اشتباهات خانم ها در میان سالی

نویسنده




اجازه بدهید صادق باشیم و خودمان را گول نزنیم! بالا رفتن سن بااسترس و تنش زیادی همراه است.

آیا لباس های مورد علاقه‌ی شما در گذشته، اشتباه به نظرتان می‌آید؟ آیا آرایشی که در سن نوزده سالگی انجام می‌دادید به نظرتان احمقانه بوده است؟

بخشی از مشکل این است که بالا رفتن سن نیازمند تغییر و تحول است، اما بسیاری از زنان دوست ندارند وارد دوره‌ی میان‌سالی شده - از نظر خودشان - مجبور شوند کفش و لباس‌های کسل‌کننده به تن کنند.

در این‌جا، این اشتباهات را  بر شمرده و روش‌های اجتناب از آن‌ها را ذکر می‌کنیم:

? درک نمی‌کنید که نیاز به تغییر دارید:

o بزرگ‌ترین اشتباهی که زنان مرتکب می‌شوند این است که همان پیرایش مو و آرایش صورت و لباس دوران جوانی را استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید دوران میانسالی  شما همراه با آرامش و احترام باشد، لازم است کمی تغییر کنید.

«باربارا گافرمن» نویسنده‌ی کتاب «بهترین چیزها بعد از 50 سالگی»  می‌گوید: «بسیاری از خانم‌ها همان کارهایی را که برای چندین دهه از آن استفاده می-کردند، باز انجام می‌دهند؛ که برای زن بالای 50 سال جذاب و جالب نیست». گاهی نمی‌دانید که اشتباه می-کنید، به همین علت باید قبل از این که مرتکب این اشتباهات شوید درک کنید که این عمل یک اشتباه است.

? وقت کافی برای انتخاب لباس خود صرف نمی‌کنید:

o روزهای گذشته را به یاد می‌آورید که لباس‌های زیبای دو تکه‌ی خود را از کشوی میز بیرون می‌آوردید و به تن کرده، بسیار جذاب می‌شدید. متاسفانه آن روزها تمام شده‌اند، اما در دوران میان‌سالی بایستی وقت بیشتری صرف انتخاب لباس کنید و لباس‌های خوش‌دوخت و سنگین‌تر انتخاب کنید که به نظر جذاب بیایید.

? خودتان را با 20 سالگی‌تان مقایسه می‌کنید:

o آیا تاکنون برای‌تان پیش آمده که فرزندتان از شما بپرسد آن خانم زیبا در آلبوم عکس شما چه کسی است؟! نگران نباشید فقط شما نیستید که در جوانی زیبا و شاداب بوده‌اید. تعداد کمی از مردم دنیا در سن میان-سالی به اندازه‌ی جوانی زیبا هستند. اشکالی ندارد که گاهی به دوران جوانی خود فکر کنید اما این موضوع نباید باعث افسردگی شما شود. باید تا جایی که می-توانید خوب و سالم همچون چند دهه‌ی قبل به نظر برسید.

? از ورزش کردن غفلت می‌کنید:

o وقتی سن‌تان بالا می‌رود وسوسه می‌شوید که ورزش کردن را کنار بگذارید، اما علی‌رغم تمام دردهای میان‌سالی از جمله زانو درد و کمر دردهای رایج، نباید ورزش کردن را قطع کنید. ورزش می‌تواند دردهای شما را تسکین دهد و باعث  شود که با افزایش سن، مشکلات جسمی کمتری مانند: اضافه وزن، دیابت، بیماری‌های قلبی و آلزایمر داشته باشید.

اگر نمی‌توانید یک ماراتن بزرگ را رهبری کنید اما ورزش‌هایی مثل شنا و یوگا و یا حتی پیاده‌روی ساده  برای‌تان بسیار مهم خواهد بود.

