اخبار



اخبار

مقام معظم رهبرى:
بر خلاف تبلیغات آمریکا, دولت و رییس جمهوربا تلاش خستگى ناپذیر کشور را اداره مى کنند

حضرت آیت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در جمع هزاران نفر از دانشجویان و دانشآموزان, وظیفه جوانان پرشور, مومن و پرنشاط کشور را در دهه کنونى و دهه آینده, شکوفا کردن درخت پربار انقلاب برشمردند و با اشاره به جنگ روانى شدید دشمن, تکید کردند: بر خلاف تبلیغات آمریکا براى ناامید کردن ملت ایران, رییس جمهورى, دولت و دیگر مسوولان طراز اول کشور با کارآیى و توانایى تلاش خستگى ناپذیر را براى اداره کشور, حل مشکلات و پیشبرد نظام و جامعه به کار بسته اند.
مقام معظم رهبرى خاطرنشان ساختند: کسانى که از انقلاب و امام ناراحتند مى خواهند با جنجال و هرج و مرج طلبى سیاسى, ذهن مسوولان را به مسایل فرعى بکشانند و براى تحقق اهداف خاص خود, مسوولان را از وظایف خویش غافل کنند. اما در این کشور هیچ کس نه مى خواهد و نه مى تواند که به خواسته هاى آمریکا عمل کند. چرا که مردم عاشق اسلام و انقلابند و پاى شعارها و اهداف خود ایستاده اند.
حضرت آیت الله خامنه اى در بخش دیگرى از سخنانشان کسب معرفت دینى را زمینه ساز اعتماد به نفس و ایجاد عزم راسخ در انسان خواندند و خاطرنشان کردند, معرفت دینى مقدمه عمل صالح است و مى تواند با تبیین ملاکهاى لازم, به فعالیتهاى سیاسى و فرهنگى دانشجویان جهت دهد.

استفاده از نیروى زنان در جامعه امروزالزامى است

مشاور رییس جمهور و رییس مرکز مشارکت امور زنان, تشکیلات و ساختار مربوط به امور زنان در سازمانها و نهادهاى دولتى را ناکارآمد خواند.
خانم زهرا شجاعى گفت: در حال حاضر در کشور ایران نرخ مشارکت مردان 64 درصد و نرخ مشارکت زنان 12/9 درصد است و این همان نرخ مشارکت در سال 1355 است و میانگین نرخ مشارکت در کشور ایران 37/8 درصد است. این در حالى است که کشورى مثل ایران که دچار عقب ماندگى هاى تاریخى است, براى اینکه به توسعه دست پیدا کند; حال اینکه تنها 37/8 درصد نیروى انسانى ما فعال هستند و مابقى هیچ گونه فعالیتى در جامعه ندارند و این اکثریت غیر فعال را زنان تشکیل مى دهند. همچنین اگر نرخ بیکارى را 15 درصد در نظر بگیریم و با در نظر گرفتن شاخص بهره ورى در کشور, مى توان گفت 5 درصد جمعیت کشور ایران با تمام ظرفیت و بهره ورى کامل در امر توسعه فعالیت مى کنند و 95 درصد غیر فعال هستند. بنابراین ما چگونه مى توانیم به توسعه دست پیدا کنیم و چگونه مى توانیم به دنیایى که با سرعت مافوق صوت در حال حرکت به سمت رشد و پیشرفت است, برسیم؟
وى با اشاره به اینکه هدف ما افزایش نرخ مشارکت زنان است گفت: ما باید در ذهن و اندیشه برنامه ریزان کلان کشور این نکته را جا بیندازیم که اگر صحبت از زنان مى شود, منافع صنفى نیست, بلکه براى مصالح ملى و براى هدفهاى کلان کشور از زنان صحبت به میان مىآوریم و شما هم چاره اى ندارید جز اینکه به این موضوع از این منظر و از این زاویه نگاه کنید.

