نوع مقاله : خلاصه پوشه پرونده ویژه

10.22081/mow.2024.76224

چکیده تصویری

خلاصه پرونده ویژه

موضوعات

پرونده ویژه

 

کلمه «شیرخوار» را که به فارسی جست‌وجو می‌کنید، دنیایی از تصویر و متن درباره همایش شیرخوارگان حسینی، به شما پیشنهاد می‌شود.

کودکان در سن شیرخواری، دنیای پیچیده‌ای دارند. همه مطمئن‌اند انسان از دوران جنینی درک جسمی و روحی دارد، ولی هیچ‌کس نمی‌داند این درک، در چه حدی است. اول آگوست و به تقویم ما یازده مرداد، «روز جهانی شیر مادر» است. شیر مادر، پله اول تغذیه روح و جسم فرزند است و بسیار اهمیت دارد. به همین مناسبت پرونده‌ای برای‌تان تدارک دیدیم درباره شیرمادر و فوائد آن برای مادر و کودک.

علما و پزشکان و روان‌شناس‌ها بر این مساله توافق دارند که احوال پدر و مادر و خوراکی‌هایی که مادر مصرف می‌کند بر شیر تاثیر می‌گذارد و شیر هم به‌طور مستقیم وارد بدن کودک می‌شود. علما، مادران را از دیدن تصاویر نادرست و شنیدن آلودگی صوتی و خوردن خوراکی‌های شبهه‌دار، بر حذر داشته‌اند. پزشکان بارها ترکیبات شیر را آزمایش کرده‌اند و با قطعیت گفته‌اند خوراک مادر، تاثیر مستقیم بر شیر مادر دارد. اما روان‌پزشکان به نتایج شگفت‌انگیزی از تاثیر احوال روحی مادر و پدر بر شیر و خلق و خوی کودک تا آخر زندگی دست یافته‌اند.

قطعیت این نظریه‌ها کافی است تا مادرانی که تربیت فرزند و سلامت جسم برای‌شان اهمیت دارد، تغذیه دو سال اول زندگی کودک را جدی بگیرند.

و اما هیچ‌یک از ما نمی‌دانیم مشهورترین شیرخوار دنیا، در روز بلای عظیم، از غم پدر و مادر و عمو و خواهر و برادر، چه درکی داشت و چه رنجی کشید و تشنگی و گرسنگی را چه‌طور تحمل کرد. هیچ‌کس نمی‌داند!