آنچه گذشت و آنچه خواهد آمد


 

آنچه گذشت و آنچه خواهد آمد

در مهرماه سال 82، در نوزدهمین شماره «دختران بهار» پس از اعلام نتایج مسابقه قطعه ادبى، فراخوان مسابقه طنزنویسى را درج کردیم.
با تشکر از تمامى دوستانى که براى ما طنز فرستادند، متأسفانه در آثار رسیده کمتر به اثر طنزى برخورد کردیم. برخى از دوستان موضوعاتى را انتخاب کرده بودند که گنجایش یک کار طنز را نداشت ولى لحن آن طنز بود و بعضى دیگر نوشته‏شان فقط خنده‏دار بود بدون اینکه قواعد طنزنویسى و پرداخت داستانى در آن مشاهده شود.
در هر حال، بنا به قولى که داده‏ایم، قرار شد از طنزنویسان جوان‏مان تقدیرى به عمل آوریم. لذا به عنوان یادبود هدایایى براى خانم‏ها «لعیا اعتمادى» از قم و «فاطمه مغول‏زاده» از نصرآباد تربت‏جام، و آقاى «ابوالفضل صمدى رضایى» از مشهد، خواهیم فرستاد. البته امیدواریم این دوستان براى قوت بخشیدن به قلم طنز خویش بیش از این تلاش کنند.
و اما آنچه پیش رو داریم یک نامه‏نگارى است. هر کدام از شما دوستان عزیز مى‏توانید نظرات خود را در مورد مجله و نویسندگان آن به هر صورتى که تمایل دارید، منعکس کنید. نامه شما مى‏تواند در بر گیرنده تصورات‏تان در مورد کارمندان و نویسندگان مجله باشد حتى مى‏توانید در مورد ساختمان مجله و نوع برقرارى ارتباط همکاران با همدیگر و خوانندگان، برایمان بنویسید. اگر هم سررشته‏اى از کاریکاتور دارید مى‏توانید تصور خود را حتى از شکل و شمایل همکاران رسم کنید و برایمان بفرستید.
پس منتظر اظهار نظر شما در مورد تمامى مطالب مجله «پیام زن» و بخش «دختران بهار» هستیم. قلم به دست بگیرید و هر چه در مورد مطالب مجله و نگارندگان آن در دلتان دارید روى کاغذ بریزید. نظرات شما در مورد افزایش و یا کاهش بخش‏هایى از مجله نیز مى‏تواند در این نامه بگنجد.
بهترین نامه‏ها و کاریکاتورها در مهر سال جارى چاپ خواهد شد. پس هر آنچه دل تنگ‏تان در مورد مجله مى‏خواهد، روى کاغذ بریزید.