زنان خانه دار, آموزگاران فرهنگ مشارکت هستند

زهرا شجاعى, مشاور رییس جمهور در امور زنان در نخستین هم اندیشى کارشناسان جمعیت هلال احمر و مشاوران استانداران سراسر کشور در امور زنان گفت: آموزگاران فرهنگ مشارکت, زنان خانه دار هستند که اصول اولیه همزیستى مسالمتآمیز را در چارچوب خانواده اعمال مى کنند. بحث مدیریت خانه دارى, شکل جدیدى از مدیریت در خانه است که کار در درون خانه را به آسانى میسر مى کند.
وى نقش زن در اقتصاد ملى را بسیار مهم دانست و افزود: اگر در محاسبات اقتصاد کلان, فعالیتهایى را که زنان در داخل خانه انجام مى دهند و میزان هزینه اى را که در اقتصاد خانه صرفه جویى مى کنند را محاسبه کنیم, معادل سهم نفت در تولید ناخالص داخلى را به دست مىآوریم.
خانم شجاعى استفاده از توان 13 میلیون زن خانه دار باسواد و تحصیلات اجتماعى را ضرورى دانست و گفت: بهره گیرى از توان اجتماعى, اقتصادى و فرهنگى زنان در بحران و حوادث غیر مترقبه مى تواند فاصله زنان را با دولت و دولتمردان کم کند.

افزایش آمار طلاق در استان گیلان

آمار طلاق در استان گیلان طى سه ماه اول سال جارى 21/5 درصد افزایش و آمار ازدواج 32/9 درصد کاهش داشته است. بر اساس گزارشهاى اداره کل ثبت احوال استان گیلان, در سه ماه اول امسال 428 مورد طلاق در استان گیلان به ثبت رسیده که این رقم در مقایسه با سال گذشته 21/5 درصد افزایش داشته است.
یکى از کارشناسان امور اجتماعى بهزیستى گیلان, دخالت والدین, زندانى بودن همسر, مشکلات مالى و ازدواج در سن پایین را از دیگر عوامل افزایش میزان طلاق در بین زوجهاى جوان عنوان کرد. از طرف دیگر مراکز مشاوره بهزیستى گیلان, فقر, بیکارى و اعتیاد را از مهمترین عوامل اختلاف و متارکه زوجین اعلام کرد.

دستمزد زنان شاغل برابر بادستمزد مردان نیست

طاهره رضازاده عضو فراکسیون زنان در مجلس شوراى اسلامى, خواستار رفع تبعیض میان زنان و مردان شاغل شد و گفت: زنان شاغل در ایران, در وضعیتى مشابه با مردان, دستمزد کمترى دریافت مى کنند. حق عائله مندى, حق اولاد و حق فوت به زنان شاغل در کشور پرداخت نمى شود.
وى با انتقاد از زنانى که در سطح بالاى جامعه کار مى کنند, گفت: زنانى که به خاطر روابط خانوادگى, درون حاکمیت راه یافته اند, نماینده همه اقشار زنان ایران نیستند.
نماینده شیراز افزود: باید زمینه هاى تبعیض میان زنان و مردان رفع شود. لازمه این کار نیز, ارج نهادن به فرهیختگان و نخبگان است. دوران انزوا و رنج اندیشمندان در سراسر جهان به سر آمده است و در ایران نیز, باید چنین باشد. ایجاد یک بانک اطلاعاتى از زنان توانمند و کارشناس در رشته هاى مختلف و استفاده از نظرات زنان نخبه و اندیشمند در اداره امور کشور, از جمله مواردى است که باید در مورد آن کارى انجام داد.

