کتابخانه پیام زن


 

کتـابخـانه پیـام زن
((کتـابهاى رسیـده))

 

 

از ساحل به دریا
جواد محدثى
نـاشـر: مـرکز انتشـارات دفتـر تبلیغات اسلامى
چاپ: اول/ 1378
تعداد صفحات: 181
قیمت: 7000 ریال
کتاب مذکـور مجمـوعه مقالات در باره عالمان, فرزانگان و شهیـدان مـى باشد که در 4 بخش تنظیـم شده است. در بخـش اول آن از بزرگان قلمرو فقاهت و حکمت و عرفان و شهادت یاد مى شـود که عظمت اندیشه و ایمان و اراده و تلاش آنان, الگـوى همگـان است و به کل اسلام و انقلاب وابسته انـد. در بخـش دوم انسـانهایـى بـا روحهاى بلنـد و اراده هاى استـوار مطرح اند که آشنایـى نـویسنده با آنان, انگیزه قلـم زدن در حریم اوصاف آنان بوده است. بخش سوم یادکردى است از برخى شهیدان گرانقدر لشکر 17 على بـن ابى طالب(ع) قم و بخش چهارم یـادى است از بـرخـى شهیـدان گـرانقـدر انقلاب اسلامـى.

گنجینه گوهر
ابراهیم حقى بستانآباد
ناشر: انتشارات مردانى
نوبت چاپ: اول/ 1378
قیمت: 8000 ریال
((گنجینه گـوهر)) مجمـوعه اشعار نـویسنـده اى خـوش ذوق است که با نسیـم روحبخش شعرش جان خواننده را معطر مى کند و او را به دنیاى خیال و تصاویر شاعرانه مـى برد. ایـن اثر شامل 80 عنـوان شعر در زبان فارسـى و آذرى مى باشد که به فصـول زیر مزیـن شده است: شعر ولایتـى, غزلیات, سمند عشق, تضمینها, اشعار حماسى و اشعار ترکى.
ابیـاتـى از ایـن منظومه را بـا هـم مـى خـوانیم:
دیـده گـریـان, دل غمیـن, زیـن وضع دورانـم هنوز
زورق بشکسته در امـواج طـوفـانـم هنوز
سـالها در شعر بـازار منـاعت مـانده ام
زیـن سبب مـن معتکف در بزم عرفـانـم هنوز
اى نهان گنج خـدایـى در کتاب معرفت
مبهم عنوان کتاب بینوایانم هنوز
گـر, به عالـم مـن دو صـد گنجینه گـوهـر شوم
خـویـش را مـدیـون الطـاف تـو مـى دانـم هنوز

همگام با رسول
جواد محدثى
ناشر: ام ابیها
چاپ: اول/ 78
تعداد صفحات: 98
قیمت: 2500 ریال
نـویسنـده در کتـاب فـوق طـى یـازده قسمت چگـونگـى اسـوه بـودن پیامبـر(ص) را در خـانه و اجتماع بیان مـى کنـد و از خلق و خـوى نبـوى و سیره رفتارى پیامبر خدا سخـن مى گوید. در قسمتى از ایـن کتاب مى خـوانیـم: ((آنچه آن حضرت را به مردم نزدیک مى ساخت و با او احساس خـودى مى کردند, رفتار مردمـى و اخلاق متـواضعانه و دور از تکلف او بود ... )).

اسلام و سیاست احمد باقریان
ناشر: امید
چاپ: چهارم
تعداد صفحات: 43
قیمت: 3400 ریال
کتاب مذکـور که با مقـدمه محمـود حکیمـى به رشته تحریر در آمده است, بیانگر رابطه خلل ناپذیر اسلام و سیاست و رد فـرضیه جـدایـى دین از سیاست مـى باشد. نـویسنده در ایـن کتاب معتقد است; سیاست اسلامـى سعادت دنیا و آخرت را براى اجتماعات انسانى در پـى دارد و اقتصاد, فرهنگ, ارتـش, حکـومت, پرورش, آموزش ایدهآل و ... به وجود مىآورد.
در قسمتى از ایـن کتاب مى خوانیـم: ((استاد ((لوثروپ استودآرد)) مى گوید: گروه شیاد و مغرض انتشار داده اند که: اروپا دیـن را از سیاست جـدا دانسته و آن را سه طلاقه کرده است و مسلمانان بـى اطلاع هـم بـاور کـرده, که دنیـاى غرب چنین است و ... )).