رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنید

نویسنده


کارشناس ‌ارشد مدیریت

 

هر سال اهداف جدیدی را برای خودتان تنظیم کنید. ‌پس از همین امروز اهدافی را خود برنامه‌ریزی کنید. امسال می‌تواند برای شما سال متفاوتی باشد؛ اگر تنها دو یا سه روش از این لیست را انتخاب کنید.

نوشتن اهداف: ممکن است بگویید که آن‌ها را در ذهن خود مرور می‌کنید؛ اما حقیقت این است که نوشتن اهداف به شما نیروی مضاعفی می‌بخشد و شما روش روشنی از آن‌چه که می‌خواهید را، خواهید داشت. بعد از نهایی شدن آن‌ها، طبق یک قانون ساده‌ی فیزیکی، این کار به مغز شما در برنامه‌ریزی بهتر در راه رسیدن به اهداف‌تان کمک خواهد کرد.

پیدا کردن یک جایگزین: همیشه یک راه برای شکستن یک عادت وجود دارد. برای این کار باید، عادت خود را با یک موضوع دیگر جایگزین یا ترکیب کنید. به عنوان مثال همیشه به تلویزیون نگاه می‌کردید؛ حال بهتر است خانواده‌ی خود را جایگزین آن کنید و وقت خود را با آنان بگذرانید. به جای شکلات و آب‌نبات از میوه‌های تازه استفاده کنید. گاهی به جای برنامه‌های رادیویی به موسیقی‌های آرام و الهام‌بخش گوش کنید.

مشورت با دیگران: صحبت کردن در مورد اهداف و برنامه‌های خود، حتی اگر خیلی بزرگ و غیرممکن به نظر برسد، اجازه  می‌دهد تا دیگران در این راه، با ارائه‌ی منابع و اطلاعات مفید، تشویق و یاری‌تان کنند.

گام‌های آرام و آهسته بردارید: اگر حرکت به سمت هدف‌تان آرام و آهسته، و در عین حال مداوم و پیوسته باشد، شما را به اهداف‌تان می‌رساند. گام‌های کوچک موفقیت‌آمیز برداشتن، قدم‌های بزرگ‌تر را آسان خواهد کرد.

نگاه به برخی از موفقیت‌ها: گاهی کاری که شما می‌خواهید به آن دست یابید، دیگران انجام داده‌اند؛ پس می‌توانید توانمندی­ها و راه‌های رسیدن به هدف و مسیر راه آن‌ها را مطالعه کرده و رمز موفقیت آنان را پیدا کنید و موانع راه خود را برطرف و گام‌هایی به سوی هدف، حتی طی یک روز بردارید.

تصمیم‌گیری و عمل: موانع روانی و فکری ممکن است شما را از تصمیم‌گیری و اقدام باز دارد. یک لیست از دلایل‌تان برای انجام کار مورد نظر خود تهیه کنید و هر گاه دچار تردید شدید، با مراجعه به لیست کنترل اوضاع را در دست بگیرید.

تیم: اگر هدف شما قابل اشتراک‌گذاری نیست، می‌توانید دوستی برای موفقیت‌های خود پیدا کنید. ملاقات همیشگی و گرفتن نقطه‌نظرات وی حتی از طریق تلفن می‌تواند راه­گشای شما باشد.

موفقیت‌های خود را جشن بگیرید: هر زمان که کوچک‌ترین موفقیتی در راه هدف‌تان به دست آوردید و یا راه‌کارهایی مناسب برای اهداف و دستاوردهای خود پیدا کردید، آن را جشن بگیرید. جشن موفقیت شما را در رسیدن به  هدف متمرکز خواهد کرد.

 

منبع : magazine  success