شبیخون فرهنگی شما را هدف گرفته است!


 علی‌اصغر سلیمانی

کارشناس حسابداری

 

تهاجم فرهنگی و نوع پیش‌رفته‌تر و خطرناک‌تر آن، شبیخون فرهنگی، پی‌آمدی شوم، حربه‌ای نو و ابزاری جدید است که دشمنان از سال‌ها پیش برای به‌زانودرآوردن ایران از آن استفاده می‌کنند. در این روش، از تسلیحات نظامی مثل توپ، تانک و تفنگ خبری نیست و اجانب در این عرصه، تنها از تبلیغ‌های سوء و ضددینی برای از بین‌بردن و منحل‌کردن فرهنگ اصیل اسلامی بهره می‌جویند. این دشمن قسم‌خورده‌، درصدد است با ترفندهایی، فرهنگ شوم خود را جای‌گزین فرهنگ اصیل اسلامی جامعه‌ی ایران کند. در این سیستم جدید یورش فرهنگی، بیگانگان برای ازهم‌پاشیدن خانواده از ابزار و امکان‌هایی ساده و در دسترس، مانند موبایل و اینترنت برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می‌کنند.

این موبایل‌های کوچک!

تلفن همراه، ساده‌ترین، قابل دسترس‌ترین و گاه کم‌هزینه‌ترین وسیله‌ی ارتباطی است؛ اما اگر از همین ابزار ساده‌ی ارتباطی استفاده‌ی بهینه و درست نشود، به یکی از مهم‌ترین بلایا و آسیب‌های فرهنگی- اجتماعی جامعه بدل خواهد شد. روابط نامشروع دخترها و پسرها در جامعه بیان‌کننده‌ی چنین واقعیت تلخی‌ است؛ روابطی که با استفاده از همین موبایل‌ها ایجاد می‌شود و به سرعت در حال افزایش است. موبایل وسیله‌ای برای دوست‌یابی و ارتباط‌های پنهانی شده است. ایراد کار این‌جاست که همین ارتباط‌های پنهانی جنس‌های مخالف و رابطه‌های کلامی شیطانی، متأسفانه روابط جنسی را در پی داشته و به مشکل‌های روحی و روانی نسل جوان کشور می‌افزاید.

تلفن‌های همراه امروزی با مدرن‌ترین و پیش‌رفته‌ترین سیستم‌های موجود، اگر در راه درست از آن استفاده نشود، نقش یک پدیده‌ی خطرناک اجتماعی را بازی خواهد کرد؛ روی‌دادی که گذشته از مشکل‌های روحی و روانی شدید جامعه‌ی انسانی، متأسفانه نسل جوان کشور را به سوی تلخ‌ترین وضعیت و شدیدترین آسیب اجتماعی امروز، یعنی کاهش ازدواج و افزایش طلاق سوق خواهد داد؛ معضلی که امروزه آمار تأسف‌بار آن دغدغه‌ی بزرگ خانواده‌های ایرانی است! براساس گزارش منتشره‌ی دفتر اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور، در فاصله‌ی سال‌های 1384 تا 1391 میل به ازدواج در سنین بالا، در مردها بالای 35 سال و در زن‌ها بالای 30 سال، دوبرابر افزایش یافته است.

این هم از معایب همان دستگاه جمع‌وجور و کوچک، یعنی موبایل است که هر کجا می‌روی حرف و حدیثش نقل دهان مردم است. از دیگر جنبه‌های انحرافی تلفن‌های همراه، پی‌آمدهای منفی فراوانی است که کاربران آن‌ها از طریق بلوتوث منتقل می‌کنند. توزیع و انتشار تصاویر و فیلم‌های مستهجن و تجاوز به حریم خصوصی افراد از جمله‌ی این تبعات است.

