فاطمه س ، شخصیتى که هزار بعد الهى دارد


 

فاطمه(س), شخصیتى که هزار بعد الهى دارد
نامه اى تازه انتشار یافته از حضرت امام خمینى

 

 

پس از رحلت حضرت امام خمینى آثار, نامه ها و مطالب بسیارى از ایشان انتشار یافته است بویژه مجموعه 22 جلدى ((صحیفه امام)) که کامل شده ((صحیفه نور)) مى باشد. اخیرا نیز مجله حضور نامه اى از حضرت امام به خانم فاطمه طباطبایى را منتشر ساخت که همچون دیگر آثار آن بزرگوار نکات و معارف ارزشمندى را در خود جاى داده است. آنچه مى خوانید متن کامل این نامه است.

بسم الله الرحمن الرحیم

ربنا آتنا فى الدنیا حسنه و فى الاخره حسنه و قنا عذاب النار
دختر عزیزم فاطى دیگر از ویژگى هاى تو آن است که یک مطلب را آنقدر تعقیب مى کنى و اصرار در اجرإ آن دارى که هیچ عذرى پذیرفته نیست و از یک پیر درمانده تهى دست از معارف و معالم الهى آنرا مى خواهى که یک عارف بلندپایه و یک فیلسوف پرمایه از نزدیک شدن به آن عاجز است. در باره شخصیتى که هزار بعد الهى دارد که معرفت به هر بعد آن از حیطه قلم و زبان خارج است چه مى توان گفت و چه مى توان فهمید. شخصیت زهراى مرضیه و صدیقه طاهره (ع) را کسى نشناسد جز آنانکه داراى ابعاد الهى تا آخرین نقطه آن باشند و آن نیست جز پیامبران اولى العزم و خلص اولیإ همچون معصومین علیهم صلوات الله. او از مرتبه غیب احدیت ظاهر و تا آخرین نقطه شهود جلوه گر و از ادنى مرتبه شهود تا مرتبه اعلإ غیب متیم دأره است چون خلص اولیإ علیهم سلام الله و هر عارف یا فیلسوف یا عالم که دعوى معرفت مقام مقدس او کند در خطا و اشتباه بسر مى برد. چگونه مى توان از مقام آن بزرگوار پرده برداشت که پیامبر اسلام در زمان حیاتش با او معامله یک کامل مطلق مى کرد و پس از رحلت شریفش به حسب روایات معصومین چون روایت کافى از حضرت ابى عبدالله صادق علیه صلوات الله که فرمود فاطمه (ع) بعد از رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم هفتاد و پنج روز زنده بود و سخت در فراق پدر محزون بود و پیاپى جبرئیل نزد آن حضرت مىآمد و در عزاى پدر بزرگوار او تسلیت نیکو مى داد و نفس مبارکش را با طیب الله نفسک شاد مى کرد و از پدر بزرگوارش و مکانت او خبر مى داد و خبر مى داد از آنچه بذریه او خواهد گذشت بعد از او و همواره على علیه السلام آن مطالب را مى نوشت در این هفتاد و پنج روز ملک وحى که بر انبیإ عظام نازل شده وحى خدا را مىآورند بر آن یادگار اعظم انبیإ وحى مىآورد و کاتب وحى حضرت امیرالمومنین بود و شاید آنچه بر ذریه مبارکه او در طول تاریخ الى یوم القیمه از جانب ستمگران و جباران و غاصبان حقوق بشر وارد شده و خواهد شد در آن صحیفه شریفه که دست بدست أمه اطهار علیهم السلام دور زده و اکنون نزد حضرت بقیه الله اعظم ارواحنا فداه مى باشد و مورد استفاده از اسرار آن قرار گرفته اند باشد و گوئى در آن علم به آنچه تحقق دارد هست چنانچه در روایات است و البته آنچه بر ذریه او مى گذرد شعبه ایست از آن در مصحف فاطمه اگر مراد از ذریه اولاد او الى یوم القیمه باشد و اگر مقصود همه شیعیان على بن ابى طالب و أمه معصومین باشد که در روایات مى توان استفاده کرد آنچه بر شیعیان از ستمگران عالم گذشته و خواهد گذشت در آن هست و قضایاى