پژواک نامه هاى خوانندگان



پژواک


امیدوارم که همیشه در پناه خداوند سلامت و موفق باشید. راستش را بخواهید اول برایم سخت بود که قبول کنم کسى نوشته هایم را مى خواند و از آنها استقبال مى کند, ولى حالا باورم شده که واقعا دوستانى مانند شما هستند که از طریق نامه, جوهر و یک تکه کاغذ که جمله هایى بر آن نقش بسته است, خالصانه اظهار دوستى مى کنند و این براى من ارزش دارد و واقعا مى گویم که نوشته هاى شما براى من همیشه ماندگار است چون دانستم که شما هم پا به پاى من در هر لحظه با شعرهایم سروده مى شوید. صفا و صداقت شما را مى ستایم و به خاطر جواب نامه هایم در بخش پژواک سپاسگزارم.
بتول جغتاى ـ سبزوار
O دوست عزیز, ما نیز صداقت و صمیمیت شما را مى ستاییم و از اظهار لطف و دوستى شما سپاسگزاریم و امیدواریم بتوانیم در مسیر پیشرفت ادبى شما, راهنمایتان باشیم و همین تکه کاغذها بتواند چون چراغى هرچند کم سو, راه موفقیت و سربلندى شما را روشن تر کند. هر دو نامه شما با آثارتان به دستمان رسید. اشعار سپید شما پس از اندکى اصلاحات چاپ خواهد شد ولى متإسفانه اشعار کلاسیک شما فاقد وزن و قافیه مناسب مى باشد و از چاپ آنها معذوریم.

وقتى نامه پر از مهر و وفاى شما عزیزان به دستم رسید, همین که نگاهم به نام ((پیام زن)) در روى پاکت افتاد بى اختیار اشکم جارى شد. ((پیام زن)), امیدوارى را در یک یک دلها آورد و چون مرواریدى در صدف, زندگى را به کاممان شیرین نمود و آهنگ خواستن توانستن را به ما ندا داد.
((پیام زن)) مجله اى است که خاطره اش در دلم هست و هرگز فراموشش نخواهم کرد. پیام مشاور یزد و تهران هیچ کدام جواب مشکل مرا ندادند و ((پیام زن)) تنها امیدى بود که توانست مشکل مرا با نامه حل کند که بى نهایت سپاسگزارم.
در صورت امکان, در ارتباط با اعتماد به نفس و راههاى دستیابى به آن مطلبى در مجله چاپ کنید.
اعظم حاج حسینى ـ یزد
O خواهر پر از مهر و احساس ما, ما نیز از لطف شما متشکریم و امیدواریم بتوانیم در شماره هاى آتى به خواست شما جامه عمل بپوشانیم.

مى خواستم از مقاله اى که در باره بى بى نفیسه در مجله تان نوشته بودید تشکر و قدردانى کنم. در ضمن یک سوال دارم و آن اینکه مبالغى را که نذر بى بى نفیسه مى شود باید به کجا پرداخت کرد؟ من شنیده ام صندوق و یا موسسه اى به نام این بانو در مشهد وجود دارد که مبالغ جمعآورى شده را صرف امور خیریه از جمله ازدواج جوانان مى نماید; اما آدرسى از این موسسه ندارم. خواهش مى کنم آدرسى دقیق براى پرداخت مبالغ نذرى بى بى نفیسه برایم بنویسید و یا بگویید این مبلغ را کجا پرداخت کنم تا نذرم ادا شود.
م.ع ـ بیرجند
O خواهر محترم, ضمن آرزوى سلامتى و موفقیت براى شما, باید بگوییم که ما نیز آدرسى از مکان مورد نظر نداریم. طى تماسى نیز که با آستان قدس رضوى داشتیم, توضیح دادند اگر مایل باشید با نشانى ((مشهد, فلکه سعدآباد, خیابان آب کوه, اداره کل اوقاف و امور خیریه)) مکاتبه کنید.
ضمنا اگر نذر شما به صورت کلى باشد, یعنى نیت کرده باشید که این مبلغ را در راه خیر مصرف کنید و ثواب آن به بى بى نفیسه برسد, مشکلى نخواهید داشت و مى توانید در هر راه خیرى, نذرتان را ادا کنید. البته اگر نذر خاص باشد و به زبان آورده باشید, لازم است طبق آن عمل کنید.

راستش را بخواهید خیلى دلم برایتان تنگ شده است. هر وقت نامه اى از شما به دستم مى رسد, فکر مى کنم شما را مى بینم و با شما حرف مى زنم ولى حالا مدتهاست که نامه اى از شما نداشته ام. بهانه ام براى نوشتن این نامه فقط دلتنگى بود و بس ...
فرشته سیفى ـ خلخال
O دوست عزیز, باید به اطلاعتان برسانیم که ما نیز نامه اى از شما نداشتیم تا اینکه بخواهیم جوابتان را بدهیم. اما مطمئن باشید که هر وقت اثرى از شما به دستمان برسد حتما طى نامه اى, وصول آن را همراه با نظرمان به اطلاعتان خواهیم رساند. امیدواریم که در زمینه داستان و نمایشنامه نویسى و کار تئاتر بیش از اینها موفق باشید. در مورد نمایشنامه شما هم باید گفت که برخى از دوستان فیلمنامه و یا نمایشنامه هاى خویش را برایمان مى فرستند ولى از آنجایى که حتى در صورت مناسب بودن, نمى توانیم آنها را چاپ کنیم, لذا فقط نظرات خود را براى بهتر شدن اثرتان طى نامه اى برایتان ارسال مى کنیم.