ریاست را به فرزندان خود نیاموزید

دکتر قائدى, روان شناس و استاد دانشگاه ((همایش بررسى نقش خلاقیت در سلامت خانواده)) در فرهنگسراى خانواده, خلاقیت را اکتسابى خواند و افزود: خلاقیت ذاتى نیست و ارتباط آن با استعداد و هوش بسیار کم است و خانواده هاى ما به سه طریق استبدادى, بى تفاوت و دموکراتیک اداره مى شوند.
این استاد دانشگاه بهترین روش تربیتى را شیوه دموکراتیک دانست و اضافه کرد: در این شیوه هر یک از افراد در خانواده با همدیگر مشورت و همکارى مى کنند, بر اهم و عقاید همدیگر احترام مى گذارند. عقاید آزادانه بیان مى شود و به جاى قانونگذارى در خانه, به درونى کردن ارزشها مى پردازند. پس خلاقیت بیشتر بروز مى کند چون خلاقیت نیازمند محیط امن مى باشد و براى شکوفایى بهتر آن, چه در خانواده و چه در جامعه باید از آن استقبال و پشتیبانى کرد. وقتى فرزندان به شیوه اى تربیت مى شوند که ریاست را مىآموزند, جو راحت, گرم و امن از بین مى رود و این براى سلامت خانواده مضر مى باشد.
وى افزود: خانواده سالم, خانواده اى است که شیوه اداره اش دموکراتیک باشد. گرچه بى تفاوت بودن, بسیار بهتر از مستبد بودن است و اگر نمى دانیم چه کار کنیم, همان بهتر که کارى نکنیم. این کارشناس گفت: موفقیت در گرو خلاقیت مى باشد و بزرگترین سرمایه ما در خلاقیت نهفته است. وى تصریح کرد: تمام نوابغ بشر پس از گرفتن جوایز نوبل از پیشرفت باز ایستاده اند و دچار مرگ ادبى شده اند, چرا که فرد دیگر انگیزه اصلى خود را از یاد مى برد و عوامل بیرونى او را به ادامه وا مى دارد.
این استاد اضافه کرد: ایجاد محدودیتهاى انتخاب, کودکان را به پیروى از شرایط عادت مى دهد. وى القاى ایده ها را دشمن بروز خلاقیت خواند و گفت: باید با آزاد گذاشتن کودکان, زمینه را جهت آزمایش کردن آنان فراهم آورد تا مهارتهاى درونى خود را نشان بدهد و عوامل بازدارنده را از صحنه دور سازند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

حق تشخیص حد حجاب در مدارس به صورت داوطلبانه انجام مى شود
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به ناهنجارهاى رفتارى دانشآموزان, امتناع آنها در پذیرش حجاب و افراطهاى سلیقه اى مدیران مدارس, لازم بود تا تدبیرى شایسته در خصوص شناسایى نیازهاى دانشآموزان صورت گیرد.
فاطمه تندگویان, مشاور وزیر آموزش و پرورش در خصوص پوشش رسمى دختران در مدارس با بیان اینکه آموزش و پرورش بیش از هر نهادى دغدغه حفظ ارزشها و تکالیف اسلام را دارد گفت: لزوم حجاب و پوشش به عنوان ارزش فرهنگى و ضرورت اجتماعى و شرط دستیابى به جامعه سالم و متعالى ضرورى بوده که به لحاظ شرعى تکلیف و به لحاظ قانونى الزامى است.
وى افزود: فراتر از این پیش فرضها, پوشش از حدود الهى بوده و همان طور که در مورد حدود الهى باید مرزها را شناخت, در نحوه پوشش دختران در مدارس نیز باید حدود رعایت ومرزها به گونه اى تعیین شود که با افراط و تفریطهاى بى مورد مواجه نشویم. وى ادامه داد: نحوه برخورد با پوشش دانشآموزان در بعضى از مدارس منطبق با سلایق افراد و سیاستگذاران است و اصولا یا بسیار افراطى بوده و الزاماتى نامعقول به آن اضافه کرده اند و یا تسهیلاتى تفریطى براى آن قایل شده اند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: دختران در مدارس حق دارند داوطلبانه حد حجاب را تشخیص داده, به کار برده و اجرا کنند و جداى از الزامات قانونى, خود از درون به شکل اخلاقى, الزامات را رعایت کنند. به اعتقاد وى اگر جامعه به این سطح برسد, ایمن بوده ودر راستاى دستیابى به این هدف باید بسترسازى فرهنگى صورت گیرد تا آنها از آرامش برخوردار شوند.
مدیر کل دفتر امور بانوان آموزش و پرورش در همین زمینه با اشاره به طرح استتار مدارس گفت: با تکیه به طرح محرم سازى در طول سه سال گذشته, سازمان آموزش و پرورش تهران و شهرستانها اقدام به اجراى طرح حذف پوشش رسمى دانشآموزان در مدارس دولتى کرده است.
وى افزود: در این خصوص ضرورى است تا تغییراتى در شرایط فیزیکى و محیطى ساخت مدارس, طراحى کلاسها و امکانات و تجهیزات مدارس صورت بگیرد تا علاوه بر بهبود شرایط یادگیرى, بهداشت جسمى و روانى دختران در مدارس اقدامى موثر در جهت حفظ موازین اخلاقى و رفتاى بهنجار آنها صورت گرفته باشد.
به گفته وى 20 مدرسه در شهرستانهاى تهران در سال گذشته مجرى طرح بوده و نتایج طرح از سوى مدیران, دانشآموزان و والدین شرکت کننده در طرح, مطلوب دانسته شده است.

