پژواک


 

پژواک‏

مقاله‏هاى شما در رابطه با نقش زن مسلمان در جامعه واقعاً ستودنى است. من دانشجوى رشته علوم تربیتى، گرایش برنامه‏ریزى آموزشى در مقطع کارشناسى ارشد هستم. مقاله‏اى در رابطه با نقش تربیتى زن در اسلام دارم، مى‏خواستم در صورت امکان و موافقت شما، آن را براى ماهنامه‏تان بفرستم و در صورت تأیید آن را چاپ کنید. اما قبل از آن مى‏خواهم بدانم چاپ مقاله در نشریه شما چه شرایطى دارد؟ اصلاً امکان چاپ مقاله من در نشریه شما وجود دارد؟ در صورت موافقت، مى‏خواهم شرایط را بدانم ... . منیره مهرابى - داراب‏
خواهر محترم، از لطف شما نسبت به مجله‏اى که تازه با آن آشنا شده‏اید، تشکر مى‏کنیم. شما و تمامى دوستان نویسنده و منتقد در صورتى که اثرى براى چاپ داشته باشید مى‏توانید آثارتان را براى مجله ارسال کنید تا پس از طى مرحله ارزیابى در صورت مناسب بودن مقاله از لحاظ محتوایى و نگارشى، اثرتان در مجله چاپ شود. اما باید توجه داشته باشید که اثر شما حتماً مقاله باشد و مانند کارهاى برخى خوانندگان جوان یادداشت، خاطره و یا حتى انشا و ... نباشد. در این مقاله باید از لحاظ نگارشى اصول مقاله‏نویسى رعایت شده باشد و از لحاظ محتوایى، درست مطلب مورد نظر بررسى شده و نتایج نویسنده از آن بررسى، اعلام شود. از دگرسو با توجه به اینکه مقالات مشابهى در مورد موضوع شما و دیگر موضوعات تا به حال در نشریه چاپ شده است، لذا باید تازگى در اثرتان مشهود باشد و بتوانید با زبانى رسا، از دیدگاههاى نویى به سوژه مورد نظرتان توجه کنید. ارجاعات و منابع مورد استفاده نیز باید کاملاً مشخص باشد.
در شرایطى که این نکات را در نوشته‏تان به کار ببندید و آن را به صورت تایپى و یا خطى خوش در یک روى صفحه برایمان ارسال کنید، به شرط ارزیابى مثبت، کارتان در نشریه چاپ شده و حق تألیف نیز به شما اختصاص خواهد یافت. موفق باشید.

تحقیق کوتاهى در باره عشق انجام داده‏ام که از زبان بزرگان علم و ادب است اگر مناسب دیدید در مجله استفاده کنید. در ضمن سلام خالصانه مرا به همه دوستان عزیزم در مجله و همچنین بانوى کریمه اسلام حضرت معصومه(س) برسانید. توران قربانى صادق - اردبیل‏
دوست عزیز، از لطف شما سپاسگزاریم، التماس دعا داریم و امیدواریم بتوانیم خواسته‏تان را به درستى برآورده کنیم.
مطلبى که فرستاده‏اید در واقع تحقیق نیست بلکه یادداشت برخى جملات قصار زیبا در مورد عشق است. در صورتى که اگر قرار بود کار تحقیقاتى انجام دهید باید با ایجاد سؤالات بسیار و عناوین تحقیق، دست به نوشتن اثر پژوهشى بزرگى مى‏زدید و به دیدگاههاى مختلف در این ارتباط و ... مى‏پرداختید. اما در صورت فعلى نیز تلاش شما قابل ستایش است و با هم چندین سطر از این گردآورى‏تان را مى‏خوانیم ولى یادتان باشد که باید در انتهاى هر جمله، نگارنده اثر را معرفى مى‏کردید نه اینکه در پایان کار نام بیست و پنج نویسنده ایرانى و خارجى را عنوان کنید و بنویسید که این کلمات قصار، آثار آن بزرگان است. در واقع کار شما به گونه‏اى نقل قول است پس باید حتماً مشخص شود هر جمله‏اى از چه کسى نقل قول شده است.
«عشق اغلب چهره در زیر نقابى پنهان مى‏دارد، اما با وجود آن نقاب سیاهى که بر چهره مى‏زند، بالاخره از پرده بیرون مى‏افتد؛ همچنان که تیره‏ترین آسمان‏ها از ترسناک‏ترین طوفان‏ها خبر مى‏دهد.»
«کسى مى‏گفت پس از عاشقى، خویشتن را شناخته است، غافل از آنکه مردم عاشق مى‏شوند تا خویشتن را به فراموشى بسپارند.»
«عشق و محبت، یک قانون است و باید همواره به آن توجه شود، اما عشقى که تحت نظارت عقل و اراده باشد.»
«یک فرد شریف وقتى به مرتبه‏اى برسد که عاشق خویش گردد، دیگران را هم دوست خواهد داشت و در پى آن، عشق او از جنس الهى مى‏شود.»
«عشق مرد از زندگى او جداست، در حالى که عشق زن در تمام وجود اوست.»
«عشق یک تنفس آسمانى از هواى بهشت است.»
«عشق مأمور تن است و دوست داشتن پیغمبر روح.»
«به خاطر عشق است که خدا را حس مى‏کنم و او را مى‏پرستم و حیات و هستى خود را تقدیمش مى‏کنم.»
«... و عشق رهگذر کوچه‏هاى باران است.»