پژواک نامه هاى خوانندگان


 

پژواک (نامه هاى خوانندگان)

مقاله اى در مورد محیط زیست نوشته ام که به مجله تقدیم مى کنم, که امیدوارم مورد قبول قرار گیرد.

زهره کرمى ـ خمین

O دوست عزیز, علاوه بر اینکه مقاله شما در راستاى اهداف مجله نمى باشد, از سوى دیگر نیز, اصول و قواعد مقاله نویسى به تمامى در آن رعایت نشده است, لذا ما نیز در همین جا به چاپ گوشه اى از آن قناعت مى کنیم.
((روزى خواهد رسید که روح هاى پر نشاط انسان ها مچاله خواهد شد و دیگر جایى براى مداواى آن نیست. اگر بشر بتواند تمام درختان را یک به یک قطع کند, آسمان آبى را با دود و آلودگى یکسان کند, کوهها را تک به تک از میان بردارد, آن وقت خود او نابود خواهد شد. آرى همان قدر که زندگى براى ما شیرین است و از ترک آن مى هراسیم, براى دیگر موجودات نیز شیرین است.))
یک روز اتفاقى در کتابخانه پارک شهرمان به مجله ها نگاه مى کردم که چشمم به مجله شما افتاد. پس از آن, از شماره 121 تا به حال همراه مجله بودم و هر شماره به دنبال یک سرنوشت همانند سرنوشت خودم بودم اما افسوس که پیدا نکردم و مجبور شدم بنویسم تا شاید راهى براى خوشبختى خود بیابم. چهار سال است که به طور جدى شعر مى سرایم و حال شعرى را به صفحه ((سبز آسمونى)) تقدیم مى کنم.

فاطمه سبزه پرور ـ نظرآباد

O خواهر گرامى, ما نمى دانیم شما به دنبال چه چیزى هستید که در ((پیام زن)) آن را پیدا نمى کنید. در هر حال منتظر هستیم که نظرات خود را در نامه هاى بعدى روشن تر بیان کنید. در ضمن شعر ارسالى شما اشکالات بسیارى دارد که قابل چاپ در بخش ((سبز آسمونى)) نمى باشد. براى آشنایى بیشتر شما با موارد مورد نظر و طریقه اصلاح آنها, منتظر بررسى اثرتان در بخش ((سرود فردا)) باشید.
تقریبا یک هفته است که با مجله شما آشنا گشته ام و از این بابت بسیار خرسندم, به خصوص از بخش ((سبز آسمونى)) بسیار لذت بردم و بیشتر هم به خاطر همین قسمت براى شما نامه نوشتم. در ضمن چند سوال هم دارم و چند پیشنهاد براى قسمت ((سبز آسمونى)). چرا شعرهاى خوانندگان در این بخش کم است؟ چرا از عکس هاى بااحساس و رنگى تر در این صفحات استفاده نمى کنید; مثلا یک شاخه گل سرخ روى یک مخمل آبى! من فکر مى کنم استفاده از عکس هاى رنگى بر جذابیت مجله و صفحه شعر مى افزاید.
سوال بعدى من این است که براى استخدام شدن در یک مجله و بخش ((سبز آسمونى)) به چه مدارکى احتیاج است؟

