بیایید گل بسازیم 7 گل بلندر «آنتریوم»

نویسنده


 

گل بلندر «آنتریوم»

فیروزه گرانفر

وسایل مورد نیاز براى ساخت گل «آنتریوم»

فوم: به رنگ‏هاى دلخواه: سفید، شیرى، قرمز
رنگ: از انواع رنگ‏هاى روغنى و یا پودرى مى‏توان استفاده کرد.
ابر، سیم گلسازى شماره (5) یا (7)، چسب قطره‏اى، خمیر گل‏چینى یا پرچم آماده «آنتریوم» یا «شیپورى»، نوار گاترین براى ساقه گل، قالب فلزى مخصوص «آنتریوم».
تمامى وسایل مورد نیاز را مى‏توان از فروشگاههاى مخصوص لوازم گلسازى تهیه کرد.

مرحله برش‏

ابتدا الگوهاى مورد نظر را روى ورقه رادیولوژى یا مقوا مى‏گذاریم، سپس دور آنها را با مداد مى‏کشیم و با قیچى برش مى‏دهیم. براى اینکه کار برش تمیزتر و آسان‏تر انجام شود، مى‏توان الگوى مورد نظر را روى فوم قرار داده و وسیله‏اى مثل تیغ جراحى یا تیغ موکت‏برى را دور تا دور الگو کشید. براى یک گل «آنتریوم» یک عدد از الگوى شماره (1) تهیه مى‏کنیم.

مرحله رنگ‏آمیزى‏

براى رنگ کردن الگوى «آنتریوم» مى‏توانیم از رنگ‏هاى روغنى یا از رنگ‏هاى پودرى با توجه به رنگ فوم استفاده کرد.

مرحله اتو کردن‏

ابتدا اتو را به برق مى‏زنیم و مى‏گذاریم خوب گرم شود. سپس گلبرگ «آنتریوم» را به اتو مى‏چسبانیم. بعد از اینکه فوم گرم شد، آن را روى قالب فلزى «آنتریوم» قرار مى‏دهیم و با دست خوب فشار مى‏دهیم تا حفره‏هاى «آنتریوم» روى فوم شکل دهد. سپس چند عدد برگ هم آماده کرده و سیم شماره (5) یا (7) به رنگ سبز را در قسمت وسط برگ چسب زده و سیم را پشت برگ مى‏چسبانیم و به این شکل یک برگ آماده مى‏شود.

مرحله مونتاژ

بعد از انجام مراحل برش، رنگ و اتو زدن، ابتدا پرچم «آنتریوم» یا «شیپورى» را که از مغازه‏هاى گلسازى تهیه کرده‏اید را به سر ساقه با چسب قطره‏اى مى‏چسبانیم و گلبرگ آماده شده را از پایین ساقه وارد کرده و با کمى چسب به پرچم محکم مى‏کنیم. در آخرین مرحله نوار گاترین سبز یا قهوه‏اى را دور ساقه مى‏پیچانیم و در میان آن چند برگ نیز مى‏گذاریم و به این ترتیب ساقه «آنتریوم» را تکمیل مى‏کنیم.

نکته:

نوار گاترین را به صورت اریب روى ساقه قرار داده و همزمان ساقه و گاترین را با هم حرکت داده تا دور تا دور ساقه به وسیله نوار گاترین پوشیده شود.
به این ترتیب یک گل «آنتریوم» آماده مى‏شود. حال شما مى‏توانید از این گل‏ها چند عدد تهیه کرده و به اشکال مختلفى آنها را روى وسایل منزل بچسبانید. همچنین مى‏توان با ترکیب و گل‏آرایى جالبى آنها را به صورت تابلو در آورد و یا در یک گلدان جاى داد.