خانه و خانه داری/چگونه قلب خود را سالم نگه داریم

نویسنده


قلب سالم

آمارها موید آن هستند که شایع­ترین بیماری­های جهان ناراحتی­های قلبی و عروقی هستند. اگر تا 100 سال پیش این بیماری­ها بسیار نادر بودند، در حال حاضر تعداد زیادی از مردم دنیا با این مشکلات دست و پنجه نرم می­کنند.

آیا می­دانید برای حفظ قلب سالم چه باید کرد؟

تابستان گرم

بیماری­های قلب و عروق اغلب اوقات در طول دوره­ی گرم سال وخیم­تر می­شوند. علاوه بر این، رعد و برق، باد، افت فشار، گرما و تغییرات آب و هوایی نیز به تشدید شدن این ناراحتی­ها کمک می-کنند. بلایای طبیعی، برای کسانی که دچار این گونه مشکلات هستند، خطرناک­اند.

اگر شما جزء مردمی هستید که از ناراحتی­های قلب و عروق رنج می­برید، باید چند قانون ساده را، که به شما کمک خواهد کرد از قلب خود محافظت کنید، رعایت نمایید.

قوانین غذا خوردن

بعد از سن معینی ممکن است کلسترول بدن افراد بالا برود که این امر تاثیر منفی بر روی عروق خونی خواهد گذاشت. و بیشتر در فصل تابستان رخ می­دهد. با رعایت رژیم غذایی که در آن، سبزی­ها، میوه­های تابستانی، انواع توت­ها و ... که بسیاری از آن­ها در اطراف شما وجود دارد، سطح کلسترول خون خود را کاهش دهید.

اگر سبزی­ها و میوه­های خوب برای رفع گرسنگی شما کافی نیستند، می­توانید از گوشت آب­پز و یا ماهی استفاده کنید.

فراموش نکنید محصولاتی مانند سوسیس و کالباس نه تنها مفید نیستند بلکه باعث آسیب رساندن به قلب شما هم می­شوند.

 

قوانین حرکت

قلب و کل سیستم قلبی – عروقی شما نیاز به حرکت و تحرک دارند. بهترین راه برای انجام آن، این است که در خارج از منزل پیاده­روی کنید. این فرآیند، قلب شما را بیشتر فعال کرده، مقدار زیادی اکسیژن - که برایش مفید است - دریافت می­کند.

قوانین وزن

وزن زیاد، ناراحتی­های قلبی و فشار خون را افزایش می­دهد. برای داشتن قلب سالم باید وزن خود را کم کنید اما سعی نکنید در مدت زمان کوتاهی وزن خود را کم کنید بلکه آن را به آرامی و تحت نظر پزشک انجام دهید تا تاثیر منفی بر روی قلب شما نداشته باشد.

عادات بد

عادت­های بد مانند سیگار کشیدن، برای قلب شما بسیار خطرناک هستند. اگر می­خواهید قلب سالمی داشته باشید، در اسرع وقت عادت­های بد خود را ترک کنید.

قوانین استراحت

استرس و افسردگی تاثیر بدی بر روی قلب می­گذارند. از هر فرصتی برای رفتن به تعطیلات و استراحتِ خوب، استفاده کنید و نگذارید افسردگی و استرس باعث گوشه­گیری و انزوای شما شود.

بسیاری از عادت­های بد خود را ترک کنید و بیش از بیش از انواع ویتامین­ها استفاده کنید؛ همه­ی این­ها فرمول خوبی برای داشتن یک قلب سالم هستند.

منبع :

Roman  Soluk

optimisticlifestyle