه نسبت به مجله خودتان حساسیت نشان مى دهید و صادقانه نظراتتان را اعلام مى کنید, متشکریم.
با توجه به امکانات نشر و توزیع, شرایط و بودجه مورد نظر, فقط مى توانیم نشریه را به صورت ماهانه چاپ کنیم.
خبرنگار افتخارى به آن شکلى که مورد نظر شماست, در ((پیام زن)) نداریم ولى شما مى توانید آثار خویش را از خبر گرفته تا نقد سینمایى برایمان بفرستید تا پس از بررسى و تإیید به نام خودتان چاپ شود.
در پاسخ به پرسش اخیر شما لازم به توضیح است اگر منظورتان از مسایل مذهبى, چاپ چنین مطالبى است, که ما نیز در حال حاضر بر این اساس و اعتقاد نشریه را منتشر مى کنیم و اگر منظورتان پاسخگویى به سوالات شرعى و اعتقادى خوانندگان است, مجله همواره از پرسشهاى خوانندگان استقبال کرده است, و سوالهاى شرعى را به اختصار و دیگر پرسشهاى اساسى را به تفصیل پاسخ مى گوید. ستون پرسش و پاسخ عهده دار پرسشهاى تفصیلى مى باشد.
در ضمن ستون ((لبخند)) و ستون ((طنز)) مجله, اگر چه به طور مرتب, مطالب طنز ندارد, ولى براى همین منظور پیش بینى شده است.

احتراما در مورد توزیع مجله ((پیام زن)) مطالبى را به استحضار مى رسانم تا زحمات کارکنان و همکاران در تهیه این مجله به هدر نرود. اینجانب دو بار مشترک سالانه این مجله شده ام ولى هر بار بیشتر از دو شماره به دستم نرسیده است و نمى دانم مشکل از کجاست. حتى این امر را به دفتر مجله اطلاع داده ام ولى متإسفانه اقدامى نشده است. البته دلیل نوشتن این نامه عدم دریافت مجله نیست بلکه علاقه مندى من به این گونه مطالب است. چون مطالب نشریه شما براى همه اعضاى خانواده قابل استفاده مى باشد خصوصا بخش مشاوره که راهنماى خوبى براى جوانان مى باشد. زمانى که مردم با اعتماد جزء مشترکین شما مى شوند انتظار دارند که حداقل به موقع مجله را دریافت نمایند و گرنه اعتماد مشترکین نسبت به توزیع صحیح و به موقع مجله از بین مى رود, خصوصا که به خواستهاى تلفنى مشترکین نیز توجهى نمى شود. این امر موجب مى شود تا کسى به فکر اشتراک مجدد نیفتد.
به هر حال به عنوان یک هموطن به خاطر قدردانى از زحماتى که براى تهیه مجله صورت مى گیرد لازم بود که این نکات را یادآورى کنم.مصباح ـ ؟
برادر یا خواهر عزیز, على رغم تلاشى که دست اندرکاران توزیع مجلات دفتر تبلیغات اسلامى دارند متإسفانه کاستى هایى از جمله آنچه شما نوشته اید به چشم مى خورد و موجب گله مشترکان محترم مى گردد. دوستان محترم در توزیع که بخشى مستقل از مجله است و شامل بیش از ده مجله مى گردد تلاش کرده اند این کاستى ها به حداقل برسد ولى با اینهمه هنوز شاهد چنین مواردى هستیم. البته خود مجله نیز از سال گذشته اقدام به جذب مشترک کرده است تا با اطمینان خاطر بیشترى به تعهد خود در مقابل مشترکان عمل کند. در هر حال با عرض پوزش از شما, امیدواریم طى تماس تلفنى مجدد با بخش اشتراک مجله و یا نامه نگارى و ذکر دقیق زمان اشتراک و شماره اشتراک خود, ما را در برطرف کردن حتمى این مشکل یارى کنید. موفق باشید.

داستانى براى مسابقه قصه نویسى مبارزه با مواد مخدر نوشته ام که مى خواهم شما آن را مطالعه کنید و اگر مناسب بود در مجله نیز چاپ کنید. در ضمن مى خواستم از شما به خاطر بخش ((دختران بهار)) تشکر کنم. خیلى بخش خوبى است.

ربابه محمدزاده ـ مازندران

O خواهر محترم, متإسفانه خط شما آن قدر ناخواناست که ما به درستى متوجه تمامى منظور شما نشدیم, ولى در کل مى توان گفت که اثرتان ضعیف است و به درد چاپ در مجله نیز نمى خورد. از اظهار لطفتان نسبت به بخش خودتان نیز سپاسگزاریم.

ماهنامه پیام زن بسیار جالب و خواندنى مى باشد و من یکى از خوانندگان این ماهنامه هستم. با توجه به اینکه مجله در کتابفروشى شهر ما یافت نمى شود, تنها از طریق سازمان تبلیغات مى توانم به آن دسترسى پیدا کنم. شماره هاى بسیارى از این ماهنامه را مطالعه کرده ام و بخصوص بخش مشاوره را که خیلى جالب مى باشد. به امید آنکه این نامه رابط ما باشد براى دفعات بعدى که مطالب و عکسهاى زیبایى را براى شما بفرستم و ...سکالا ـ بانه
O دوست گرامى, با توجه به توزیع و اشتراک منظم مجله پس از این, شما مى توانید با تخفیف ((پیام زن)) را مشترک شوید تا مشکلى براى پیدا کردن آن نداشته باشید. در ضمن ما منتظر آثار و عکسهاى شما هستیم. سوالى هم که در مورد ادامه تحصیل داشتید در بخش ((دختران بهار)) شماره آینده جواب داده خواهد شد.