کلمه نخست سرمقاله


سرمقاله

 

 

بـیست و دومین بـهار آزادى را در حـالى آغاز مى کنیم که انقلاب اسلامى نسخه اى منحـصر بـه فرد از نظامى دینى در چـارچـوب اصول و موازین اسلامى اما متـکى بـر آراى عمومى و خـواسـت جـامعه را در مقابل دیده جهانیان و در عرصه بین المللى نهاده است و در بیست و یکمین تجربه انتخابـات پرشور خود, یک بـار دیگر چشم جهانیان را به سوى خود دوخته و مجلس ششم در حالى شکل مى گیرد که کینه تـوزتـرین دشـمنان ملت و انقلاب نیز جـز اعتـراف بـه عظمت و ارزش مدارى این ملت شریف و ثبات و صلابـت نظام اسلامى و موفقیت آن در تجربه بى مثال خود, چاره اى ندارند. امام خمینى بر اساس اسلام, نظامى را بـنیان نهاد که در عین حـفظ وجـهه دینى و بـافت اسلامى خود, ظرفیت نهادینه کردن حضور و خواست و اقتدار مردم را داشتـه باشد و به خوبى بتواند به اذن خداوند و از طرف خداوند, نماینده ملتى سربلند و غرورآفرین بـاشد که جز بـه اسلام و ارزشهاى واقعى دین و حـاکمیت اصول انسـانى در عرصه جـهانى نمى اندیشد. تـردیدى نیست که این نظام مبارک و پرصلابت نماینده و کارگزار ملتى متعهد و پـرآوازه اسـت که شـرف ملى و هویت اسـلامى ایرانى خـویش را در شرافت و نجابـت دینى خود و پـاسدارى از ارزشهاى اسلامى و انسانى مى شمارد و جز به مصالح اسلام و سربـلندى ایران اسلامى نمى اندیشد.
حـضور زنان و مردان وظیفه شـناس در گزینش نمایندگان مجـلس شـشـم نمونه اى از ابـراز وفادارى و تـعهد ملتـى اسـت که قرنهاسـت بـه استقبـال اسلام رفتـه است و اینک پـس از قرنها غربـت دین, نظامى دینى را بـرگـزیده تـا جـز بـه اسـلام و ارزشـهاى دینى و مصـالح مسلمانان نیندیشد.
در طول دوران مبارزه و پیروزى, از این دست نمونه ها بسیار است و بـه تـوفیق الهى همه کسانى که شناخت درستـى از نجابـت و هویت دینى این مردم دارند, این باور و اطمینان را دارند که در ادامه نیز این ملت بـزرگ در سایه اسلام و انقلاب, هر آنچه از مهر و قهر و خـشم و خـروش, نشان مى دهد, همه بـراى اسلام و در جـهت تـحـکیم ارزشـهاى دینى و حـاکمیت نظام اسـلامى و موازین شـرعى مى بـاشـد.
راهیابى نمایندگان زن در مجلس ششم هر چند از نظر تعداد مطلوب نیست و این مهم بـاید در جاى خود بـررسى و تـحلیل شود ولى حضور گـسـتـرده بـانوان در پـاى صـندوقـهاى راءى, این ویژگـى را بـه برگزیدگان ملت مى دهد که آنان منتخبان زنان و مردان کشور بـه یک میزان مى باشند و مجلس ششم را در ادامه دوره هاى قبلى, بـاید بـه یکى از فعال تـرین مجـالس در دفاع از حقوق اجـتـماعى و خانوادگى زنان قرار دهند و بـه دور از گرایشهاى گروهى و مصالح حزبـى, در چـارچـوب موازین دینى و مصالح کشـور, گامهاى عمده اى را در جـهت تـحکیم بـنیان خانواده و نیز نهادینه کردن حضور سازنده زنان در عرصه هاى مختـلف اجتـماعى, سیاسى و فرهنگى, بـا حفظ شوون دینى و رعایت کامل موازین شرعى, بردارند. بى شک بـانوان ما عزت و آسایش و تعالى خویش را در اسلام و دین باورى و حرمت گذارى به شریعت مقدس بـه دور از هر گونه واپـس گرایى و تحجر و بـا پـرهیز از وارفتگى فـرهنگى در مقـابـل فـرهنگ بـیگانه مى جـویند و طبـیعـى اسـت که کارگزاران حـکومت اسلامى و بـویژه بـرگزیدگان مجـالس قانون گذارى باید بـیشترین هم خود را مصروف کارآمدى دین و ارزشهاى بـرخاسته از آن, در خدمت به مردم و حل مشکلات و ایجاد آسایش معنوى و مادى آنان سازند و چنان که رهبرى معظم انقلاب دام ظله فرمودند, همواره این واقعـیت را نصـب العـین خـود قرار دهند که در هر مسـوولیت و جایگاهى باشند ملت متعهد که جز به اسلام و مصالح کشور نمى اندیشد بـا آنان عقد بـرادرى نخوانده است. پیام زن این حضور پرشکوه را بـه ملت شـریف, رهبـرى معـظم و بـرگزیدگان ملت تـبـریک مى گوید.
پـیام زن, بـا این شماره, وارد نهمین سال انتـشار خود مى شود.
انتشار بـى وقفه مجله در هشت سال گذشتـه بـا انبـوهى از آثار که بـسیارى از آنها آثارى ماندنى است و بـراى سالها مى تـواند مورد مراجعه و استفاده علاقه مندان قرار گیرد, جز به توفیق و مدد الهى و استقبال خوانندگان محترم و تلاش جمع زیادى از همکاران دلسوز و صمیمى نبوده است. خوانندگان مجله, همواره شاهد صمیمیت و دلسوزى همکارانى بـوده اند که در طول سالهاى گذشته و اینک, تلاش کرده اند در حـد تـوانایى خود و امکانات موجـود در خدمت خوانندگان عزیزى باشند که پـیام زن را پـاسخـگوى بـخـشى از نیازهاى مطالعاتـى و مطبوعاتى خود مى دانند. نمونه گویا و مسرت بخش این صمیمیت و تلاش, تـهیه ویژه نامه بـزرگداشت یکصدمین سال ولادت حضرت امام خمینى در سال گذشتـه بـود که در شکلى مطلوب و در بـیش از 400 صفحه در دو نوبت چاپ, انتشار یافت و سخت مورد استقبـال علاقه مندان بـه حضرت امام قرار گرفت. از خداى تبارک و تعالى توفیق ادامه این خدمت و پذیرش آن در پیشگاه خـودش و رضایت خـاطر خـوانندگان ارجـمند را مسـاءلت مى کنیم. از طرف همه همکاران محـتـرم در پـیام زن, فـرا رسیدن بـهار طبـیعت و عید نوروز را که بـا عید سعید غدیر مقارن گردیده بـه ملت بـزرگ ایران بـویژه خـوانندگان ارجـمند تـبـریک مى گوییم و سالى همراه با خوشبـختى و توفیق را بـراى همگان آرزو مى کنیم و از خداوند ظهور نجات بخش بـزرگ بـشریت حضرت مهدى(عج)را مساءلت مى کنیم.
((سردبیر))