پنج تبصره براى کودک آزارى طنز

نویسنده



پنج تبصره براى ((کودکآزارى))

رفیع افتخار


از آن جایى که از کهترى در گوشمان زمزمه کرده اند: میازار مورى که دانه کش است و یا مزن بر سر ناتوان دست زور و غیره و از طرف دیگر ما در دنیایى به سر مى بریم که ضد ((آزار)) و ((اذیت)) رسانیدن به موجودات ضعیف و ناتوان و بالاخص کودکان مى باشد و آنها قوانین سفت و سختى درست کرده اند تا احدى حق نداشته باشد به کودکان زبان بسته شان یک نگاه چپ بیاندازد, بنابراین ما هم در راستاى رسالت خطیر مطبوعات (که بر دوشمان خیلى سنگینى دارد) پیشنهادى عالى و انسان دوستانه را به مجامع قانون گذارى ارائه نموده تا اگر روزى قرار شد در مملکت ما قوانین ضد ((کودکآزارى)) به تصویب برسند سرمان را بالا گرفته و بگوییم سهمى در این امر حیاتى و سرنوشت ساز داشته ایم. باشد تا جمیع آحاد روح سازنده در پیشنهاد بى همتایمان را مستدرک شده و از آن مستفیض گردند. (الهى آمین)
لازم به توضیح است پیشنهاد ما صرفا شامل چند تبصره بى قابلیت بوده که آنها را در ذیل بندهاى مبارزه با ((کودکآزارى)) به تصویب مى رسانند و خودشان را خلاص مى نمایند.
آرى, اس و اساس حرف ما که باید در قانون پیش بینى بشود این است که: ((در برخى موارد, مکانها و زمانها کودکآزارى نه تنها مذموم نبوده بلکه بر عکس به شدت ممدوح بوده و چشم کودکان کور و دندشان نرم باید به قاعده و سر صبر مورد ضرب و شتم و آزار و اذیت قرار بگیرند و واقع بشوند.))
در اینجا باز هم لازم به توضیح است که تمامى این تبصره هاى سازنده نه تنها به سود کودکان بوده بلکه بیش از همه مصالح کلى جامعه و حفظ کیان خانواده را در نظر مى دارند و قاطبه کسانى که از آزار و اذیت کودکان خردسال قلبشان به درد مىآید پس از رویت پیشنهادات ما تصدیق خواهند نمود که در مواردى بسیار هم لازم است تا تن و بدن کودکان ذلیل مرده حسابى سیاه و کبود بشود.
با این مقدمه, یکراست مى رویم سر اصل مطلب.
این موارد عبارتند از:
1ـ حالتى که اجازه داده مى شود بدن بچه ها با سیخ گداخته ((جیز)) بشود
این حالت که تحقیقا به عنوان اشد مجازات براى کودکان معصوم شناخته شده مربوط به خانواده هایى مى شود که پدر خانواده به زور شکم خود و زن و بچه اش را سیر مى نماید. در این حالت به رییس خانواده اجازه داده مى شود در سر برج و روز پرداخت اجاره خانه فرزند خود را به هر نحو که صلاح مى داند ((جیز)) بنماید. عمرا فایده این عمل در فرو نشاندن خشم و حقارت و ممانعت از انفجار پدر خانواده مى باشد. ناگفته نماند حساس ترین سکانس این اقدام از پیش طراحى شده در ساعتى منحوس بوده که پدر به بهانه اى ساختگى و جلوى چشمهاى کورمکورى صاحبخانه اش به سوى فرزند خود حمله ور گشته و او را با قساوت تمام ((جیز)) مى سازد. لازم به ذکر است برانگیختن حس ترحم و نوع دوستى صاحبخانه مى تواند هدف اصلى پدر باشد تا با این ترفند شاید چند وقتى دیگر کرایه خانه اش را عقب تر بیاندازد. وى باید با پیش بینى دقیق و حساب شده از مراجعه صاحبخانه سیخ گداخته اى را آماده و در دسترس داشته تا به محض مشاهده و رویت صاحبخانه اش به طرف دختر یا پسر بچه خود یورش برده و با حرکتى سریع و برقآسا سیخ داغ را بر روى یکى از اعضاى بدن آنها مانند دست یا پا قرار بدهد. خاطرنشان مى سازیم استفاده از اصل غافلگیرى درصد موفقیت را افزونتر مى سازد. در ضمن به پدر خانواده اجازه داده مى شود در حین و بعد از ((جیز)) نمودن طفل از درى ورى گفتن و دشنام و ناسزا به عنوان اقدامهاى لسانى تکمیلى و تضمینى سود جوید.