پایگاه اطلاع رسانى زنان راه اندازى شد

به منظور انسجام و ساماندهى در زمینه اطلاعات و آمار مربوط به زنان و مطالعه وضعیت این قشر از جامعه, پایگاه اطلاع رسانى شوراى فرهنگى اجتماعى زنان وابسته به شوراى عالى انقلاب فرهنگى راه اندازى شد.
این پایگاه به دو زبان فارسى و انگلیسى اطلاعاتى در باره 40 گروه فعال زنان مثل مشاهیر زن, استادان دانشگاهها و حوزه هاى علمیه, مخترعان, قاریان و حافظان قرآن, نویسندگان و روزنامه نگاران, وکلا, شهدا و جانبازان زن و ... در اختیار کاربران قرار مى دهد.
مدیر این مرکز اطلاعات و آمار در یک نشست خبرى گفت: تا کنون 25 هزار رکورد اطلاعاتى شامل اعضاى هر کدام از این گروهها در مرکز جمعآورى شده و در حال ورود اطلاعات است.
وى یادآور شد: همچنین هر کدام از اقشار فعال زنان که نام و مشخصات آنان تا کنون در این بانک درج نشده, قادر خواهند بود از راه دور و از طریق فرم ورود اطلاعات که در اختیار عموم قرار دارد, نام ویژگیهاى خود را با نام کاربرد کلمه عبور مورد نظر خود براى اولین بار ثبت نام کنند و از آن پس با همان کلمه عبور, صفحه مربوط به خود را به روز کنند. در آینده نیز, فارغ التحصیلان زن جویاى کار مى توانند مشخصات خود را براى ورود اطلاعات به پایگاه اطلاع رسانى شوراى فرهنگى اجتماعى زنان بفرستند.