سمیه وحدت پرست ـ مشهد

O از پیوستن شما دوست عزیز به خیل خوانندگان خود خوشحالیم. البته آثار ارسالى اتان قابل چاپ نیست و براى بررسى بیشتر در بخش شعر مجله به آن پرداخته خواهد شد.
اما در جواب سوالات شما باید گفت که در حال حاضر امکان چاپ رنگى مجله و بخش ((دختران بهار)) وجود ندارد. صد البته خود ما نیز مى دانیم که در صورت چاپ رنگى تصاویر و حتى متن و زمینه مجله, بر جذابیت آن دو صد چندان افزوده خواهد شد.
در ضمن اشعارى هم که براى این بخش ارسال مى گردد متإسفاه اشکالات بسیارى دارند و ما سعى مى کنیم از بین آنها, آثارى را که تا حدى قابل قبول مى باشند چاپ کنیم.
اما در مورد سوال آخر شما باید گفت, تمامى خوانندگان مجله در هر بخشى که علاقه مند هستند, مى توانند در صورت تمایل, ارتباط برقرار کنند و آثار خویش را براى آن بخش ها بفرستند. پس احتیاجى به استخدام و حرف هاى این چنینى نیست. به طور حتم اگر اثرى پس از ارزیابى هیئت تحریریه قابلیت چاپ را داشته باشد, در نوبت گذاشته شده و در زمان لازم, به چاپ خواهد رسید.
مجله شما را مطالعه کرده ام و به نظر من متن هاى پرمحتوا و جذابى در آن بیان شده است. امیدوارم آثار من نیز پس از اعمال نظرات شما چاپ شود.

هاجر مرادى ـ کرمان

O خواهر عزیز, برخى آثار شما احتیاج به بازنویسى دارند و برخى مناسب موضوعات مجله نیستند; اما از اثرى که به تازگى فرستاده اید, حتما استفاده خواهیم کرد.
فکر مى کنم اگر در صفحه اول مجله, جایى که فهرست مطالب را ذکر مى کنید, عکسى از دبیر سرویس هاى هر بخش و سردبیر چاپ کنید, خواننده ارتباط صمیمانه ترى با آن بخش ها برقرار خواهد کرد.
نکته دیگر در مورد بخش ((قصه هاى شما)) بود. در شماره جدید متوجه شدم که تعداد نقدها بیشتر شده و این جاى تشکر فراوان دارد, هر چند که اگر تعداد آنها از این هم بیشتر شود خوانندگان بیشتر استقبال مى کنند.

سیمین مصطفایى ـ گیلانغرب

O دوست گرانقدر از دقت و توجه تان به مجله خودتان سپاسگزاریم. در صورت امکان به خواسته هاى شما توجه خواهد شد.
اول از مجله خوبتان تشکر مى کنم, به خصوص نقد فیلم و ((دختران بهار)) که بهترین قسمت مجله مى باشد. بعد از اینکه شعرم را در مجله جاپ کردید, متشکرم.

زهرا عرفانى ـ قم

O خواهر نکته سنج ما, با تشکر از اظهار لطف شما, متإسفانه اثر جدیدى که ارسال کرده اید قالب ادبى درستى ندارد. جداى از این احساسات و عواطف خود را به صورت شتابزده روى کاغذ آورده اید و نمى توان اثرتان را یک قطعه ادبى خوب نامید. امیدواریم قطعات و اشعار بعدى خود را با دقت بیشترى بنگارید.
چند پیشنهاد در رابطه با مجله داشتم که امیدواریم مثمر ثمر واقع گردد. اولا که روى جلد مجله جذاب نیست و من فکر مى کنم تصاویر داخلى و یا پشت جلد جذاب تر است تا روى جلد. اگر جلد تصاویر زیبایى داشته باشد خواننده جذب کار مى شود و مجله را مى خرد و مى خواند. در ضمن مطالب مجله نسبت به گذشته حالت صیمى و خودمانى خود را از دست داده و بیشتر روال قدیمى خود را پیدا کرده است و به اصطلاح خشک شده. البته مطالبى که عنوان کردم فقط به خاطر بهتر شدن مجله بود چون ((پیام زن)) خیلى غریب مانده است.

فاطمه یاسینى ـ سبزوار

O از نظرات شما دوست عزیز بسیار سپاسگزاریم و امیدواریم بتوانیم کیفیت مجله را بالاتر ببریم. در ضمن مطلبى که برایمان فرستاده اید ناقص است و منتظریم تا آن را پس از بازنویسى مجدد برایمان ارسال کنید.