2ـ حالتى که اجازه داده مى شود تن و بدن بچه ها سیاه و کبود بشود
این حالت زمانى پیش مىآید که رییس خانواده دستى بزن داشته و به عادت مإلوف همسر خود را بعد از یک روز کار و زحمت در خانه, شب مورد مرحمت و نوازش قرار مى دهد. در یک چنین مواقعى (تا تصویب قوانین جهت جلوگیرى از ضرب و شتم زنان و مادران) به کودکان اجازه داده مى شود در اقدامى جسورانه و فداکارانه خود را سپر بلاى مادرشان کرده و در عوض والده شان بدن خودشان سیاه و کبود بشود. شایان ذکر است لازمه موفقیت این تبصره همانا صبر و تحمل مادران و بردبارى آنان در زمانى بوده که صداى ضجه و داد و فریاد جگرگوشه شان را مى شنوند در غیر این صورت همه چیز خراب خواهد شد. در یک چنین مواقعى مطلقا مادران نباید از خود عکس العمل نشان داده و بر عکس بگذارند شوهرشان با خیال راحت به کتک کاریش برسد. در این صورت است که آب خوش از گلویشان پایین خواهد رفت. (ان شإالله)

3ـ حالتى که ویشگون و پیچاندن گوش بچه ها مجاز مى باشد
این حالت از جمله مواردى بوده که براى زنان بى سرپرست و بدسرپرست پیش آمده و در جایى که این دسته زنان درآمدى ندارند تا با آن شکم بچه هاى خود را سیر بنمایند به آنان اجازه داده مى شود در وقت ونگ ونگ و گریه بچه ها جهت ساکت کردنشان یک ویشگونى از سر استیصال از لپشان یا پهلویشان بگیرند و بعد خودشان نیز به همراه بچه شان بگریند. لازم به توضیح مى باشد در مواردى که گرسنگى به این گونه بچه ها فشار مىآورد و دست این گونه مادران به هیچ جایى بند نیست; به آنان اجازه داده مى شود ویشگون محکمترى گرفته و حتى تا جایى مى توانند پیش بروند که گوش آنان را بپیچانند. این روش کم هزینه اى خواهد بود که بدون نیاز به پر کردن شکم بچه هاى یک زن بى پناه و بى سرپناه, آنان سریعا و بلافاصله دهانشان بسته شده و ساکت خواهند شد.
4ـ حالتى که شکستن سر و دست بچه ها اشکالى ایجاد نخواهد کرد
این حالت وقتى پیش مىآید که رییس خانواده به درد بى درمان اعتیاد گرفتار آمده و تا قران آخر را خرج کرده است. ناچارا او جهت خرج اعتیادش تصمیم مى گیرد تا جهیزیه زنش را هم آب بکند. در یک چنین مواقعى از آن جایى که هم قانون سکوت کرده و هم زور رییس خانواده به بقیه اعضاى خانواده مى رسد, قانونگذار به بچه ها این حق را مى دهد که جهت ممانعت از خروج جهیزیه مادرشان از جان مایه گذاشته و در این راه اگر سر و دستشان هم شکسته بشود به روى خود نیاورند چرا که سر و دستشان مهم نیست. مهم جهیزیه است که اگر رفت دیگر برنمى گردد. شایان ذکر است با توجه به ضرب المثل شریف ((این در به آن در)) تبصره چهار در زمره ((کودکآزارىهاى مخففه)) بوده و مى باشد چرا که در نهایت مانع خرید و فروش مواد افیونى شده و ضرب و جرح وارده به بچه ها را مى توان به نحوى از انحا زیر سبیلى رد کرد.

5ـ حالتى که قسمتى از گوشت تن بچه ها کنده شده و جمجمه سرشان ترک مى خورد اما جزو موارد کودکآزارى محسوب نخواهد شد
این تبصره مرتبط با بچه هایى مى شود که زیر دست ناپدرى خود بزرگ مى شوند. در این گونه موارد به ناپدرى مربوطه این حق داده مى شود هر وقتى دلش خواست تکه اى از گوشت تن بچه هاى زنش را بکند و دور بیاندازد و یا با چکش آن قدر توى سر بچه هاى زنش بزند تا جمجمه شان ترک بیفتد.
این را نیز در همین جا اضافه کنیم که به دلیل نقش غیر قابل انکار ناپدرى در پناه دادن به بچه هاى زنش, به او این اختیار و حق داده مى شود تا چنانچه صلاح دید و یا میلش کشید بى سر و صدا جان بچه هاى مذکور را هم بگیرد. در یک چنین حالاتى, از آن جایى که ناپدرى, مادر را کاملا زیر انقیاد و گیوتین خود دارد لازم نیست قانون زیاد پاپى ش شود. به هر حال بچه ها جایشان خالى نمى ماند!
در هر حال, از آن جایى که کله ما خیلى خوب کار مى کند و حیفمان مىآید دیگران را از نظرات سازنده مان محروم بداریم خاطرنشان مى کنیم بسى ضرورى است بخصوص این 5 تبصره مشبع در قانون آینده منع ((کودکآزارى)) ذکر شده و از جمله مواردى محسوب گردند که حتما و به اجبار باید کودکآزارى بشود و کودکآزاران هم تحت تعقیب قانونى قرار نگیرند. عمرا و حتما, بعدا مى توانیم همه اینها را به حساب فروتنى و تواضع و شکسته نفسى بچه ها و والده هایشان منظور بفرماییم. ایام به کام!