تقدیر از رخشان بنى اعتماد

در اولین جشنواره زن و سینما, با اشاره به تاریخچه حضور زنان در سینماى پس از انقلاب, از پوران درخشنده, رخشان بنى اعتماد و تهمینه میلانى, به عنوان سه فیلمساز نام برده شد که سینماى زنانه پس از انقلاب را به وجود آوردند و در زمینه تولید فیلم به طور مستمر فعالیت کردند.
رخشان بنى اعتماد, با تکید بر اینکه با تفکیکى تحت عنوان سینماى زن موافق نیست, گفت: اگر براى شخصیت پردازى در سینما, چه براى زنان و چه مردان امکان نمایش موقعیتها را نداشته باشیم, خود این محدودیت موجب ارائه تصویرى دگرگونه از موقعیتهایى خواهد بود که ربطى به زن یا مرد بودن شخصیتهاى یک فیلم ندارد. بخشى از گرایش بیش از حدى که اخیرا به نمایش مشکلات و مسایل زنان در سینما باب شده است, به دلیل نداشتن نگاه جامعه شناسانه و شناخت کافى نسبت به موقعیت و مسایل زنان; راه به بیراهه مى برد.
تهمینه میلانى نیز در مورد وضعیت زن در سینماى ایران گفت: مهمترین مشکل سینماى زن که رفع آن براى رسیدن به تکامل و متعادل کردن جامعه ضرورى است, تصمیم گیرىهاى مسوولان سینما با نوعى تفکر مردانه است. وقتى فیلمنامه اى نوشته مى شود که به طور جدى به تفکرات و خواسته هاى مشروع زنان مى پردازد, به دلیل مردانه فکر کردن تصمیم گیرندگان, همذات پندارىهاى ناصحیحى با شخصیتهاى فیلمنامه شده و آنها را مطرود و گاه حتى مورد غضب قرار مى دهند.
پوران درخشنده نیز در خصوص راههاى رفع مشکلات موجود بر سر راه سینماى زنان افزود: پرداختن به مضامین مربوط به زنان نیاز به بیشتر باز شدن فضا دارد, به هر حال بخشى از کار فیلمساز, طرح موضوع و پیشگیرى از مسایل است. خودباورى در جامعه زنان ما بسیار پایین است و به طور کلى زنان سعى در عقب نگاه داشتن خود دارند. بنابراین فیلمسازان که وظیفه آگاهى دهنده بر عهده دارند باید با ریشه یابى مشکلات بتوانند دردهاى موجود را نشان بدهند.
در پایان این همایش, لوح تقدیرى به مناسبت فعالیتهاى مستمر بنى اعتماد در سینماى داستانى و مستند به او اهدا شد.

موفقیت زنان در گرو خودباورى آنان است

خانم فاطمه دباغیان, عضو شوراى شهر همدان در گفتگویى اعلام کرد: موفقیت و شکوفایى زنان در عرصه هاى مختلف در گرو خودباورى و خوداتکایى آنان است. زنان به ویژه دختران ما باید براى غلبه بر مشکلات و ترسیم آینده بهتر, خود را باور کنند چرا که خودباورى, مهمترین راز موفقیت است.
وى تکید کرد: زنان جامعه اسلامى ضمن کسب دانش و علوم مختلف باید به لیاقت و شایستگى, توانمندى, هوش و ذکاوت خود اعتقاد داشته باشند. از زمانى که شایسته سالارى در نظام جمهورى اسلامى محقق شده, زنان ایرانى توانسته اند لیاقت و توانمندى خود را به منصه ظهور برسانند و در این راستا موفق به کسب پستهاى کلیدى شوند.
دباغیان افزود: تجربه مدیریتى زنان در تمام جوامع نشان داده است که آنان در امور محوله به دلیل داشتن روحى لطیف و ذوق و سلیقه خاص, به موفقیتهاى مهمى دست یافته اند. مادام که دیدگاه جاهلیت و مردسالارى بر خانواده, اداره و در بعد وسیع جامعه حاکم باشد, تضییع حقوق زنان اجتناب ناپذیر است.

