پژواک نامه هاى خوانندگان


پژواک

پژواک, انعکاس پیشنهادات و انتقادات دوستان عزیزى است که نظرات خود را در باره مجله خودشان اعلام مى کنند. با پژواک, ما را در ارائه هرچه بهتر ((پیام زن)) یارى دهید. در این شماره برخى از نامه هاى چندى پیش را بازگو مى کنیم.

O اینجانب یکى از خوانندگان پر و پا قرص مجله پیام زن مى باشم و از مطالب جالب و مفید آن استفاده لازم را مى برم و همواره دوستان و آشنایان خود را به مطالعه مطالب مفید آن تشویق مى نمایم. از زحمات کلیه دست اندرکاران آن ماهنامه تقدیر و تشکر مى نمایم.
محمود نوروزى از آزادشهر گلستان
برادر گرامى, ما نیز از شما سپاسگزاریم که هم خود و هم دیگران را به عادت خوب مطالعه کردن تشویق مى کنید و درهاى علم و دانش را به روى خویش و خویشان مى گشایید. در ضمن از هشت قطعه عکس ارسالى شما نیز تشکر مى کنیم. امیدواریم برخى از آنها را به مناسبتهاى مختلف در داخل مجله چاپ کنیم. امیدواریم بعد از این با دقت و ظرافت بیشترى به کار عکاسى بپردازید.

O براى اولین بار ((پیام زن)) را در یک کتابفروشى دیدم و چون علاقه خاصى به امور زنان دارم علاقه مند شدم و آن را خریدارى نمودم و پس از مطالعه مطالب آن سخت مجذوب آن شدم و یکى از پر و پا قرص ترین طرفداران این ماهنامه شدم. مساله اى که مرا وا داشت تا دست به قلم ببرم, خواندن ستون ((کلمه نخست)) بود که سخت مرا تحت تاثیر قرار داد, طورى که در اثر خواندن آن مطالب, با حالت گریه این مطالب را مى نویسم. امیدوارم ((پیام زن)) پیام رسایى براى تمام مردم دنیا باشد و همچنان استوار.م.ت از ؟
دوست ارجمند, امیدواریم که با عنایت پروردگار بتوانیم باز هم مطالب مناسبى تهیه کنیم. در مورد شرایط ارسال مقاله نیز سوال کرده بودید. در صورتى که مطالب و محتواى مقاله در ارتباط با موضوعات مجله باشد و عناصر صحیح مقاله نویسى در آن رعایت شده باشد, منعى براى چاپ وجود ندارد و در صورتى که اثر مناسب و یا قابل اصلاح بوده ولى شما آن را ضعیف نگاشته باشید, مى توانید با توجه با ارزیابى مطلب, آن را دوباره تصحیح کرده و برایمان ارسال کنید.

دوست عزیز زهره کرمى از خمین!
نوشته اید که ((پیام زن)) جامع و کلى است و شما از این بابت راضى هستید, ما هم امیدواریم این کلیت و جامعیت مدنظر شما و بقیه دوستان مجله باشد و بتوانید استفاده کامل را از آن ببرید. داستان ارسالى شما نیز در بخش مربوط به ((قصه هاى شما)) بررسى خواهد شد.

O شاید کمى دیر با مجله تان آشنا شدم. از چندین سال قبل هرگاه قفسه مجلات و نشریات کتابخانه شهرمان را براى برداشتن مجلات دلخواهم نگاه مى کردم همیشه ماهنامه ((پیام زن)) را مشاهده مى کردم اما از بخت بد, حتى یک بار هم آن را برنداشتم که بخوانم شاید به دلیل عدم آشنایى کامل با آن بود. اما امسال وقتى یک لحظه به فهرست مطالب آن نگاه کردم مطالب جالبى را در آن یافتم و دست به سوى آن بردم. ماهنامه اى بود با مطالبى مفید و خواندنى, دلخواه تر از همه, قسمت ادبى آن بود. در مجله شما با دختران و زنان بااستعداد میهن آشنا شدم, آنهایى که با تلاش و کوشش خویش گامى به سوى احیاى نقش زنان در جامعه برداشته اند و خواهان به دست آوردن حقوق خویش گشته و خواستار نگاه نوین نسبت به زنان بوده و جامعه را به سوى تحولى عظیم فرا مى خوانند. در شهر ما نیز بخشدار محترم زارچ جناب آقاى ((محمدرضا عابدینى)) بدون مبالغه نسبت به امور زنان از خود آنان دلسوزتر بوده و اقدام به تشکیل کانون ویژه امور بانوان کرده اند که مى خواهم در همین جا از ایشان تشکر کنم ...
ف.اقبالى از زارچ یزد
خواهر عزیز, از اینکه نسبت به مسایل زنان علاقه مند هستید خوشحالیم و از لطف و علاقه تان نسبت به مجله نیز سپاسگزاریم و امیدواریم بخشدار شهرتان و همچنین تمامى مسوولین امور در فکر رسیدگى به امور بانوان و حقوق آنان باشند.

O شهر کوچک ما مشکلات زیادى همچون بىآبى, نبود کتابخانه منظم, نبود دکه فروش مجله و غیره دارد. کتابهاى کتابخانه ما همه کهنه و ناقص هستند و مجله پیام زن نیز با دو ماه تاخیر به کتابخانه مى رسد و به طور کل جوابگوى نیاز نسل جوان بااستعداد و فعال است. امیدوارم در این زمینه با راهنمایى به من و دیگران کمک کنید.
امیر قشمشم از بایگ تربت حیدریه
برادر ارجمند, متاسفانه در شهرهاى کوچک مشکلات فرهنگى, اجتماعى, اقتصادى و ... بیشتر به چشم مى خورد و کارى جز همیارى مردمى از شما ساخته نیست. مى توانید کتابهاى خود و دوستانتان را به بخشى از کتابخانه منتقل کنید تا دیگران نیز استفاده کنند. در مورد دیر رسیدن, لازم به ذکر است که مجله همیشه پیش از رسیدن ماه چاپ و منتشر مى شود. احتمالا مشکلات بین راه! باعث تاخیر شده است.