حدیث زندگى



حدیث زندگى


دوستان عزیز, ((دختران بهار)) پس از این قصد دارد در هر شماره به منظور آشنایى بیشتر شما با نشریات خاص نوجوانان و جوانان, براى بالاتر بردن میزان اطلاعات و مطالعاتتان, هر شماره یکى از این نشریات را معرفى نماید.
امیدواریم که با مطالعه نشریات مذکور, بر ذوق هنرى و ادبى شما افزوده شود و بیش از پیش به شکوفایى استعدادهاى ادبى خویش ارج نهید و اگر تا به حال دست به قلم نبرده اید, بعد از این حس زیبایى لمس قلم و کاغذ را درک کنید.
((حدیث زندگى)), مجله اى است فرهنگى ـ ادبى, ویژه جوانان, که پس از انتشار چهار پیش شماره, از مهرماه 1380 به صورت دو ماه یک بار منتشر مى شود. هم اینک ششمین شماره این نشریه که متعلق به مرداد و شهریور ماه سال جارى است, در بازار مطبوعات موجود مى باشد.
((حدیث زندگى)) از دو بخش ((مقالات)) و ((ادبى)) تشکیل شده است. بخش مقالات, مشتمل بر آثار علمى, تربیتى ـ مشاوره اى و حدیثى ـ قرآنى, در یکى از قالبهاى مقاله, گفتگو و گزارش تنظیم شده است و در هر شماره به موضوعى خاص مى پردازد.
بخش ادبى نشریه نیز دربرگیرنده داستان, خاطره, شعر, قطعه ادبى و نقد ادبى مى باشد.
موضوعاتى که تا کنون در بخش مقالات نشریه به آن پرداخته شده است, عبارتند از: دوستى, شادابى, اعتماد به نفس, انس با خدا, آراستگى, آرامش, موفقیت, فراغت و امید. موضوعات در نظر گرفته شده براى شماره هاى آینده نیز به ترتیب, بدین قرارند: عفاف, روابط اجتماعى, مهارتهاى زندگى, بهداشت روان و ...
یکى از مسایلى که در این نشریه به چشم مىآید و علاوه بر حسن آن, عیب مجله نیز محسوب مى شود, عدم فهرست بندى نشریه بر اساس قالبهاى ذکر شده, مى باشد. طورى که مخاطب در صفحه شناسنامه مجله فقط با عناوین مطالب و صفحات آنها آشنا مى شود, در حالى که نمى داند این آثار متعلق به چه بخشى و در چه قالبى منتشر شده اند. به فرض در چند قسمت مجله شعر, داستان چه به صورت تلیف و یا ترجمه, قطعه ادبى, سخنان کوتاه ادبا و دانشمندان ایران و جهان, برگزیده اى از زندگى اسوه هاى مذهبى و همچنین خاطرات برخى از آنها و نیز احادیثى در ارتباط با اوقات فراغت و استفاده از نیروى جوانى و شادابى, آمده است.
اگر به طور مثال خواننده اى علاقه مند به مطالعه شعر در وهله اول باشد, باید تمامى صفحات مجله را ورق بزند و در قسمتهاى مختلف آن به دنبال شعر بگردد. اگر چه این کار نوعى تنوع محسوب مى شود, ولى دست اندرکاران این نشریه مى توانستند به راحتى با تجدید نظرى در فهرست خود و بخش بندى مطالب, صفحات مربوط به شعر و دیگر آثار را در ابتدا ذکر مى کردند. در این صورت مخاطب مى توانست خیلى راحت تر مطالب مورد نظرش را بیابد و به روشنى نیز با بخشهاى مختلف نشریه آشنا شود.
مقالاتى از جمله با عناوین: ((جذابیت و روابط اجتماعى)), ((دین و خودآرایى)), ((جمال و جوانى)), ((خودآرایى و محیطآرایى در ایران باستان)) و ... در میان داستانهایى مثل ((گلى در شعله هاى آتش)), ((اتاق قفل شده)), ((شهر سانى ویستا)) و دیگر مطالب منتشر شده است. در نهایت نشریه با معرفى کتاب و ذکر نامه هاى خوانندگان به پایان رسیده است.
قیمت این نشریه 2000 ریال مى باشد و تمامى صفحات داخلى آن سیاه و سفید است. البته تعداد صفحات نشریه ثابت نبوده و در هر شماره تا حداکثر 100 صفحه در نوسان مى باشد.
((حدیث زندگى)) از تمامى آثار علمى, ادبى, هنرى (طرح, عکس و ...) شما دوستان عزیز, به ویژه در موضوعات مطرح شده, استقبال مى کند.
در پایان با معرفى گردانندگان اصلى نشریه و همچنین نشانى آن, شما را تا شماره بعدى و نشریه اى دیگر به ایزد متعال مى سپاریم.
صاحب امتیاز: موسسه فرهنگى دارالحدیث
مدیر مسوول: محمد محمدىنیک (رىشهرى)
قائم مقام مدیر مسوول: مهدى مهریزى
سردبیر: عبدالله حسن زاده
نشانى براى مکاتبه: قم ـ صندوق پستى 816 ـ 37185
تلفن دفتر مجله: 7710487 ـ 0251
پست الکترونیکmagazine @hadith.net :
نشانى در اینترنتhttp: // www. hadith. net/ magazine/ zendegi.htm :