امروز ما در آن صحیفه شریفه است که نزد حضرت بقیه الله روحى فداه است و نکته جالب آنکه آنچه براى صحیفه است که به املإ جبرأیل و کتابت حضرت ولى الله مطلق امیرالمومنین على بن ابى طالب براى هیچ یک از کتب آسمانى جز قرآن کریم نیست که کاتب وحى على علیه السلام باشد و این افتخارى است براى شیعیان آن بزرگوار بویژه ذریه مبارکه او چون فاطى عزیز و بستگان او. تو مى گویى من از این بانو صحبت کنم و من و قلم. من و قلم و زبان بشر چگونه صحبت کند از بانویى که جبرئیل را به حسب نظرى همچون پدرش صلى الله علیه و آله و سلم به قدرت مافوق ملکوت از غیب عالم ملکوت متنزل مى کند به عالم ملک و آنچه در غیب است در شهادت ظاهر مى کند. پس بگذار از این وادى هولناک بگذرم و بگویم همین فاطمه علیها سلام الله که در مراحل الهى غیبى چنین است در عالم شهادت ظاهر و چون پدرش و شوهرش در صورت یک بشر ظاهر و در جمیع امور عالم ملک چون تعلیم و تعلم و بسط فرهنگ اسلامى و معارضه باطاغوتیان و جدیت براى حکومت عدل و احقاق حقوق بشریت و ابطال دعوتهاى شیطانى کوشش بسزا نمود و هم او علیها سلام الله بود که بعد از پدرش که مى خواست کجرویهاى منحرفین خط ابطال بر زحمات جان فرسا رسول صلى الله علیه و آله و سلم بکشد براى روشن نمودن اذهان عامه آن خطبه کوبنده را در مسجد رسول الله صلى الله علیه و آله پیش عموم حاضران در مسجد انشإ کرد و حقایق را روشن نمود و با احتجاج بر خلفإ از حکومت حق اسلامى که بنص پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله و سلم و آیات کریمه الهى از مختصات حضرت على بن ابى طالب صلوات الله علیه بود دفاع فرمود و خط بطلان بر توطئه هاى شیطانى کشید. و هم او بود که بحسب تاریخ در بعض میدانهاى جنگ حاضر مى شد و چون جراحى معنوى بر دلهاى مجاهدین مرهم مى گذاشت و گاهى خود متکفل جراحى مى شد و آن طور نبود که در خانه بنشیند و مشغول دعا و نماز شود و از مصالح مسلمانان چشم بپوشد و چه بسیار زنهاى متعهدى که در صدر اسلام در میدانها حاضر و خدمت مى کردند چنانچه امروز بحمدالله تعالى خدمت بانوان در جمهورى اسلامى بر همه واضح است و براى دفاع از اسلام و میهن اسلامى قشر عظیمى از آنان تعلیم نظامى با حفظ و مراعات جهات شرعیه مى بینند و براى این واجب شرعى و عقلى خود را مهیا مى کنند. بگذار تا یاوه گویان و حسودان و شیطان صفتان هر چه مى خواهند بگویند و این نکته را بگویم که اگر حکومتى غیراسلامى یا ضداسلامى باشد چنانچه در عصر جهنمى ستمشاهى بود ما شرکت هر کس را در آن حکومت حرام مى دانیم بلکه مساجدى را که براى محو اسلام و توطئه اسلام بر ضداسلام است از محرمات مى دانیم و اکنون قرآن هایى که رژیم فاسد سعودى براى محو قرآن و اسلام طبع و نشر مى کند از اعظم محرمات مى شماریم و خداوند تعالى همه از شرور شیاطین و متقدسین که با اسم اسلام دانسته یا ندانسته و از روى جهالت بجمهورى اسلامى و حقا باسلام ضربه وارد مى کنند حفظ فرماید.والسلام علیک.
و اینهم شعر یا معر تحمیلى
فاطى از فاطمه خواهد سخنى
بین چه مى خواهد از مثل منى
آنکه جبریل پیامآور اوست
عارف منزلتش داور اوست
کى است در جمع رسل جز احمد
کاتب وحى وى از سوى احد
دخترم دست بدار از دل من
عشق من جوى در آب و گل من