کارگاه آموزشى توانمندسازى زنان فرهنگى برگزار شد

به بهانه برگزارى پنجمین دوره مسابقات فرهنگى, ورزشى دانشجویان آموزشکده هاى فنى ـ حرفه اى دخترانه, کارگاه آموزشى سه روزه توانمندسازى زنان فرهنگى با حضور روساى آموزشکده هاى فنى ـ حرفه اى سراسر کشور و نمایندگان امور بانوان مناطق 26 گانه شهرستانهاى استان تهران برگزار شد.
در این کارگاه آموزشى سه روزه, موضوع توانمندسازى زنان به پرسش و پاسخ گذاشته شد و خانم تندگویان با زبان آمار و ارقام به ارائه وضعیت موجود دانشآموزان دختر پرداخت. خانم ماشینى ضمن بررسى تحلیلى پیرامون وضعیت زنان در جامعه و کتب درسى گفت: در حال حاضر تحقیقات حاکى از بلوغ زودرس دختران در مدارس ابتدایى است و دلیل آن این است که دختران دایما به کم تحرکى دعوت شده اند. همچنین گزارشات تربیت بدنى حاکى از این است که دختران به شدت دچار فقر حرکتى شده اند که این امر منجر به ضایعات بدنى آنها شده است. یکى دیگر از مشکلات جدى دختران ما, امروز عدم اعتماد به نفس در آنهاست. با توجه به تحقیقاتTimmes مى بینیم که در دنیا نمرات دختران در درس ریاضى پایین تر از پسران است. نقشهاى اصلى را مردان به عهده دارند و نقشهاى ضعیف تر و در کنار مردان و متکى به مردان را زنان به عهده دارند, سوء تغذیه دختران در بعضى مناطق دو برابر مردان است.
همچنین دکتر شهرام رفیعى فر رییس انجمن آموزش, بهداشت و ارتقاى سلامت خانواده در سخنانى گفت: در فصل چهارم سند بهداشت بارورى و عدالت جنسیتى و تواناسازى به این شرح تکید مى شود: الف ـ تواناسازى, وضعیت و مقام زنان; ب ـ دختربچه ها; ج ـ مسوولیتها و مشارکت مردان.
وى افزود: زنان را داخل اجتماع کرده ایم ولى زنى که صبح زودتر از همه بیدار و شب دیرتر از همه مى خوابد, این زن خسته, به نابرابرىهایى که در برابرش قرار گرفته فکر مى کند و دچار تنش و اضطراب مى شود و دیگر نمى تواند از دیگران و خود حمایت و نگهدارى کند. ما قبول داریم که ((زن سالم, خانواده سالم, جامعه سالم)).

در همین کارگاه خانم دکتر مافى, مشاور وزیر آموزش و پرورش در زمینه تواناسازى زنان در ایران و جهان گفت:

منظور از توانمندسازى زنان, جابجایى نقش مردان و زنان در جامعه نیست بلکه تحقق اندیشه برابرى جنسیتى و نه برابرى جنسى بوده و بر این اساس معیارهایى براى تواناسازى زنان در مورد نقش جنسى و جنسیتى در سطح بین المللى مطرح گردید. معیارهاى برابرى جنسیتى شامل 5 مرحله مى باشد که به ترتیب کسب مدارج بالاى توسعه و توانمندى زنان به شرح ذیل مى باشد:
رفاه, دسترسى به منابع, آگاهى, مشارکت, کنترل.

