کتابخانه پیام زن


 


کتابخانه پیام زن


نشریه زندگى, دفتر انس با خدا, بهار 1380
ناشر: مرکز تحقیقات اسلامى
زندگى, مجموعه اى است متنوع که تلاش دارد بخشى از نیازهاى فکرى نسل جوان را با تکیه بر گفتار و کردار پیشوایان معصوم, در قالب مقالات علمى تربیتى, قطعات ادبى, شعر, داستان, خاطرات, گزارش, گفتگو, مشاوره, معرفى کتاب, آثار هنرى و ... پاسخ گوید. هر دفتر از این مجموعه, به یک موضوع اختصاص دارد.
دفترهاى دوستى, شادابى و اعتماد به نفس, پیش از این, منتشر شده اند, دفتر حاضر ویژه انس با خداست. این شماره مجله زندگى, شامل مطالب جالب و خواندنى زیر است:
بى بال پریدن/انس با او که یادش شیرین است, چرا نى مى نالد؟, در حریم خلوت خدا, ایمان به خویشتن, معجزه هاى دعا و نیایش, از لابه لاى متون, گفته ها ـ نوشته ها, شعر زندگى, زمزمه زندگى, خاطرات زندگى, مشق زندگى, کتابخانه زندگى, و ...
دفترهاى آینده, به ترتیب به موضوعات آراستگى, آرامش, فراغت و موفقیت خواهند پرداخت.

شیخ مفید پرچمدار آزادى اندیشه
سیدجعفر مرتضى عاملى
ترجمه: محمد سپهرى
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى
نوبت چاپ: دوم1380/
تعداد صفحات: 136 صفحه
قیمت: 6000 ریال
شیخ مفید از اندک دانشمندان سخنورى است که با شجاعت, صراحت و صداقت تمام از مبانى و اصول اعتقادى و کلامى شیعه دفاع کرده است.
این کتاب شامل سه فصل جداگانه مى باشد که با هم ارتباطى منطقى را تشکیل داده اند. در فصل اول به بیان گوشه اى از فجایع تلخ و دردناک این برهه زمانى, مظلومیت طایفه اى آشکار شده که هدفى جز ابراز عواطف و احساسات پاک بر اساس اصول و مبانى اسلامى و مذهبى, در قبال خاندان پیامبر اکرم(ص) نداشته اند.
فصل دوم, شیوه شیخ مفید در بیان و اثبات موضوعاتى بررسى شده که آن را با حکمت و استدلال قوى به بحث و بررسى گذاشته است و در آن از حریم ولایت دفاع و بر زور و غصب هجوم برده است.
فصل سوم, به بیان موضوعى در همین باره اختصاص دارد و آن را از زاویه اى دیگر بررسى نموده است و به روشنى در آن ثابت شده که عامل اصلى آن فجایع دردناک و تلخ از کجا ریشه گرفته است و این اتهامات واهى تا چه اندازه صحت دارد.

سیماى انسان کامل در قرآن
(تفسیر سوره فرقان)
جعفر سبحانى
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى
نوبت چاپ: هفتم1380/
تعداد صفحات: 391 صفحه
قیمت: 18000 ریال
((سیماى انسان کامل در قرآن)) دفترى است در تفسیر سوره فرقان که به بیان خلقت انسان, پرستش خالق, نشانه هاى بندگان خدا و ... پرداخته است.
این کتاب, تفسیرى است فشرده و در عین حال گویا بر سوره فرقان که یکى از سوره هاى مکى قرآن است و چون بخشى از آیات این سوره (آیه هاى 63 تا 77) بیانگر حالات و صفات بندگان خدا ـ که انسانهاى کاملى هستند ـ مى باشد, کتاب با عنوان سیماى انسان کامل در قرآن خوانده شده است.

مبانى فلسفه اسلامى
مختار امینیان
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى
نوبت چاپ: دوم1380/
تعداد صفحات: 271 صفحه
قیمت: 13500 ریال
مولف در این کتاب کوشیده است تا با بیانى روان مسایل دشوار فلسفى را به خوانندگان عرضه نماید. از این رو به معضلات و دقایق فلسفه نپرداخته و از الهیات به معناى اعم و اخص سخن رانده است.
نام کتاب نیز به این دلیل که در آن تنها به مسایل عقلى بسنده نشده بلکه از آیات و سخنان نورانى پیامبر گرامى اسلامى(ص) و ائمه معصومین(س) بهره برده است, مبانى فلسفه اسلامى نام گرفته است.

