کتابخانه پیام زن



کتابخانه پیام زن
نگاهى به کتابهاى رسیده


شکوه محراب (قصه هاى نماز)
لطیف راشدى
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم
نوبت چاپ: سوم / 1381
تعداد صفحه: 56 صفحه
قیمت: 2500 ریال
نماز فریضه بزرگ الهى و شست و شو دهنده روح و روان آدمى است. وظیفه بزرگ هر مربى و پدر و مادرى تشویق فرزندان به نماز و یادآورى اهمیت آن است. یکى از راههاى بسیار جذاب و شیرین داستان است. در این قالب ادبى بخوبى مى توان آموزه هاى الهى نماز و اهمیت آن را باز گفت. در این کتاب 39 داستان در باره نماز آمده است که اهمیت و عظمت آن را نشان داده است.

حجر بن عدى (آشنایى با اسوه ها)
جواد محدثى
ناشر: دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم
نوبت چاپ: اول / 1380
تعداد صفحه: 63 صفحه
قیمت: 3300 ریال
این کتاب سرگذشت ((حجر بن عدى)) یکى از یاران فداکار و انقلابى امام على(ع) است که در جنگهاى جمل, صفین و نهروان حضور داشت و از فرماندهان شجاع به شمار مى رفت. پس از شهادت امام پیوسته مدافع ولایت بود و با امویان ستیز مى کرد. در سال 51ه$.ق دستگیر و به دمشق اعزام شد و به دستور معاویه به شهادت رسید.

1ـ ثروتمندى که گدا شد
2ـ یک نفر به اندازه همه
3ـ کودکى که با پیامبر سخن گفت
مرتضى دانشمند
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم
نوبت چاپ: اول / 1380
در این سه کتاب داستانهاى شیرینى از زندگى پیامبر اسلام آمده است که براى کودکان و نوجوانان مفید و آموزنده است.

میراث حدیث شیعه (دفتر ششم)
به کوشش: مهدى مهریزى, على صدرایى خویى
ناشر: سازمان چاپ و نشر دارالحدیث
نوبت چاپ: اول / 1381
تعداد صفحه: 516 صفحه
قیمت: 28000 ریال
میراث حدیث شیعه, عنوان سلسله دفترهایى است که به عرضه آثار و نوآوریهاى علماى شیعه در حوزه حدیث و علوم حدیث دارد. در این مجموعه, رساله هاى کوتاهى که در حجم یک کتاب نیستند و تا کنون منتشر نشده یا به شکل مطلوبى در اختیار محققان قرار نگرفته اند, تصحیح و احیا شده است. هر دفتر از این مجموعه داراى 5 بخش است: متون حدیث و دعا, شرح و ترجمه حدیث و دعا, علوم حدیث, اجازات و شرح حال محدثان, معرفى نسخه.

نگرشى کوتاه بر عملکرد 22 ساله مرکز نشر معارف اسلامى در جهان
ناشر: مرکز نشر معارف اسلامى در جهان
نوبت چاپ: اول
این کتاب ترجمه بخشى از نامه هایى است که از سراسر جهان به مرکز نشر معارف اسلامى در جهان رسیده است. مطالعه همین معدود نامه ها خود نشانگر اشتیاق جوامع امروز به شناخت اسلام و عمق تثیر تبلیغات و خدمات اسلامى این مرکز طى 22 سال تلاش وسیع و گسترده در پنج قاره جهان است.

گزیده میزان الحکمه
محمدى رىشهرى
ناشر: سازمان چاپ و نشر دارالحدیث
نوبت چاپ: اول / 1381
تعداد صفحه: 928 صفحه
قیمت: 38000 ریال
این اثر نگاهى است جامع به معارف دینى که فهم عمیق تعالیم الهى را به دنبال دارد. این نگاه محصول تفسیر هر آیه و یا روایت در منظومه هماهنگ گزاره هاى دینى است. میزان الحکمه با کنار هم نهادن اعضاى هر خانواده مضمونى, رسیدن به این منظر را تسهیل مى کند.
جهت تسهیل در دستیابى به احادیث هر موضوع و سهولت حمل و نقل آن, منتخب میزان الحکمه در یک جلد فراهم آمده است که ترجمه آن با عنوان گزیده میزان الحکمه در اختیار علاقه مندان فارسى زبان قرار گرفته است.

عبد صالح
دکتر احمد بهشتى
ناشر: انتشارات مکتب اسلام
نوبت چاپ: اول / تابستان 1379
تعداد صفحه: 279 صفحه
قیمت: 850 تومان
این کتاب که به روح بلند و ملکوتى شهید دکتر محسن بهشتى تقدیم شده است در باره صلاح و صالحان و ویژگیهاى آنها بحث شده است. دو مقاله نیز در باره معرفى یک نمونه از بندگان صالح آمده است.
در بخش دوم این کتاب اشعار و خاطراتى که مربوط به این شهید عزیز مى شده آمده است. مطالعه این کتاب بیشتر براى جوانان مفید است.

راز یک فریب
یوسف غلامى
ناشر: انتشارات لاهیجى
نوبت چاپ: اول
تعداد صفحه: 160 صفحه
قیمت: 6800 ریال
در این کتاب موضوعاتى از قبیل پیامدهاى برهنگى زنان در جهان, تثیر پوشش بر شخصیت, پوشش زنان, مهار مردان و ... بررسى شده است. کتاب ((راز یک فریب)) از تحلیلهاى روان شناختى و جامعه شناختى, نظرسنجى از بانوان ایرانى و خارجى, بیان مسایل ناگفته در باره رفتار زنان بهره مند است و با نثرى شیوا و صمیمى در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.
این اثر از سوى اداره آموزش و پرورش قم ارزیابى و مطالعه آن به دانشآموزان دبیرستانى سفارش شده است.

مطالعه چهار هزار کتاب پیش از دبستان
یوسف غلامى
ناشر: انتشارات لاهیجى
نوبت چاپ: اول
تعداد صفحه: 72 صفحه
قیمت: 3000 ریال
در این کتاب مسایل علمى و تربیتى به شیوه اى آموزش داده شده است که علاوه بر والدین و مربیان, دیگران نیز بتوانند مطالب آن را به آسانى فرا گیرند و از تجربه نویسنده نسبت به آموزش فرزندش و نیز فواید کتاب خوانى کودک و راههاى موفقیت در آموزش کودکان پیش دبستانى, اطلاعاتى کسب کنند.

جلوه نمایى زنان و نگاه مردان
یوسف غلامى
ناشر: انتشارات لاهیجى
نوبت چاپ: اول / 1380
تعداد صفحه: 152 صفحه
قیمت: 6800 ریال
در این کتاب اهمیت پوشش زنان با دلایل منطقى بیان شده است و موضوعاتى از قبیل اسرار جلوه نمایى دختران و زنان, علل و انگیزه هاى ناپوشیدگى دختران و زنان از نظر روانى, شناسایى افکار و اوهام مرد پس از نگاه به زن و ... بررسى گشته است.
این کتاب مى تواند براى دختران دبیرستانى مفید باشد.

زمزمه هاى دلباختگان
گردآورنده: احمد باقریان (جهرمى)
ناشر: انتشارات مکتب اسلام
نوبت چاپ: اول / بهار 1376
تعداد صفحه: 144 صفحه
قیمت: 3000 ریال
این کتاب منتخبى از اشعار, در باره چهارده معصوم است که از آثار شاعرانى مانند شهریار, دکتر قاسم رسا, هماى شیرازى, شمس اصطهباناتى, محمدعلى مردانى, محمدحسین بهجتى (شفق) و شعراى دیگر گردآورى شده است.