اخبار جوان


اخبار

مقام معظم رهبرى:
شعار ((ما مى توانیم))هرگز نباید فراموش شود

حضرت آیت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار جمعى از اعضاى انجمنهاى اسلامى دانشجویان در اروپاى شرقى با اشاره به تلاش تبلیغاتى در طول سالهاى متمادى براى القاى این مطلب که جوانان ایرانى نمى توانند در جهت پیشرفت علمى به موفقیتى نایل شوند, تکید کردند: بر خلاف این تبلیغات, جوانان ایرانى توانایى و استعداد فتح قله هاى علمى را دارند و باید شعار ((ما مى توانیم)) هرگز فراموش نشود.
ایشان خاطرنشان کردند: روحیه توانایى, هنگامى متبلور مى شود که جوانان هویت و ارزشهاى ملى خود را که عنصر اصلى آن اسلام ناب است, فراموش نکنند.
مقام معظم رهبرى با تکید بر اینکه پیشرفت علمى هر کشورى دلیل حقانیت آن نیست بلکه دلیل برنامه ریزى, همت و تلاش آن کشور است, افزودند: دستگاههاى مسوول کشور به ویژه آموزش عالى و بخشهاى اقتصادى, صنعتى و برنامه ریزى باید در جهت پیشرفت علمى و تولید علم در کشور برنامه ریزى نمایند.
ایشان با تکید بر نقش تفکر اسلامى و تحرک و نشاط علمى ناشى از آن در پیشرفت علمى دنیاى اسلام در گذشته, به تثیر پیروزى انقلاب اسلامى ایران در احیاى تفکراسلامى در دنیا و تلاش استکبار براى مقابله با این تفکر اشاره و خاطرنشان کردند: امروز باید همان روحیه تحرک و نشاط علمى منبعث از تفکر اسلامى به وجود آید و ضمن فراگیرى علم و حفظ هویت ملى, در جهت ساختن دنیایى که اسلام آن را ترسیم کرده, گام برداریم.

رییس جمهورى به دانشجویان برگزیده رشته هاى قرآنى لوح سپاس اهدا کردند

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمى رییس جمهورى به دانشجویان برتر رشته هاى مختلف هفدهمین دوره مسابقات قرآن دانشگاههاى سراسر کشور لوح سپاس اهدا کردند.
در این مراسم که در مسجد سلمان فارسى نهاد ریاست جمهورى برگزار شد, خانمها ((مدینه زیبایى)) از دانشگاه کردستان در رشته ترجمه, ((اعظم نوروزى)) از دانشگاه تهران در رشته تفسیر, ((فهیمه سجادى)) از دانشگاه تهران در رشته حفظ کل و برادران ((هاشم سلطانى نژاد)) از دانشگاه کرمان, ((توحید یادگارى)) از دانشگاه گیلان و ((مسعود نیک دستى)) از دانشگاه آزاد اسلامى اصفهان در رشته قرائت قرآن کریم از دست رییس جمهورى لوح تقدیر و جوایزى دریافت کردند.
به گفته على منتظرى رییس جهاد دانشگاهى, این افراد از میان بیش از 30 هزار تن از دانشجویان شرکت کننده در هفدهمین جشنواره قرآنى دانشگاههاى سراسر کشور برگزیده شده اند.
وى گفت: علاوه بر رشته هاى ترجمه, تفسیر, حفظ و قرائت قرآن کریم که رشته هاى اصلى این دوره از مسابقات بودند, شرکت کنندگان در رشته هاى جنبى شامل مقاله, شعر, داستان, خوشنویسى و موضوعات ادبى قرآنى به رقابت با یکدیگر پرداختند.
این مسابقات با همکارى جهاد دانشگاهى, وزارت علوم, تحقیقات و رفتارى, وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکى و نهاد نمایندگى مقام معظم رهبرى در دانشگاهها برگزار شده بود. مراسم پایانى هفدهمین جشنواره قرآنى دانشجویان سراسر کشور همزمان با 16 مراد ماه, سالروز تسیس نهاد جهاد دانشگاهى بر پا شد.

اساسى ترین نیاز جوانان در مقطع کنونى امید به آینده است

به گزارش روابط عمومى سازمان ملى جوانان, ((على نظرى)) نماینده و عضو کمیسیون فرهنگى مجلس شوراى اسلامى با اعلام این مطلب در دیدار اعضاى این کمیسیون از سازمان جوانان افزود: جوانان گلوگاه جنبش شکل گیرى جامعه مدنى هستند و باید از سوى حکومت, حمایتهاى لازم نسبت به تشکلهاى غیر دولتى جوانان صورت پذیرد و با حمایت و تقویت آنها زمینه پیشرفت مسایل اجتماعى که امکانش راحت تر از مسایل سیاسى است, فراهم شود.
فاطمه راکعى عضو کمیسیون فرهنگى مجلس شوراى اسلامى نیز گفت: عملکرد سازمان ملى جوانان تا کنون به صورت پژوهشهایى بنیادى بوده که بسیار کار باارزشى است و براى به دست آوردن نتیجه لازم باید عملیاتى و اجرایى شود. عضو کمیسیون فرهنگى مجلس با بیان اینکه مجلس و سازمان ملى جوانان هماهنگى لازم را با یکدیگر دارند, در مورد اساسنامه سازمان ملى جوانان گفت: در صورت تصویب اساسنامه, سازمان ملى جوانان مى تواند نقش اول را در برنامه ریزى امور جوانان در سطح کشور داشته باشد.
در همین حال مشاور رییس جمهورى و رییس سازمان ملى جوانان گفت: تشکیل خانه تشکلهاى غیر دولتى, راهکار موثرى براى رفع نیاز تشکلهاى غیر دولتى است. با تشکیل این خانه ها, امکانات لازم براى رفع بسیارى از نیازهاى تشکلهاى غیر دولتى فراهم خواهد شد. وى تشکلهاى غیر دولتى را مکان خوبى براى تمرین دموکراسى دانست و افزود: این تشکلها یکى از بهترین بسترها براى آماده سازى اجتماعى افراد هستند.