مواد غذایی که از سرطان سینه جلوگیری می‌کنند


 

? چای سبز

 پادشاه تمام نوشیدنی‌های گرم است. چای سبز حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است و اعتقاد بر این است که خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد. تحقیقات دانشگاه‌های مختلف آمریکا نشان داده که چای سبز در جلوگیری از سرطان سینه در مراحل اولیه‌ی رشد و پیش‌رفت، نقش و تأثیر ‌بسزایی دارد.

? هویج

 هویج مانند یک آفت‌کش طبیعی عمل می‌کند و باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه می‌شود. زنانی که روزانه یک عدد هویج مصرف می‌کنند 5 تا 8 بار کمتر به این سرطان مبتلا می-شوند.

? سیب

 مصرف منظم سیب خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می-دهد. در نیوزلند، یک نوع سیب جدید به عمل آورده‌اند که در پیش‌گیری از سرطان بسیار موثر است، و از رشد یک ماده‌ی شیمیایی سرطان‌زا به نام آنتوسیانین جلوگیری می‌کند.

 هر سیب به‌اندازه‌ی 3 قرص ویتامین C 500 میلی گرم، آنتی اکسیدان وجود دارد؛ این درحالی است که طعم سیب بسیار بهتر از قرص است.

? زغال‌اخته

فواید و خواص بسیار زیادی در زغال‌اخته وجود دارد. این میوه حاوی آنتی اکسیدان‌های طبیعی است که مانع از بروز سرطان سینه شده، روند روبه‌رشد سلول‌های خطرناک - که عوامل بروز سرطان هستند - را کند می‌کند. زغال اخته سرطان را درمان نمی‌کند بلکه در پیش‌گیری از آن موثر است؛ پس مصرف روزانه یک فنجان زغال اخته برای سلامت شما مفید خواهد بود.

? پیاز

پیاز حاوی مقدار زیادی فلاونوئیدها – آنتی‌اکسیدان‌ها است که رادیکال‌های آزاد مضر را نابود می‌کند.

? کلم

 اعتقاد بر این است که کلم خطر ابتلا به سرطان کولورکتال و سرطان سینه را کاهش می‌دهد. با توجه به مطالب منتشر شده در مجله‌ی گات ( Gut) کلم حاوی فولات است و وجود مقدار کمی از این ماده در بدن مانع از رشد سرطان سینه می-شود.

? گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی سرشار از ماده‌ای به نام لیکوپن (نوعی از آنتی اکسیدان‌ها) است. این ماده خطر ابتلا به سرطان‌های سینه، رحم، ریه، مثانه، روده‌ی بزرگ و سرطان پروستات را کاهش می‌دهد و اثر رادیکال‌های آزاد - که برای سلول‌های بدن مضر هستند - را خنثی می‌کند. مقدار لیکوپن موجود در رب گوجه‌فرنگی 5 برابر بیشتر از مقدار لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی خام است. زیرا هنگام پخت، مقدار لیکوپن بیشتری از سلول‌های گیاه آزاد می‌شود. مقدار لیکوپن در قرمزترین گونه‌های گوجه-فرنگی به 50 میلی‌گرم در هر کیلوگرم می‌رسد.

? کلم بروکلی

 کلم بروکلی سرشار از سولفورانان است. دانشمندان معتقدند که این ماده، سلول‌های معینی از سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کنند. به این ترتیب سیستم ایمنی بدن، بهتر با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده، عوامل بروز سرطان را نابود می‌کند.

? فلفل قرمز (چیلی)

 امروزه فلفل چیلی برای اکثر سلیقه‌ها شناخته شده است. کپسایسیم موجود در فلفل چیلی که طعم تند و تیز آن مربوط به این ترکیب شیمیایی است، باعث مرگ سلول‌های سرطانی و جلوگیری از گسترش آن می‌شود. همچنین این ماده سرشار از ویتامین C است. اما هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد مقدار توصیه‌شده برای مصرف فلفل چیلی وجود ندارد.

منبع:  

Roman Soluk  Oplife