نیم نگاهی به ضوابط پوشش در دانشگاه‌ها/دانشگاه تکنولوژی نانیانگ(آمریکا)


*Nonyang Technological Univercity

ضوابط پوشش دانش­جویان

یادآوری می­نماییم برای حفظ تصویر مناسبی از دانشگاه، باید به گونه­ای رفتار کنید که نمایان­گر دانش­جویانی آراسته و نمونه باشید.

در هنگام کنفرانس، سخن­رانی­های علمی، کلاس­های فوق العاده و فشرده (اجباری)، آزمایشگاه­ها، کارگاه­ها، در محوطه­ی کتاب­خانه و امور اداری (دفاتر)، دانش­جویان اجازه­ی پوشیدن موارد ذیل را ندارند:

-        کلیه­ی دانش­جویان باید در تمام اوقات از روی صورت - بدون پوشش - قابل شناسایی باشند؛ استفاده از هر گونه پوشش از قبیل کلاه محافظ موتورسوار، ماسک یا پوشیه که مانع از شناسایی فرد می­شود مجاز نیست.

-        در خصوص پوشش مناسب آزمایشگاه­ها و کارگاه­های گوناگون به دلایل امنیتی و حفاظتی، دانش­جویان موظف به رعایت و پیروی از جزوه­ی راهنمایی که توسط دانش­کده­ی آن­ها منتشر شده است، هستند.

-        تی­شرت­های بدون آستین، شلوارک، لباس­هایی که جملات یا لغاتی تحریک­آمیز دارند، لباس­های باز یا دامن­های کوتاه.

-        دم­پایی و صندل­های بنددار بدون پاشنه.

دانشگاه با دانش­جویان خاطی برخورد جدی خواهد کرد.

*برای اطلاع بیشتر رجوع شود به سایت:

www.ntu.sg

 

 

دانشگاه ایالتی آلبانی* (آلبانی)

Aibany State University

پوشش برای موفقیت

در دانشگاه آلبانی، دانش­جویان ترغیب می­شوند تا در محوطه­ی دانشگاه، لباس غیر­رسمی بپوشند اما در زمان روی­دادهای خاص، مدل لباس، نیمه­رسمی و یا رسمی است. در هر حال دانشگاه انتظار دارد دانش­جویان همواره متناسب با شرایطی که در آن قرار دارند لباس بپوشند.

سالن غذاخوری:

مقررات لباس استاندارد برای خوردن غذا در طول هفته از فرم غیررسمی تا لباس کار است. اکثر دانش­جویان ترم­های بالا در طول هفته لباس کار می­پوشند اما لازم است که برای شام­های یک­شنبه­شب­ها، دانش­جویان لباس کلیسا بپوشند. برای مثال مردان نمی­توانند بدون کت، شلوار و کراوات وارد ساختمان شوند. دانش­جویان دختر مجاز به پوشیدن شلوارک در سالن­های غذاخوری نیستند.

برای اطلاع بیشتر رجوع شود به سایت:

www.asurams.edu