کفشِ پا، قلب دوم

نویسنده


آیا می­دانید کفش پاشنه­بلند برای سلامتی زنان مضر است؟

بسیاری از ما به­ندرت خانمی را سراغ داریم که حداقل یک جفت کفش پاشنه­بلند در کمد خود نداشته باشد.

بدیهی است که کفش پاشنه­بلند گاهی مزایایی دارد، از جمله: بلند نشان دادن قد افراد، مناسب بودن هر نوع لباسی و شاید جذابیت بیشتر هنگام پیاده­روی.

اما آیا می­دانید که با این کار سلامت خود را، فدای زیبایی می­کنید؟

با توجه به آمارهای موجود، حدود یک­سوم از زنان دنیا، از عواقب ناخوشایند پوشیدن کفش پاشنه­بلند رنج می­برند، که این مشکل همواره در حال رشد است.

زنان در کفش پاشنه­بلند جذاب به نظر می­رسند اما آیا با آن همیشه راحت قدم می­زنند؟

پاسخ این است که: قطعا نه.

بیشتر خانم­ها بعد از یک مهمانی چند ساعته، - که در آن کفش پاشنه بلند پوشیده­اند - از درد پا شکایت می­کنند. این درحالی است که هنگام انتخاب و خرید کفش حتی در طول راه رفتن کوتاه­مدت با آن، هیچ شکایتی ندارند.

البته مشکل تنها در پاها نیست، بلکه استفاده از کفش پاشنه­بلند، تاثیرات منفی دیگری نیز دارد، اگر شما به مدت طولانی با آن قدم بزنید، احتمال ابتلا به درد مداوم کمر و سیاتیک وجود دارد. اما شاید بیشترین عواقب ناخوشایند پوشیدن کفش پاشنه­بلند رشد و تغییر شکل مفاصل باشد که بسیار دردناک است.

به غیر از کفش پاشنه بلند، چگونه و چه نوع کفشی بپوشید که سالم بمانید؟

*کفش­هایی انتخاب کنید که پاشنه­ی آن علاوه بر این که ضخامت داشته باشد، کمتر از سه اینچ باشد.

*چند بار در روز کفش­های خود را عوض کنید و دائما یک جفت کفش را نپوشید.

* در محل کار، کفش راحت بپوشید؛ با این کار فشار عصبی ناشی از پوشیدن کفش را کم کنید.

* متاسفانه در حال حاضر بسیاری از دختران در سنین کودکی اقدام به پوشیدن کفش پاشنه­بلند می­نمایند، بدون هیچ گونه تذکری از سوی والدین آن­ها! این بسیار بد است زیرا استخوان­بندی نوجوانان تا سن 20 سالگی شکل می­گیرد. در این هنگام دچار مشکلاتی خواهند شد که التیام این ناراحتی­ها عملا غیر ممکن است.

*کفش مناسب انتخاب کنید؛ نه خیلی تنگ و نه بیش از اندازه بزرگ زیرا این موارد حتی بدون داشتن پاشنه­ی بلند، باعث ایجاد بیماری های مختلفی می­شوند.

*اگر می­خواهید با کفش پاشنه­بلند به میهمانی بروید یا به ورزش «ایروبیک» بپردازید توصیه      می­شود، قبل از آن، کمی در آپارتمان و یا در پیاده­رو با آن قدم بزنید، برای این که پای شما به این وضعیت عادت کرده، پس از مهمانی و یا ورزش دچار شوک بزرگ نشود.

منبع:

Romansoluk

optimisticlifestyle