وضعیت زنان در سیستان و بلوچستان

مسوول دفتر نمایندگى شبکه مشارکت زنان وابسته به ریاست جمهورى در سیستان و بلوچستان در گفتگویى با خبرگزارى جمهورى اسلامى گفت: 7/73 درصد از جمعیت فعال این استان را زنان تشکیل مى دهند. نسبت زنان شاغل به زنان بیکار در نقاط شهرى 6/24 و این نسبت در نقاط روستایى 1/90 درصد مى باشد.
حداقل سن ازدواج زنان به خصوص اهل سنت در مناطق شهرى این استان 11 سال و در مناطق روستایى 8 سال است. اعتیاد و تفاوت سنى یکى از زوجین, ازدواجهاى زودرس, بیکارى زوج و ناسازگارى و عدم تفاهم را از عمده ترین علل طلاق در سیستان و بلوچستان است.
این مقام مسوول در ادامه گفت: مهمترین مانع اشتغال زنان در سیستان و بلوچستان, عوامل فرهنگى است که تلقى خاص مردان از زنان, تداوم سنتها و رسوم کهن جامع و بى سوادى گسترده زنان در بازار کار, عرصه را بر مردان تنگ مى کند و از این رو ماندن زنان در خانه و اشتغال به کار بچه دارى و خانه دارى را توصیه مى کنند.
بر اساس گزارش شبکه مشارکت زنان در سیستان و بلوچستان, کار سخت جسمى, مراقبت از فرزندان, ازدواجهاى در سن پایین و ناراحتیهاى جسمى و روحى ناشى از آن, به طور کلى براى زن روستایى بلوچستان امکان خارج شدن از حصار زندگى زناشویى وجود ندارد.
دخترها در 8 یا 9 سالگى به خانه شوهر مى روند. دختر 7 ساله با پیرمردى 70 ساله که چند همسر دارد, ازدواج مى کند. زن در کارهاى خانه به شوهر کمک مى کند و در طبقات اجتماعى بالاتر وظیفه ارضا و تمایلات همسر و آوردن بچه را دارد.
در برخى خانواده ها, زنان بعد از 7 یا 8 سالگى و پس از ازدواج به ندرت از خانه خارج مى شوند و براى دید و بازدید شبها آن هم با روبند به همراه شوهر از خانه خارج شده و غیر از محارم خود هیچ کس دیگرى را به راحتى نمى بینند.
تعدد زوجات, فرهنگ پذیرفته شده در منطقه است و مردان منطقه این رسم و فرهنگ را پیگیرى مى کنند و دختران و زنان هم ناچار آن را پذیرفته و تمکین مى کنند.
بالا بودن زاد و ولد, کاهش مرگ و میر کودکان, هجوم و مهاجرت افاغنه, نداشتن راههاى ارتباطى مناسب ارزان و صعب العبور بودن بخشهایى از روستاهاى استان, دور بودن از مرکز, نبود شبکه هاى خدماتى و مراکز تولید, وضعیت بازرگانى و مراکز فرهنگى و بالا بودن هزینه هاى خدمات زیربنایى از جمله مشکلات خانواده ها در استان است.

برگزارى هفتمین گردهمایى تشکلهاى دینى بانوان استان یزد

این گردهمایى با عنوان ((میثاق فاطمیون)) در محل سازمان تبلیغات اسلامى استان یزد برگزار شد.
در این گردهمایى ابتدا رییس سازمان تبلیغات اسلامى یزد پیرامون شخصیت حضرت فاطمه(س) سخنرانى کرد و هدف از برگزارى گردهمایى را تشریح نمود.
در ادامه رییس عقیدتى سیاسى ناحیه انتظامى استان یزد اظهار داشت: حضرت زهرا(س) مظهر تمام کمالات است و ما اگر بخواهیم خوب زندگى کنیم, باید زندگى آن حضرت را سرمشق خویش قرار دهیم, زیرا زندگى حضرت زهرا(س) مملو از ایثار است و خواهران مسلمان باید از سیره و شخصیت حضرتش در تمام زمینه ها خصوصا همسردارى و تربیت فرزند الگو بگیرند.
وى به نقش خواهران در انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نقش خواهران در جامعه حساس است و آنان باید با پیروى از حضرت زهرا(س) با هجمه هاى فرهنگى دشمن مقابله کنند.
اولین دوره تربیت مربى کودکان و نوجوانان (ویژه روحانیون و طلاب) در محل سازمان تبلیغات اسلامى استان یزد برگزار شد.
این دوره به منظور آگاهى روحانیون و مبلغان در زمینه برخورد مناسب با کودکان و نوجوانان, آشنایى بیشتر با نحوه ارتباط با نسل جوان و همچنین آشنایى با روش کلاسدارى ویژه کودکان و نوجوانان مى باشد.
لازم به ذکر است دوره مذکور به مدت چهار روز زیر نظر حجت لاسلام والمسلمین راستگو و با حضور 75 نفر از خواهران و برادران طلبه از کل استان یزد برگزار شد.