اصول دین
ملااحمد (مقدس) اردبیلى
تحقیق: محسن صادقى
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم
نوبت چاپ: سوم1380/
تعداد صفحات: 224 صفحه
قیمت: 10000 ریال
احمد بن محمد, معروف به ((مقدس اردبیلى)) و ((محقق اردبیلى)) از مفاخر شیعه و فقیهان بنام سده دهم هجرى است. در باره او کرامات و فضایل اخلاقى بسیارى نقل شده است و از وى تإلیفات گران سنگى بر جاى مانده است.
کتاب ((اصول دین)) از جمله آثار او به زبان فارسى است که در چهار موضوع: توحید, نبوت, امامت و معاد سامان یافته است.
بخش عمده کتاب به مبحث اثبات امامت اختصاص یافته است.

دعبل خزاعى شاعر دار بر دوش
مصطفى قلى زاده
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم
نوبت چاپ: دوم1380/
تعداد صفحات: 112 صفحه
قیمت: 5000 ریال
کتاب حاضر که به نام این شاعر بزرگ و به قصد احیاى یاد و آثار درخشان او نگارش یافته است, متضمن شرح حال شاعر و نقل و ترجمه برخى اشعار نغز, لطیف, اعتقادى, سیاسى و تاریخى وى به ویژه چکامه بلند ((تائیه مدارس آیات)) است. فصل اول شامل کلیاتى در طرح مسایلى است که قبل از مطالعه کتاب به نظر مى رسد مطالعه آنها ضرورى باشد.
در فصلهاى بعدى, با شاعر و آثارش از نگاه تاریخى و ادبى همراه با برخى تحلیلها و توضیحات آشنا مى شویم.
این شاعر که در زمره شاعرانى چون کمیت اسدى, سیدحمیرى, سفیان عبدى و دیگر شاعران سرآمد شیعه مى باشد, مى تواند بهترین الگو و سرمشق هر شیعه اهل بیت, به ویژه شاعران و هنرمندان مسلمان باشد.

کوه مقدس
ترجمه و نگارش: فاطمه توفیقى
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم
نوبت چاپ: اول1380/
تعداد صفحات: 55 صفحه
قیمت: 2500 ریال
کوه مقدس, مجموعه اى مشتمل بر پانزده داستان آموزنده است که از ادبیات کهن و مدرن اقوام و ملتهاى گوناگون و مناطق مختلف جهان جمعآورى شده است.

پادشاه و سه پسرش
ترجمه و نگارش: فاطمه توفیقى
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى
نوبت چاپ: اول1380/
تعداد صفحات: 55 صفحه
قیمت: 2500 ریال
این کتاب که شامل 15 داستان آموزنده مى باشد, ترجمه اى است از داستانهایى که در مجموعه اى مشتمل بر 75 داستان در بیروت به زبان عربى منتشر شده است.

زنگ عدالت
ترجمه و نگارش: فاطمه توفیقى
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى
نوبت چاپ: اول1380/
تعداد صفحات: 55 صفحه
قیمت: 2500 ریال
این کتاب, مجموعه اى از 15 داستان کوتاه آموزنده و خواندنى است. در یکى از داستانهاى کتاب با عنوان ((زنگ عدالت)) مى خوانیم:
یکى از پادشاهان در میدان مرکزى شهر برجى ساخت و بالاى آن زنگى آویخت. ریسمانى نیز به آن بست که تا زمین مى رسید. او اعلام کرد هر ستمدیده اى که این زنگ را بکوبد باید به کار او رسیدگى کنند و حق وى را بگیرند. به همین جهت, آن زنگ به زنگ عدالت معروف شد.
هنگامى که بنایان برج را ساختند و زنگ را آویزان کردند, مردم از کوچک و بزرگ و مرد و زن به میدان آمدند تا آن زنگ قشنگ را ببینند ...