باغبانانی که بوی مهربانی می‌دهند


 

طرح تکریم ایتام برای آشنایی هرچه بیش‌تر با یکی از عالی‌ترین مصادیق برّ و انفاق «لَن تَنالُو البِرٌّ حَتّی تُنفِقُوا مِمّا تُحِبُّونَ» و توفیق یافتن هرچه بیش‌تر به بهترین عمل صالح و باقی «اَلباقیاتُ و الصّالِحاتُ خَیرٌ» در سال 1378 در کمیته‌ی امداد شکل گرفت؛ طرحی که با آن، حامیان و نیکوکاران در دورترین نقاط کشور، ایتام عزیز را با نان محبت و لباس حیا عزت بخشیدند و برگ زرینی را بر جریده‌ی اعمال‌شان افزودند.

خداوند متعال انسان‌ها را باعاطفه و احساس خلق کرده و دل‌های آنان را کانون محبت قرار داده است تا در کنار هم، زندگی سعادت‌مندانه و توأم با مهر و عطوفتی داشته باشند و نتوانند خوش‌بختی تمام عیار خود و زجر و بدبختی دیگران را ببینند. با این روی‌کرد، طرح اکرام که شالوده‌ای از مهر، محبت و عشق به ارزش‌های والای الهی و انسانی است، با هدف دست‌گیری و یاری‌رساندن به ایتام تحت پوشش کمیته‌ی امداد امام خمینیq طراحی و اجرا گردید که بی‌تردید ستون‌های استوار آن، ایده‌های الهی و حضور عملی نیکوکاران ارجمند و وجدان‌های آگاه و بیدار است.

طرح اکرام ایتام، در مرحله‌ی اول به‌طور سازمان‌یافته، جذب مساعدت‌های مالی را به‌شکل ماهیانه و در اندازه‌های مشخص آغاز کرد. ابتدا باور بر این بود که کمک هزینه‌ای هر چند اندک، به سبد کم‌مایه‌ی فرزندان یتیم، در کنار مساعدت‌های این نهاد سرازیر شود؛ اما با گذر زمان و انجام اقدام‌هایی در سرزمین بی‌انتهای اکرام، به این باور دست یافتیم که به دلیل برکات معنوی آن، «کمک‌هزینه» نیست و گاهی هزینه‌ی یک زندگی است، به‌علاوه، به این نکته‌ی ارزش‌مند نیز آگاه شدیم که از طریق این طرح، مالکان قلوب رئوف با فرزندان معنوی‌شان، پیوند هم‌دلی می‌بندند و شادی‌های‌شان را با هم تقسیم می‌کنند.

از مشخصه‌های بارز طرح اکرام ایتام این است که حامیان محترم، برای انفاق و اکرام و رفع مشکل‌های ایتام، خود در پِی یافتن این فرزندان هستند و در این تعامل نیکو، کمیته‌ی امداد امام خمینیq که دردآشنای محرومان است، واسطه‌ی خیر و برکت، و مجری این طرح معنوی گردیده است و موجب ارتقا، عزت‌نفس، امیدبخشی و خودباوری ایتام شده است. به تعبیری دیگر، طرح اکرام ایتام، کمکی است به قلب‌های آسمانی و نیت‌های پاکی که می‌خواهند در آستانه‌ی بهشت قرار گیرند؛ بهشتی که به نیت‌های ما گسترده می‌شود؛ می‌خوریم، می‌خورانیم و پایانی ندارد.

نیکوکاران محترم! شما می‌توانید:

* حمایت مادی و معنوی فرزندی از فرزندان نیازمند این مرز و بوم را عهده‌دار گردید.

* فرزند معنوی خود را تا آستانه‌ی بخت یاری برسانید.

* در مسیر دستیابی به مدارج علمی، آنان را همراهی کنید.

* در موضوع اشتغال و خودکفایی، دست یاری به فرزندان عزیز بدهید.

در حال حاضر، تعداد 558,821 حامی حمایت 013,260 فرزند یتیم و غیریتیم (محسنین) را عهده‌دار هستند و باران‌ محبت را بر کویر بی‌کسی آنان فرو می‌ریزند. باغبانانی که می‌بخشند و می‌رویانند تا طلوعی از حضور پروردگار بر شب‌های تنهائی‌شان باشند. حامیانی که منش و سلوک‌شان، چکیده‌ای از صداقت، عطوفت و انسان‌دوستی است.

هم‌وطنان خیّر و کریمی که می‌خواهند با صفای حضورشان، معمار آشیانه‌های امید ایتام باشند و با سخاوت بهارانه‌ی‌شان، لبخند بهاری را به ایتام و فرزندان نیازمند هدیه کنند، می‌توانند با این روش‌ها، باغبانان سرزمین نورانیِ طرح اکرام گردند.

* ارتباط حضوری با همکاران طرح اکرام در کلیه‌ی شعبه‌های کمیته‌ی امداد امام خمینیq در سراسر کشور؛

* اخذ اطلاعات و شروع حمایت ایتام از طریق ارتباط تلفنی با واحد اکرام در سراسر کشور؛

* ثبت‌نام برخط (online) از طریق زیرپورتال اکرام (WWW.emdad.ir/ekram) و تکمیل فرم پذیرش حامی؛

برای سهولت شما خیرین محترم، روش‌های زیر نیز برای پرداخت‌های ماهانه طراحی شده‌اند:

* پرداخت از طریق خودپردازهای(ATM) بانک ملت (کلیه‌ی کارت‌های عضو شتاب)؛

* پرداخت اینترنتی از طریق زیرپورتال اکرام/ خدمات الکترونیک / پرداخت اینترنتی خاص حامیان؛

* پرداخت از طریق دستگاه‌های pos در دفاتر اکرام کمیته‌ی امداد امام خمینیq؛

* پرداخت از طریق موبایل‌بانک ملت؛

* پرداخت از طریق کلیه‌ی شعبه‌های بانک‌ها (پرداخت سیستم پایا)؛

نکته: هنگام پرداخت، داشتن کد شناسه و شماره‌ی حساب استان مربوطه، ضروری است.