? به اندازه‌ی کافی نمی‌خوابید:

o آن زمان‌هایی که می‌توانستید تا دیر وقت بیدار بمانید و صبح با صورتی شاداب از خواب بیدار شوید تمام شده‌اند. واقعیت این است که گاهی حتی با وجود این‌ که در طی شبانه‌روز خواب کافی داشته‌اید اما صبح با صورتی خسته از خواب برمی‌خیزید. به‌دلیل مسئولیت‌های زندگی مانند: نگه‌داری از فرزندان و کارهای خانه، وسوسه می‌شوید که شب کمی دیرتر به رخت‌خواب خود بروید، اما این کار صحیح نیست. بایستی این عمل را در خود تغییر دهید و در استراحت خود کوتاهی نکنید. کم‌خوابی علاوه بر این که احتمال ابتلا به دیابت و مشکلات جسمی دیگر را افزایش می‌دهد، بر روی صورت شما تأثیر گذاشته، شده و مسن‌تر به نظر می‌آیید.

? به دندان‌های‌تان رسیدگی نمی‌کنید:

o ممکن است در این سن تمام حواس‌تان به چین و چروک پوست‌تان یا کم‌پشتی موهای سرتان باشد، اما لبخند زدن جلوی آینه را فراموش نکنید. یکی از عللی که باعث می-شود پیرتر به نظر برسید، زردی دندان‌های‌تان است. اما فقط ظاهر دندان‌ها نیست که اهمیت دارد، سلامت دندان، با سلامت عمومی بدن ارتباط دارد. بیماری لثه که با بالا رفتن سن متداول می شود احتمال ابتلا به بیماری-های قلبی را افزایش می‌دهد. بنابراین به‌طور منظم به دندان‌پزشک خود مراجعه نمایید.

? بیش از اندازه از راه‌کارهای ضدپیری استفاده می‌کنید:

o این یک اشتباه مشترک بین افراد مشهور و زنان عادی است که هر دو گروه مرتکب می‌شوند. هیچ کس چین‌های صورت را دوست ندارد، اما یک چهره‌ی یخی بوتاکس‌خورده و لب‌های پروتزشده هم اصلاً صورت را زیبا و جذاب نمی-کند. محصولات پوستی مناسب مانند آن‌هایی که حاوی «رتینول» هستند می‌توانند به محو کردن چین و چروک صورت کمک کنند. اما اگر اثری نداشت می‌توانید با پزشک متخصص مشورت کنید و انواع دیگر این محصولات را استفاده نمایید. اما سعی نکنید مانند روزگار جوانی-تان به نظر برسید. خانم گافرمن می‌گوید: «این که اصلاً چین و چروک نداشته باشید غیرواقعی و غیرطبیعی است.»

? تصور می‌کنید قوانینی برای موها وجود دارد:

o آیا فکر می‌کنید موهای شما در سن 50 سالگی بایستی کوتاه و یا  بالای  سرشانه باشد یا خیر؟ نه هیچ قانونی برای مدل موی زنان میان‌سال وجود ندارد. خانم گافرمن می‌گوید: «همه چیز به قد، شکل صورت یا سبک زندگی شما بستگی دارد.» واقعیت این است که وقتی سن-تان بالا می‌رود رنگ موهای‌تان خاکستری و نازک شده، کم-پشت‌تر می‌شود و بافت موهای‌تان نیز زبر و درشت‌تر می-گردد پس مدل مویی انتخاب کنید که به صورت شما بیاید.

? آرایش غلیظ می‌کنید:

o رنگ‌ها و ترکیباتی که سال‌ها برای آرایش استفاده می-کردید دیگر به درد پوست‌تان نمی‌خورد. آرایش غلیظ و استفاده‌ی زیاد از کرم پودر برای پوشاندن چین و چروک و لک‌های صورت‌تان، و نه تنها سن شما را کم نشان نمی-دهد، بلکه شما را پیرتر نشان می‌دهد.

برای داشتن صورتی طبیعی‌تر، از آینه‌های بزرگ‌نما استفاده کنید و مواد آرایشی سبک‌تری انتخاب نمایید. آرایش غلیظ در این سن را فراموش کنید و یادتان باشد مواد آرایشی از شش ماه تا یک سال اعتبار دارند.

         منبع :                Ashley Macha 

Health.com