شانس را به در خانه تان بخوانید

نویسنده




 آیا تا به حال شده، پیش خودتان تصور کنید که چرا برخی افراد خوش شانس‌تر از شما  هستند؟

با بهره‌گیری از مثبت‌اندیشی، زندگی‌تان را زیر و رو کنید و به اهداف و رویاهای‌تان دست یابید؛ بدون این که نیازی به ابزار خاص داشته باشید.

  سر نخ طلایی را پیدا کنید

این موضوع که بعضی افراد خوش‌شانس‌تر از بقیه هستند، غیر قابل اجتناب است، ولی آیا فقط باید منتظر شویم تا شانس در خانه‌مان را بزند و آن را در دست بگیریم؟ ما در شرایط حاد و منفی می‌توانیم به دنبال سر نخ طلایی باشیم. اگر شما روی جنبه‌های منفی تمرکز کنید، تنها سرپوشی روی راه حل می‌گذارید. بنابر این در همه‌ی شرایط عادت کنید تا تفکری مثبت داشته باشید. در آن صورت راحت‌تر به نتیجه رسیده، اوضاع را تحت اختیار قرار می‌دهید. افکارتان را تغییر دهید تا شانس به سراغ‌تان بیاید.

 به دنبال فرصت‌های جدید باشید

فرصت‌های مناسب به‌ندرت خود به سراغ‌تان می‌آیند. اگر چنین شود که ایده‌ال است ولی موقعیت‌ها به‌طور اتفاقی کمتر پیش می‌آیند. از هر ده مورد، نه مورد، به این دلیل به وقوع می‌پیوندد که خودمان چنین خواستیم. پس چرا انجام کارهایـی خطرناک و ناخواسـته را افزایش می‌دهیم؟ در ابتدا ریسک کوچکی بپذیرید اگر نتیجه داد، آن را گسترش دهید. شما در هر لحظه باید گوش‌به‌زنگ موقعیت‌های مناسب - چه در محل کار یا چه در زندگی اجتماعی‌تان -باشید. گوش و چشم‌تان را باز کنید و حواس‌تان به اطراف باشد تا چیزی را از دست ندهید.

نگرانی‌های‌تان را کم کنید

  وسواس‌های شخصی، ما را از انجام برخی کارها  در زندگی روزمره، باز می‌دارد. از خودتان بپرسید: «بدترین چیز چه می‌تواند باشد؟» اجازه ندهید نگرانی-های‌تان بر شما غلبه کنند. مغز شما بسیار قدرتمند و قوی است ولی نگرانی تنها رفتاری است که آن را فراگرفته‌اید! برخی اوقات که در شرایط تنش‌زا قرار می‌گیرید نگرانی و داشتن تنش، برای باز کردن راه زندگی لازم و ضروری است. کنار نشستن و نظاره‌کردن جهان از دور کار بدی نیست ولی هر قدر چشم‌های‌تان را باز کنید و از فرصت‌های جدید استفاده کنید همان قدر شانس جذب خوش‌بختی را به سوی خود افزایش می‌دهید.

 به ندای باطن گوش کنید

افرادی که در مورد کارها سریع تصمیم‌گیری می‌کنند، به‌طور فطری این کار را انجام می‌دهند. تا به حال چند بار پیش آمده که کاری را خلاف آن چه در درون‌تان به شما الهام شده انجام داده‌اید و نتیجه‌ی مطلوب نداشته است؟! پس به ندای باطن گوش فرا داده، به او اطمینان کنید.

چگونه می‌توان حس ششم قوی داشت؟ برای این کار دقایقی را در اختیار خودتان باشید. در حمام با آرامش در وان دراز بکشید یا برای  پیاده‌روی به محلی ساکت و زیبا در دامان طبیعت بروید. در فاصله‌ی زمانی که با خودتان (به دور از مشغله و هیاهو) تنها هستید، بهتر می‌توانید فکر کنید و افکارتان شفاف‌تر از قبل می‌شوند. بار بعد که می‌خواهید تصمیمی بگیرید، دقیقاً می‌دانید که چگونه به آن فکر کنید و آن را به‌خوبی انجام دهید.

یاد بگیرید که چگونه با شانس بد مقابله کنید

راهی که برای مقابله با بدشانسی در پیش می‌گیریم با نحوه‌ی دیدگاه ما در زندگی ارتباط تنگاتنگی دارد. یک فرد منفی همه چیز را در شرایط مختلف بد می‌بیند. چنین اندیشه‌ای همیشه جلوی پیش‌رفت را می-گیرد. سعی کنید در همه‌ی شرایط - چه خوب و چه بد - نسبت به مسایل، دیدگاه مثبت داشته باشید. وقتی روی موردی که باعث به وجود آمدن آن شرایط شده، تمرکز می‌کنید، افکار خود را به انحراف می‌کشانید. البته در همه‌ی شرایط، مثبت‌اندیشی کاری بس دشوار است ولی تمرکز روی شادی و داشتن دیدگاه باز و شفاف، امکان دست‌رسی به شانسی را که از دست داده‌اید افزایش می-دهد.

منبع : مجله Success