خانه و خانه داری/بالابردن هوش در کودکان

نویسنده


 

عواملی که به افزایش هوش در کودکان کمک می­کند عبارتند از:

تغذیه: تغذیه یکی از عوامل بسیار مهم در امر ارتقا و رشد مغز است. غذای کودک باید شامل همه­ی گروه­های غذایی به­ویژه اسیدهای چرب باشد.

محدود نمودن زمان تماشای تلویزیون: اختصاص زمان مشخص برای دیدن برنامه­های مناسب سن کودک.

بازی کردن: زمانی که شما با کودک­تان بازی می­کنید، به او احساس عشق، همکاری و ارتباط نزدیک را یاد می­دهید. عشقی که بین شما و فرزند دل­بندتان به وجود می­آید، موجب تشویق ذهن او به بالا بردن مهارت­های شناختی و سلامت مغزی می­شود.

ورزش کردن: در اثر انجام  حرکات ورزشی، ضربان قلب تند و جریان خون، شدت می­یابد و خون بهتر و سریع­تر به مغز می­رسد. با افزایش سرعت خون، مواد غذایی نیز زودتر به مغز می­رسد.

خواندن کتاب: خواندن کتاب برای کودک بسیار کمک­کننده است. زیرا ارتباط کلامی او را توسعه می­بخشد و او بعدها می­تواند با دیگران به­راحتی ارتباط برقرار نموده، دوستان زیادی پیدا کند.

تشویق: یکی دیگر از شیوه­های مفید برای پرورش هوش است و از طرفی موجب بالا رفتن اعتماد به نفس کودک در سال­های بعد نیز می­شود.

شعر: یادگیری شعر و یا گوش کردن به موسیقی می­تواند حافظه، انگیزه، توجه و یادگیری کودک را افزایش دهد. نواختن یکی از آلات موسیقی می­تواند در آینده بر روی پیش­رفت کودک در ریاضیات بسیار موثر باشد.

منبع: health