با انتشار عکس‌ها، تصاویر و فیلم‌های مستهجن از طریق بلوتوث، انحراف‌های جنسی شدت‌یافته و به تَبَعِ آن پدیده‌ی خطرناک بلوغ زودرس جنسی، بزرگ‌ترین تهدید و آسیب فرهنگی- اجتماعی نسل امروز جامعه خواهد بود. در نتیجه با تکرار مشاهده‌‌ی این‌گونه تصاویر و فیلم‌ها و عادی‌شدن چنین برنامه‌هایی، متأسفانه بی‌میلی به جنس مخالف شدت یافته و بدون شک با ادامه‌ی چنین وضعی، بیش‌تر قریب به اتفاق جوان‌ها، قربانی یک عارضه‌ی وخیم و خانمان‌سوز روحی و روانی به نام خودارضایی خواهند شد! نمونه‌ی بارز دیگر اعتیاد به موبایل و پی‌آمد ارسال پیامک‌های مخرب آن، اصطلاحی است به نام اعتیاد موبایلی- افت تحصیلی. بی‌شک جذابیت و قابلیت‌های فراوان تلفن‌های همراه، کم‌کم اعتیاد به موبایل را افزایش داده و خیلی‌ها را تا پاسی از شب، پای همین دستگاه‌های کوچک نشانده و میخ‌کوب خواهد کرد و در نهایت این‌گونه دل‌مشغولی به موبایل به آسیبی جدی بدل شده و بیش‌تر دانش‌آموزان را از درس، مدرسه و تحصیل بازخواهد داشت. بعضی‌ها را نگو و نپرس! نمی‌دانید چه‌قدر حاشیه می‌روند و به خاکی می‌زنند و چه کارهای نادرست و غیرانسانی که با موبایل نمی‌کنند. این تیپ افراد منحرف، در استفاده از بلوتوث متأسفانه پای خود را از گلیم‌شان درازتر کرده و کار را به جاهای باریک‌تر می‌رسانند! این آدم‌های کمی تا قسمتی مریض، با استفاده از بلوتوث و با سرقت و انتشار اطلاعات شخصی دیگران، به همین‌سادگی وارد مرز شخصی هم‌نوعان خود شده و به حریم خصوصی آن‌ها تجاوز می‌کنند.

اینترنت در کمین شماست!

اینترنت که روی اخلاق و فرهنگ خانواده‌ها اثرگذار است، از دیگر ابزارهای بیگانگان برای پیاده‌کردن نقشه‌های شوم در قالب تهاجم فرهنگی است. این سیستم نیز اگر در راه درست خود استفاده نشود، پی‌آمدهای مخربی دارد و به عامل تهدیدکننده‌ی فرهنگ جامعه بدل خواهد شد. این پی‌آمدها عبارت‌اند از: سلطه‌ی فرهنگی، هرزه‌نگاری، اعتیاد به اینترنت و ابزار جاسوسی.

سلطه‌ی فرهنگی: اینترنت در واقع، مهم‌ترین ابزار اجانب برای سلطه‌ی فرهنگی است. کشورهای غربی، به‌ویژه آمریکا از طریق شبکه‌های اجتماعی، اتاق‌های گفت‌وگو و تبلیغ‌های تجاری که بیش‌‎تر حجم مطالب اینترنت به آن اختصاص دارد، سعی می‌کنند فرهنگ و سبک زندگی غربی را به مردم جهان، به‌ویژه مسلمانان معرفی کنند و در واقع، فرهنگ ضددینی را به مسلمانان جهان تحمیل می‌کنند. هدف این است که به‌مرور، عموم مسلمانان جهان، فرهنگ اجنبی و به‌اصطلاح فرهنگ آمریکایی را بپذیرند و جای‌گزین فرهنگ اصیل و بومی‌شان کنند. مقصود غرب، حاکم‌کردن یک فرهنگ، یک سبک زندگی، یک طرز فکر و یک مجموعه‌ی علایق در تمام کشورهای دنیا، به‌ویژه کشورهای اسلامی، برای سهولت در کنترل و سلطه‌ی همه‌جانبه بر آن‌هاست. همان چیزی که امروزه مصداق‌های آن را در جامعه‌ی خود مشاهده می‌کنیم. تغییر الگوی خواب و بیداری، تغییر ذائقه‌ها و میل بیش‌تر به فست‌فودها و غذاهای صنعتی، تغییر سبک پوشش، چه در زن‌ها و چه در مردها، تغییر روابط اجتماعی، سردشدن روابط خانوادگی و خویشاوندی، افزایش طلاق و آزادی روابط محرم و نامحرم و... نشانه‌های رسوخ فرهنگ بیگانه از راه‌های مختلف، از جمله ماهواره و اینترنت در جامعه است.

