پژواک نامه هاى خوانندگان


 

پژواک‏

نویسنده نوپایى هستم که از طریق دانشگاه با مجله شما آشنا شدم. از سال 77 که در دانشگاه اصفهان قبول شدم از همان جا با دیدن پیام زن انگیزه‏اى دوباره براى نوشتن پیدا کردم. در حال حاضر هم عضو انجمن نویسندگان جوان هستم. دوست دارم نوشته‏هایم را برایتان بفرستم و مرا به عنوان یک عضو کوچک پذیرا باشید. نوشته‏هاى مجله شما متنوع و گوناگون است و همین امر موجب شده که طرفداران زیادى داشته باشد.
چون گرایش من پژوهشگرى در رشته جامعه‏شناسى است و از کارهاى تحقیقاتى لذت مى‏برم، دوست دارم به انجام این کارها بپردازم و شما نیز مرا در این امر یارى دهید. دلم مى‏خواهد از صمیم قلب براى ماهنامه پیام زن فعالیت داشته باشم. فاطمه عباسى - قم‏
دوست عزیز، ما نیز چون شما دوست داریم که بتوانیم خواسته تمامى علاقه‏مندان به مجله را برآورده و آثارشان را چاپ کنیم؛ اما در عمل چنین خواسته‏اى امکان‏پذیر نیست. در هر حال شما مى‏توانید آثار خویش از جمله شعر، داستان، مقاله و ... را براى دفتر مجله ارسال کنید تا در صورت عدم چاپ، لااقل اثرتان مورد ارزیابى قرار گیرد تا به قول خودتان در بخشى از نامه‏تان، عیب کارهایتان بیشتر آشکار شود و در ادامه با قوت بیشترى دست به قلم ببرید. با آرزوى توفیق روزافزون براى شما منتظر آثارتان هستیم.
خواهر عزیز «طیبه قمى» از شهرستان نوشهر، یک قطعه ادبى به مناسبت ایام دهه فجر برایمان فرستاده‏اید که متأسفانه بسیار دیر به دست‏مان رسید یعنى حتى براى شماره اسفند نیز دیر بود چه رسد به بهمن! پس از این مى‏توانید قطعات دیگر خود را در صورتى که براى مناسبت خاصى نوشته شده باشد، دو ماه زودتر از مناسبت مذکور، برایمان ارسال کنید تا در صورت مناسب بودن براى چاپ، هماهنگى‏هاى قبلى براى انتشار آن انجام شود. موفق باشید.

مى‏خواستم با این نامه تشکرى داشته باشم از سخنان بى‏پرده و گرانقدر سردبیر محترم و همچنین نویسندگان تواناى مجله از جمله آقاى رفیع افتخار که با طنزهاى دلنشین خود، لب هر خواننده‏اى را با لبخند مزیّن مى‏کند؛ البته به جز طنزهاى مربوط به دستورالعمل براى آقایان بر ضد خانم‏ها که در این طنزها بیشتر خانم‏ها به جاى لبخند حرص‏شان مى‏گیرد و آرزو مى‏کنند که نویسنده این طنزها بتواند جان سالم از دست خانم‏هایى که رگ غیرت‏شان بالا مى‏زند، به‏در برد؛ چرا که جنس غیرتى خود را خوب مى‏شناسند!
گذشته از این شوخى، از طنزهاى بسیار دلنشین ایشان و طنزهاى خانم نفیسه محمدى قدردانى مى‏کنم. من خودم به شخصه سخنان سردبیر، نوشته‏هاى نویسندگان توانا، بخش خبر، بخش آموزش گلسازى، بخش قصه‏هاى شما و سرود فردا و دختران بهار را پیگیرى مى‏کنم. براى همه شما اعضاى محترم مجله آرزوى موفقیت و کامیابى بیشتر مى‏نمایم.

فاطمه.م - تربت‏جام‏

دوست گرامى، ما هم براى شما آرزوى موفقیت‏هاى بیشتر مى‏کنیم و امیدواریم همیشه با همین لحن صمیمى خود با ما در تماس باشید و آثار خودتان را هم برایمان بفرستید. مطمئن باشید که همکاران مجله نیز تمام تلاش‏شان را مى‏کنند تا رضایت خوانندگان را فراهم کنند.
منتظر دیگر نظرات شما هستیم.

سروران گرامى، مقاله‏اى نوشتم که بر چگونگى روند رو به رشد فرهنگ غرب در جامعه اسلامى ما اشاره دارد. در این مقاله سعى شده که با به‏کارگیرى سخنان رهبر انقلاب و اهداف تهاجم غرب به طور مفصل به هر یک از معضلات فرهنگ غرب پرداخته شود. این مقاله به بخش‏هایى چون شناخت تهاجم، زمینه‏هاى تهاجم، شیوه و ابزار تهاجم و اهداف تهاجم، تقسیم‏بندى شده است. امید است که مورد استفاده قرار گیرد.
ابوالفضل صمدى رضایى - مشهد
برادر محترم، با تشکر از شما بابت ارسال مقاله‏تان. متأسفانه اثر شما پس از ارزیابى به دلیل مشکلات نگارشى و سبک نوشتارى، مناسب چاپ به نظر نرسید. در هر حال به خاطر قدردانى از زحمات شما در همین بخش قسمتى از مقاله‏تان را با هم مى‏خوانیم: «یک راه مبارزه با فرهنگ غرب، ایجاد مصونیت فرهنگى است. باید به جوان گفت که داراى ارزش‏هاى والایى است. باید به او تفهیم کرد تا به کمک دیگران خود را باور کند. ایجاد این حس، حرکت خوبى براى سعادت حقیقى است. راه دیگر مبارزه با فرهنگ غرب سوق دادن تفکر جوانان به سوى اهداف متعالى زندگى است. استفاده از استعدادهاى خداداد جوانان به نحو صحیح فقط در سایه فرهنگ اصیل و هدفدار اسلام ممکن است. شناخت دقیق و عمیق غرب، پالایش فرهنگى، تأکید بر رشد اقتصادى، تأکید در آگاهى و شناخت از فرهنگ خودى، تغییر شیوه برخورد با جوانان، یافتن زبان جذاب‏تر براى طرح اندیشه دینى، گسترش امکانات تفریحى سالم نیز پاره‏اى از راههاى مبارزه با تهاجم فرهنگى غرب است.»

خواهر محترم «علیا مقدمى» از قم، مطلبى نیز از شما به دست‏مان رسیده است که ترکیبى از داستان و قطعه ادبى است و مربوط به عید غدیر خم مى‏باشد. متأسفانه همان طور که در پاسخ دوست دیگرمان عنوان کردیم، مطلب شما ده روز قبل از عید غدیر به دست ما رسید در حالى که باید دست‏کم براى قرار گرفتن در نوبت چاپ و آماده‏سازى آن، دو ماه زودتر به دفتر مجله ارسال مى‏شد تا در صورت توافق تحریریه براى چاپ، ویرایش و تصحیح مى‏شد. در ضمن جداى از آنکه مطلب‏تان دیر به دست‏مان رسید، به نظر مى‏رسد که با وجود استعداد فراوانى که در نگارش قطعه ادبى دارید، ولى هنوز کاملاً با قالب چنین قطعاتى آشنا نیستید. با تشکر از نگارش و ارسال این متن، منتظر هستیم تا دیگر آثارتان را با قوت بیشترى قلمى کنید و برایمان بفرستید.
سبز و بهارى باشید.