با چروک دور چشم چه کنیم

نویسنده


درمان‌های خانگی بسیاری جهت رهایی از چروک پوست یا کاهش آن وجود دارد. از آن‌جایی که پوست دور چشم بسیار حساس است، قبل از استفاده از هر ماده، حتماً مقدار کمی از آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود امتحان کرده و بعد در صورت عدم بروز حساسیت، از آن استفاده کنید. موادی که به آن‌ها اشاره می‌شود در محو کردن یا جلوگیری از بروز چین و چروک دور چشم، تأثیر شگرفی دارند.

روغن دانه‌ی انگور: این روغن، مرطوب‌کننده‌ای مناسب جهت لایه‌های زیرین پوست بوده و در عین حال بسیار مغذّی است و جهت بهبود جای زخم نیز بسیار مؤثر است. این ماده‌ی طبیعی با چین و چروک مبارزه کرده و پوست را احیا می‌کند. روغن انگور، سرشار از آنتی‌اکسیدان است و نقش مهمی در بازگرداندن پوست به حالت اولیه دارد. به‌همین‌خاطر، تعداد زیادی از خانم‌ها از آن استفاده می‌کنند. اگر آب انگور یا روغن آن را روی پوست خشک بمالید، اثر مرطوب‌کنندگی بالایی داشته و در نتیجه از ایجاد چروک جلوگیری می‌کند. همان‌طور که می‌دانید پوست خشک آسیب‌پذیر است. ماساژ روزانه‌ی چروک‌های پوست با روغن انگور بسیار نتیجه‌بخش بوده و با ادامه دادن آن، پوست چروک نمی‌شود.

ویتامین E : ویتامین E می‌تواند از بروز چروک جلوگیری کرده و یا آن را کاهش دهد. مکمل ویتامین E حاوی آنتی‌اکسیدان بوده و چربی آن بسیار غلیظ است. بنابراین پوست خشک را مرطوب نگه می‌دارد. چروک‌های ریز را محو و از پوست در برابر بروز چین‌های جدید محافظت می‌کند. هر شب قبل از رفتن به رخت‌خواب یک کپسول ویتامین E را سوراخ کرده و روغن داخل کپسول را روی چروک‌ها بمالید. البته اگر در طول روز آب انگور، روغن هسته انگور و یا آناناس و در شب ویتامین E استفاده کنید، سریع‌تر به نتیجه می‌رسید.

روغن نارگیل: روغن نارگیل را روی چروک‌های پوست صورت بمالید؛ زیرا تأثیری معجزه‌آسا دارد.

آواکادو: آواکادو اثر خوبی روی محو کردن چروک‌ها دارد. بهتر است آن را له کرده و دور چشم روی چروک‌ها بگذارید تا باعث جوانی پوست گردد.

خیار: خیار یکی از میوه‌های بسیار خوب جهت از بین بردن چروک دور چشم و پوست است و اثر مرطوب کنندگی بالایی دارد. خیار را حلقه‌حلقه یا رنده کرده و روی مناطق مورد نظر قرار دهید.

آب پرتقال: آب پرتقال تازه برای از بین بردن چروک مؤثر است. پنبه را با آب پرتقال آغشته کرده و آن را به مدت ده دقیقه روی پوست بگذارید. این کار را صبح و شب انجام دهید. بعد از گذشت چند هفته تغییرات فاحشی در پوست شما نمایان می‌شود.

روغن کرچک: روغن کرچک یکی از قدیمی‌ترین روغن‌های ضدچروک است که چروک‌های دور چشم را از بین می‌برد. شب‌ها پس از پاک کردن پوست می‌توانید روغن کرچک را دور چشم بمالید. این کار را یک تا دو بار در هفته انجام دهید تا چروک‌ها محو شوند.

منبع:

مجله/ Feb2013 Health