براساس یک آمار، دسترسی مردم کشورهای مختلف به اینترنت، در آمریکا و کانادا 63 درصد، اروپا 4/22 درصد و استرالیا، ژاپن و نیوزلند 4/6 درصد است؛ در حالی‌که در کشورهای آسیایی و آفریقایی تنها حدود 9/5 درصد است.

هرزه‌نگاری: به عقیده‌ی کارشناسان، هشتاد درصد پرسه‌زدن‌های اینترنتی در دنیا، از جمله در ایران در سایت‌های غیراخلاقی و دارای محتوای مستهجن است؛ این در حالی است که تنها حدود 9/5 درصد اینترنت به این مطالب اختصاص دارد. متأسفانه کاربران اینترنت به دو دلیل سهولت دست‌یابی به این مطالب و مخفی‌بودن و عدم شناسایی هویت افراد در محیط اینترنت، به سراغ آن 9/5 درصد رفته و به دیگر مطالب اینترنت، آن‌چنان توجهی نمی‌کنند.

اعتیاد به اینترنت: اعتیاد به اینترنت و استفاده‌ی منفی از آن، به دین و اخلاق ضربه زده و اخلاق‌مداری انسان‌ها را زیر سؤال می‌برد. این اعتیاد، بسیار خطرناک‌تر از اعتیاد به مواد مخدر بوده و برای کاربران آن نوعی اختلال و آسیب جدی است. عیب کار این‌جاست که این کاربران، متأسفانه صحنه‌ی رایانه را جذاب‌تر و شفاف‌تر از واقعیت‌های زندگی روزمره می‌بینند!

ابزار جاسوسی: تاکنون از خود سؤال کرده‌اید چرا مهم‌ترین سرویس‌های اینترنتی مانند: موتورهای جست‌وجو، پست الکترونیک، گفت‌وگوی آنلاین، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اشتراک فایل، به‌‌صورت کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؟ آیا این برنامه، ابزاری برای جاسوسی آمریکا نیست؟ پس می‌توان نتیجه گرفت سلام گرگ بی‌طمع نیست و بی‌دلیل نیست که بیگانگان و در رأس آن‌ها آمریکا، برای راه‌اندازی و اداره‌ی این سرویس‌های جاسوسی هزینه‌های سنگینی را متحمل شده‌اند. سایت خانه در شفاف‌سازی اطلاعات درباره‌ی غول اینترنتی گوگل (بزرگ‌ترین شرکت ارائه‌دهنده‌ی انواع خدمت‌های اینترنتی در دنیا) چنین می‌گوید: از زمانی که میلیون‌ها شرکت با دولت‌ها هم‌دست شدند، شرکت گوگل در صدر این دسته از شرکت‌ها قرار گرفت. این شرکت از سوی سازمان سیا پایه‌ریزی شده و در واقع، بازوی سازمان اطلاعات آمریکاست. ارائه‌کننده‌ی این سرویس‌ها، شرکت‌های وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا هستند و از سوی کشورهایی پشتیبانی می‌شوند که بزرگ‌ترین جنایت‌های ضدبشری را در دنیا مرتکب شده‌اند و دست‌اندرکاران اصلی پشت‌صحنه‌ی این خدمت‌ها، جنایت‌کارترین آدم‌های تاریخ، یعنی یهودی‌ها هستند.