پوشه اجتماعی

نوع مقاله : خلاصه پوشه پرونده اجتماعی

10.22081/mow.2023.75268

چکیده تصویری

پوشه اجتماعی

موضوعات


سرویس اجتماعی

تا یکی دو سال قبل، وقتی می‌شنیدیم، بعضی آدم‌ها برای انداختن عکس سلفی، از بلندی سقوط کرده‌اند، یا برای گرفتن یکی دو بازدید و دنبال‌کننده بیشتر، تن به شرایط خطرناکی داده‌اند، شاید با دید طنز به این اتفاق‌ها نگاه می‌کردیم، اما حالا این موضوع بسیار جدی و خطرناک شده است.

امروز برای افراد جامعه به‌خصوص خانم‌ها خیلی مهم است که چگونه به نظر برسند. همه دنبال تصویری اغراق‌شده از زیبایی‌های خود هستند و حاضرند برای یکی دو لایک و تایید بیشتر در صفحه‌های مجازی، زهر تیغ جراح را به بخش‌های مختلف بدن، بخرند.

عمل‌های بی‌رویه زیبایی، از نظر پزشک دلسوز، مردود است. متخصص زیبایی، همان کسی است که سلامتی شما برایش ارجحیت دارد نسبت به کارت بانکی‌تان! کسی است که اول سعی می‌کند شما را از تصمیم‌تان برای جراحی غیرضروری، منصرف کند. تمام تلاشش را می‌کند تا به شما بگوید هر عمل زیبایی، عوارض و تبعاتی دارد. با دقت، بررسی‌های لازم را به‌عمل می‌آورد و ظرفیت بدن شما را برای انجام جراحی، می‌سنجد.

اما عده‌ای از متقاضیان عمل زیبایی از این همه تعلل متخصص و بررسی جوانب مختلف و به‌اصطلاح آیه یأس خواندن، خوش‌شان نمی‌آید و می‌روند به کلینیک‌های شلوغی که به همه وقت عمل می‌دهند و بیمار را به جراحی غیرضروری تشویق می‌کنند و از قیافه و هیکل آینده او تعریف می‌کنند.

زندگی پلاستیکی و رویاهای غیرواقعی، عده‌ای را مسخ کرده تا جایی‌که لحظه‌ای به تصمیم اشتباه خود فکر نمی‌کنند و زیبایی بدن طبیعی‌‌شان را با دو سه لایک عوض می‌کنند.