معجزه در پایان ‌هفته!

نوع مقاله : کلید

10.22081/mow.2017.64751

با به‌کارگیری این نکات طلایی، ظرف یک هفته یک موفقیت کسب کنید

معجزه در پایان ‌هفته!

آزاده منصوری

چطور می‌شود پیشرفت کرد؟ سئوال پرحاشیه‌ای که تمام کارشناسان برایش پاسخ‌های متفاوتی دارند؛ اما با وجود این، همۀ متخصصان برای پیشرفت و موفقیت در زندگی، روی یک موضوع اتفاق نظر دارند: «تغییر سبک زندگی.» امروز متأسفانه روزها و فرصت‌های خیلی از ما، صرف امور بیهوده و غیرضروری می‌شود! این در حالی‌ست که برای پیشرفت و موفقیت، باید نوع زندگی و نگاه‌مان را تغییر دهیم. در این مقاله، بستۀ پیشنهادی علمی و مؤثری برایتان نسخه کرده‌ایم. نکاتی که در ادامه می‌آید، سبک زندگی‌تان را در یک هفته تغییر می‌دهد و در پایان هفته، خواهید دید که یکی از اهداف مهم زندگی‌تان محقق شده است.

اول خواب‌درمانی کنید!

شاید کلیشه‌ای و تکراری به نظر برسد؛ اما موضوع خواب کافی در شبانه‌روز، مسئلۀ مهمی‌ست که اغلب کارشناسان آن را در بهبود زندگی افراد توصیه می‌کنند. متأسفانه در جامعۀ ما، خیلی از افراد خواب کافی ندارند. این موضوع میان زنان خانه‌دار و شاغل نیز شایع شده است. خواب کم در کیفیت زندگی، رسیدن به اهداف و از همه مهم‌تر، میزان موفقیت شما اثرگزار است. اختلال روانی، کاهش حافظه، افزایش تنش‌های عصبی، کاهش خلاقیت، کاهش توجه و تمرکز و افزایش استرس، همه از تأثیرات خواب کمتر از هشت ساعت در شبانه‌روز است. پس اگر قرار است هم‌گام با این مقاله، ظرف یک هفته تغییر کنید تا بتوانید طعم موفقیت را بچشید، ابتدا خواب خود را تنظیم کنید؛ منظم و کافی.

 «مناجات» را از خاطر نبرید!

نماز و دعا باعث می‌شود، همواره شکرگزار هر چیزی باشید که دارید. نماز و دعا، قابلیت‌ها و توانایی‌های را که دارید، به شما یادآوری می‌کند. برای مناجات‌ها و دعاهای‌تان هم، از همین الآن مانند خواب منظم برنامه‌ریزی کنید. هیچ فضلیت اخلاقی، بالاتر از شکرگزاری و نماز نیست. فراموش نکنید که این فضیلت اخلاقی و معنوی، کلید کام‌یابی و موفقیت در زندگی مادی نیز هست. مناجات و دعا، مثبت‌اندیشی و روحیۀ پرنشاط را به انسان هدیه می‌کند؛ اکسیر جادویی که در همۀ مراحل مسیر موفقیت به یاری شما می‌آید.

صبح را با «حرکت» آغاز کنید!

از قدیم گفته‌اند: «از تو حرکت از خدا برکت!» این واژۀ «حرکت» در ادبیات موفقیت و کار، بسیار ارزشمند است. بیشتر نواقص و ناکامی‌هایی که افراد در مسیر موفقیت با آن مواجه می‌شوند، به بی‌حرکتی برمی‌گردد! در طول این یک هفته ـ بعد از خواب کافی و مناجات ـ قبل از صبحانه تکانی به خودتان بدهید. لازم نیست بروید باشگاه ورزشی، در حیاط خانه، حتی در آپارتمان‌تان چند فعالیت بدنی و حرکت ورزشی انجام دهید. بی‌حالی، افسردگی و استرس صبح‌گاهی را با این برنامۀ پنج‌دقیقه‌ای ریشه‌کن کنید.

با دوش آب سرد، میزبان آرامش شوید

دوش آب سرد، باعث افزایش سوخت‌وساز بدن می‌شود. کارشناسان می‌گویند که هر صبح گرفتن دوش آب سرد، می‌تواند اثر بهتری از قرص‌های ضدافسردگی در رفع علائم افسردگی داشته باشد. با این کار مواد شیمیایی در بدن آزاد شده و موجب شادی و نشاط در فرد می‌گردد. افزایش قدرت اراده، خلاقیت و انگیزه از معجزات دوش‌گرفتن با آب سرد است. وقتی زیر دوش هستید، به آرامی تنفس کنید. آرامش تمام وجودتان را تسخیر می‌کند و خواهید دید که ایده‌های زیادی به ذهن شما خطور می‌کند؛ ایده‌های بسیار ارزشمند و البته واقعی و قابل اجرا.

جهان را از دریچه‌ای دیگر ببینید

این مورد نیز، شاید از منظرتان جزو همان موضوعات کلیشه‌ای روز، مثل «خواب کافی» باشد؛ اما اگر واقعاً می‌خواهید زندگی را تغییر دهید و نام‌تان در لیست افراد موفق قرار گیرد، باید روزانه حداقل سی دقیقه وقت خود را به مطالعه اختصاص دهید! محتوای نشاط‌بخش و مفید مطالعه کنید. شاید برای‌تان جالب باشد که همۀ افراد موفق، مطالعه در روز جزو برنامه‌های عادی زندگی‌شان است! آنان دائم در حال یادگیری هستند. انصافاً پیش خودتان همین الآن یک حساب سرانگشتی بیندازید و ببینید در طول روز، چقدر از وقت خود را صرف پرسه در فضای مجازی و تماشای فیلم، سریال و سرگرمی‌های دیگر می‌کنید؟ نیم ساعت مطالعه در روز، واقعاً کار سختی نیست. همین چند دقیقه مطالعه، از همان زمان آغاز، سطح اطلاعات‌تان را به‌کلی تغییر می‌دهد و به شما کمک کند تا متفاوتر از دیگران بیندیشید و جهان را از دریچه‌ای دیگر ببینید.

پایان خوش در آخر هفته

حتماً شنیده‌اید که می‌گویند: «در زندگی اتفاق‌هایی رخ می‌دهد که به آن فکر می‌کنیم!» این جمله واقعاً یک جملۀ علمی و قابل اعتماد است. همۀ انسان‌ها اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت زیادی در ذهن دارند؛ اما افراد اندکی به اهداف و خواسته‌های‌ خود دست پیدا می‌کنند. می‌دانید چرا؟ پاسخ این سؤال در افکار ما نهفته است. انسان‌های موفق، اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت‌شان را یادداشت و هر روز آن‌ها را مرور می‌کنند. مرور اهداف و یادآوری آن‌ها، شما را به تفکر و چاره‌اندیشی وامی‌دارد. برای امتحان هم که شده، تمام مواردی را که در بالا به آن اشاره شد، موبه‌مو در یک هفته اجرا کنید. یک دفتر یادداشت بردارید و هدفی کوتاه‌مدت را در آن یادداشت نمایید. در طول یک هفته، هر روز آن را مرور و برای دست‌یابی به آن تفکر کنید. دو روز دربارۀ مسیرها و راه‌های نیل به این هدف بیندیشید و از روز سوم، وارد عمل شوید. هر روز تنها یک ساعت با جان و دل برایش وقت بگذارید؛ پایان هفته خواهید دید که معجزه‌ای رخ داده است!