5 ماده غذایی قدرتمند برای پیشگیری از سرطان پروستات

نویسنده





پنج ماده‌ی غذایی که در این مقاله می‌آوریم، جزء مواد غذایی سالمی هستند که به کاهش سرطان پروستات در مردان کمک می-کنند. امروزه تاثیر رژیم غذایی در درمان بیماری‌ها را نمی-توان ندیده گرفت. با توجه به این ‌که این سرطان یکی از متداول‌ترین سرطان‌هاست، هر ساله تعداد زیادی از افراد به علت این بیماری جان خود را از دست می‌دهند. در این مقاله تصمیم داریم مواد غذایی ضد سرطان پروستات را برای‌تان بنویسیم تا از این طریق به سلامتی شما کمک کرده باشیم.

  لوبیا:

• که دارای انواع و اقسام مختلفی است از جمله لوبیا چشم بلبلی، قرمز، چیتی و لوبیاهای خال خالی و ... که سرشار از «فیبر» و «آنتی آکسیدان» است. لوبیا برای مقابله با انواع سرطان بسیار موثر است پس می‌توانید آن را به خورشت، سوپ، سالاد یا حتی به «سس پاستا»ی خود اضافه کنید.

  گوجه‌فرنگی:

? مصرف گوجه‌فرنگی و سایر مواد غذایی که سرشار از «لیکوپن» هستند مانند هندوانه، گریپ‌فروت صورتی و .. به کاهش خطر سرطان  پروستات کمک زیادی می‌کنند. مطالعات انجام‌شده در «دانشگاه هاروارد» نشان می‌دهد مردانی که از غذاهای غنی از لیکوپن استفاده می‌کنند یک سوم کمتر از سایرین مبتلا به سرطان می‌شوند.

  کلم بروکلی:

? کلم بروکلی و دیگر سبزی‌جات از خانواده‌ی کلم‌ها مانند گل کلم، کلم و... بروکسل سرشار از یک ماده‌ی ضدسرطان بنام «سولفورافان» هستند که مانند آنتی اکسیدان عمل می‌کنند و می‌توانند آنزیم‌های سم‌زدا تولید کنند. کلم بروکلیِ بخارپزشده، به همراه  برخی مواد مانند سیر کبابی و آب لیمو، برای مبارزه با سرطان بسیار مفید هستند.

  سیب‌زمینی:

? سیب‌زمینی شیرین، ماده‌ی غذایی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ (A) است. این محصول در جلوگیری از سرطان موثر بوده، به سیستم ایمنی بدن در مقابل سرطان کمک می‌کند. سعی کنید سیب-زمینی را به صورت پخته مصرف کرده، از نوع سرخ-شده‌ی آن کمتر استفاده کنید.

  سویا :

? سویا گیاهی است که به صورت‌های شیر سویا، آرد سویا، دانه‌ی سویا، سس سویا و روغن سویا مصرف می-شود. مصرف این ماده یکی از بهترین راه‌های افزایش نیروی دفاعی سلول‌های بدن در مقابل بیماری است. یکی از ترکیبات موجود در سویا «جنستئین» نام دارد؛ این ماده‌ی بی‌نظیر قادر است سرطان‌ پروستات را مهار نماید.

 

          منبع:

          Healthy News