چگونه از چربی‌های بدن رها شویم؟

نویسنده


«کیم لیون» برنامه‌ای ده روزه برای از دست دادن وزن دارد. طرح ده روزه‌ی او شامل چهار مرحله است و هر کس می‌تواند آن را انجام دهد تا سوخت و ساز بدنش به حد مطلوبی برسد.

مرحله‌ی اول (از بین بردن چربی): برای پاک‌سازی بدن، چند عنصر به همراه آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. گریپ فروت سرشار از ویتامین C است که برای سوزاندن چربی بسیار مفید است. نارنگی قند خون را تثبیت و ژن‌ها را برای سوزاندن چربی تحریک می‌کند. خیار به عنوان یک ماده‌ی ادرارآور طبیعی عمل می‌کند و نفخ را کم می‌کند؛ و در نهایت نعناع به شما احساس نشاط و طراوت می‌بخشد و باعث هضم بهتر غذا و آرامش معده می‌شود. هر روز صبح یک پارچ آب از این مواد برای سوزاندن چربی درست کنید و روزانه حداقل هشت لیوان، قبل از هر وعده‌ی غذایی به مدت ده روز میل کنید. مواد تشکیل دهنده این آب، شامل: یک برش گریپ فروت، یک عدد نارنگی، نصف خیار خرد شده، دو برگ نعناع، و یخ است.

مرحله‌ی دوم (انتخاب کربوهیدرات): برای از دست دادن سریع چربی، کربوهیدرات‌ها بسیار مفید هستند. هر روز از   سبزی‌جات سبز رنگ مانند: اسفناج، کلم بروکلی، لوبیاسبز، کاهو و کدو، که سرشار از فیبر، مواد معدنی و ویتامین هستند، استفاده کنید. به علاوه آن‌ها از افت انرژی بدن جلوگیری می‌کنند. در طی این ده روز سعی کنید از مواد غذایی مانند برنج، ماکارونی و نان استفاده نکنید.

کدو را در حرارت کم با روغن زیتون به مدت سه دقیقه به هم بزنید تا زمانی که کدو شفاف شود؛ سپس آن را با سس گوجه فرنگی میل کنید. نان ساندویچ خود را با برگ‌های کاهو عوض کنید و برش­های رنگارنگی از سبزیجات را در لای کاهو قرار دهید و میل کنید. گندم سبز بو داده هم سرشار از پروتئین ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد. این غذا را می‌توانید با برنج تعویض کرده و طی این ده روز استفاده کنید.

مرحله‌ی سوم (ادویه سوپر پروتئین): سه ماده‌ی غذایی شامل فلفل قرمز تند، زردچوبه و دانه‌ی خردل که جزء سبزی‌جات ترشی هستند و عطر و طعم فراوانی دارند را با هم ترکیب و غذاهای پروتئینی خود را با این مواد خوش‌مزه طعم‌دار کنید. پودر فلفل قرمز سرشار از کپسایسین است که یک ماده‌ی چربی سوز است و زردچوبه حاوی کورکومین که عامل رنگ زردچوبه و آنتی اکسیدانی قوی است و بافت چربی‌ها را سرکوب و از رشد آن جلوگیری می‌کند. دانه‌ی خردل به سوخت و ساز بدن سرعت بیش‌تری می‌دهد.

دو قاشق غذاخوری از این مواد را با هم مخلوط کنید؛ سپس آن‌ها را خوب ترکیب و برای طعم‌دار کردن مواد پروتئینی مانند ماهی، مرغ و گوشت قرمز به مقدار زیاد استفاده کنید، تا سوخت و ساز بدن‌تان افزایش یابد.

مرحله‌ی چهارم (اسنک لاغری): از گل کلم مانند ذرت بو داده استفاده کنید. گل کلم  بو داده طعم خوبی داشته و خوش‌مزه است. گل کلم به پاک‌سازی کبد شما کمک کرده و به کاهش وزن شما سرعت بیش‌تری می‌دهد. دو بار در روز آن هم بعدازظهر می‌توانید از آن استفاده کنید. دو شاخه گل کلم را با مخلوط فلفل، یک قاشق روغن زیتون و دانه‌های شاهدانه یا کنف، به مدت پانزده تا بیست دقیقه در فر با درجه حرارت 420 درجه فارنهایت بپزید. در صورت عدم دست‌رسی به فر، می‌توانید آن را درون قابلمه در بسته بدون خروج حرارت از آن استفاده کنید.

لیست مواد غذایی برای رژیم ده روزه عبارت‌اند از:

پروتئین‌ها: ماست، ماهی آزاد، میگو، جوجه، تخم مرغ، عدس، لوبیای سیاه و سفید.

کربوهیدرات‌ها (فیبرها): گل‌کلم، کدو، کلم بروکلی، فلفل دلمه، گوجه‌فرنگی، مارچوبه، نخودفرنگی، هویج، اسفناج، خیار، کرفس، پیاز، بادمجان، قارچ، کنگرفرنگی، سایر سبزی‌جات سبز.

کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای: بلغور جو دوسر، برنج قهوه‌ای.

میوه‌های تازه: سیب، نارنگی، هندوانه، زغال اخته، توت فرنگی، خربزه، تمشک، موز، گریپ فروت، لیمو، پرتقال.

چربی‌ها: روغن نارگیل، آجیل، روغن زیتون، آوکادو، زیتون.

متفرقه: شیر نارگیل، گیاهان و ادویه‌جات خشک و تازه، زنجبیل، دارچین، شیرین کننده‌های طبیعی.

 

منبع : doctor oz