آینه محبت نامه هاى خانوادگى امام خمینى 18


 

آینه محبت (نامه هاى خانوادگى حضرت امام خمینى (18)

بسمه تعالى

برادر بزرگوارم, قربانت شوم(1)
شما را به خداى متعال قسم مى دهم به حرفهاى دکتر ترتیب اثر دهید. چرا موجب نگرانى همه مى شوید؟ خداوند لازم نموده است که در مواقع احتمال ضرر, انسان از آنچه موجب است اجتناب کند, اگر چه ترک حج و صوم و صلوه باشد. شما مى خواهید موافق حکم خدا عمل کنید, کارى نکنید که خداوند نعوذ بالله از شما ناراضى باشد. این احتیاطات شما برخلاف شرع است و لازم است از آن اجتناب فرمایید. والسلام.

13 / 651
روح الله الموسوى الخمینى

زمان: 13 فروردین 1365 / 22 رجب 1406 ـ مخاطب: آیه الله پسندیده, سیدمرتضى
1 ـ امام خمینى به برادر بزرگشان آیه الله پسندیده علاقه خاصى داشتند و براى سلامت ایشان اهمیت زیادى قائل بودند. آقاى پسندیده در امور مربوط به طهارت و نجاست دچار احتیاط بیش از حد (وسواس) بوده و طبعا این امر با توجه به کهولت سن ایشان, و استحمام مکرر در آب سرد و یا گرم و موارد مشابه آن احتمال بروز بیمارى را افزایش مى داد, تإکید امام خمینى در همین رابطه است.

 


بسم الله الرحمن الرحیم اللهم ایاک نعبد و ایاک نستعین . مادر سلام. این نامه مخصوص پدر بزرگوارم هست. پدر عزیز و هادى ام و مایه دانایى ام و داراى روح خدایى ام, سلام علیکم. گر چه مشکل است معرفت قدر تو, اما این جملاتى است تقدیم به قلب تو. وصفت را از چند چیز پرسیدم.از کوه, گفت از من استوارتر. از دریا, گفت از من خروشانتر, از خورشید, گفت از من تابانتر. گاهى که سر انقیاد به حال تحقیر بر دامنت گذاشتیم, به ما فرزندانت فرمودى: اگر لایق باشم, دست و بازویتان را مى بوسم. دانى چرا چنین شاعرانه مى گویم. دیده اى پروانه را گرد شمع مجنون وار فقط سر سوداى وصال نور دارد. من الان چنینم و یاد وصال در خاطرم هست که از او دورم, اما عیان مى بینم که اگر مولایت بخواهد, بزودى شاید تو را ببینم, و گرنبینم وعده ما بر سر حوض با مادرت. ان شإ الله. خداحافظ التماس دعا (پدر,مارا حلال کن)22 / 4 / 66

به نام خدا

فرزند عزیزم, نامه شما که از سلامت مزاجتان بحمد الله خبرداد, واصل شد و موجب خرسندى از این جهت, و افسردگى از جهات دیگرشد. عزیزم ما سلامت هستیم و به شما و سایر دوستان دربند دعا مى کنم. شما نگران نباش. این نحو گرفتاریها براى دوستان خدا همیشه بوده و موجب بلندى مقام و رحمت خدا هست. امیدوارم بزودى همگى با سلامت به وطن خود باز گردید. به دوستانتان سلام مرا برسانید. خداوند به شماها صبر و اجر عنایت کند.

عبد... (1)

زمان: 1366 هـ.ش / 1407 هـ.ق ـ موضوع: پاسخ نامه اسیر ایرانى در عراق ـ مخاطب: حمزه اى, محمد.
1 ـ براى رعایت مسائل حفاظتى, امام خمینى به صورت مستعارامضا کرده اند, چرا که در صورت لو رفتن, مخاطب نامه در اسارتگاه زیر شکنجه هاى مإمورین صدام قرار مى گرفت.